امام خمینی(س) شهادت حاج آقا مصطفی را از الطاف خفیه الهی می دانست که همین الطاف خفیه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت الله سیدمحمد موسوی بجنوردی در همایش چهلمین سالگرد شهادت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی درباره ابهامات درباره شهادت ایشان گفت: بعد از آنکه حاج آقا مصطفی به بیمارستان منتقل شد، آثار سیاهی و زخم در پاها و بدن ایشان مشهود بود. دکتر بیمارستان بعد از معاینه ایشان گفت اگر به من اجازه کالبدشکافی بدهید با قطعیت ثابت می کنم ایشان مسموم شده است.

وی ادامه داد: من این موضوع را با امام درمیان گذاشتم و امام فرمودند که زودتر پیکر ایشان را به کربلا ببرید و بعد از زیارت به نجف بازگردانید. امام اجازه کالبد شکافی بدن حاج اقا مصطفی را ندادند.

آیت الله بجنوردی درباره مراسم تشییع آیت الله حاج مصطفی خمینی نیز گفت: بازار بزرگ نجف به احترام ایشان تعطیل شده بود و جمعیت انبوهی در تشییع جنازه شرکت کردند. به غیر از مردم و بازاریان جمع کثیری از علما و مراجع تقلید نیز در تشییع شرکت کردند. امام خمینی(س) به من فرمودند که به آیت الله خوئی بگویم که او بر پیکر حاج اقا مصطفی نماز بخواند. امام مراسم تشییع را ترک کردند و به منزل بازگشتند.

وی افزود: قبر مطهر مرحوم حاج آقا مصطفی ده متر با مرقد امیر المومنین(ع) فاصله دارد. اجازه دفن ایشان را رئیس جمهور عراق صادر کرد. قبر دیگری نیز کنار ایشان وجود داشت که در خاطرم هست همسر مکرمه حضرت امام اصرار داشت که بعد از مرگ ایشان را کنار پسرشان به خاک بسپارند.

آیت الله بجنوردی با بیان اینکه نقش حاج آقا مصطفی برای امام فقط فرزندی نبود، گفت: حاج آقا مصطفی ندیم و محبوب و سر امام بود. امام به معنی واقعی کلمه عاشق حاج آقا مصطفی بودند.

آیت الله بجنوردی در ادامه به سخنرانی امام در جلسه درس ایشان اشاره کرد و گفت: بعد شهادت حاج آقا مصطفی چندروزی تمام کلاس های درس حوزه تعطیل بود. امام(س) خودش این تعطیلی را پایان داد و کلاس درس خود را از سرگرفت. در خاطرم هست که امام در این جلسه درباره الطاف خفیه الهی صحبت کرد و شهادت حاج آقا مصطفی را از الطاف خفیه الهی دانست. در هنگام سخنرانی امام همه طلبه ها گریه می کردند اما امام با وجود فشار بسیاری که بر ایشان بود با صلابت و بدون کوچکترین مشکلی سخنرانی خود را به اتمام رساندند.

وی ادامه داد: امام عاشق حاج آقا مصطفی بود و دشمن خیال می کرد با شهادت ایشان کار تمام می شود. اما اینطور نشد و شهادت ایشان باعث ایجاد تحرک در کشور شد. این تحرک هیچگاه متوقف نشد و در انتها منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد. شهادت حاج آقا مصطفی علت تامه پیروزی انقلاب بود.

آیت الله بجنوردی با بیان اینکه صبر و استقامت حضرت امام و همسر مکرمه ایشان باید در تاریخ ثبت شود، تصریح کرد: به حول و قوه الهی صبر این عزیزان باعث شد چشم دشمن کور و همه نقشه های آنان نقش بر آب شود. بعد از فوت حاج آقا مصطفی نیز نقش مرحوم حاج احمد آقا پررنگ تر از قبل شد و ایشان به خوبی توانستند امام، حوزه و انقلابیون را همراهی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.