پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم بزرگداشت آیت الله شهید مصطفی خمینی(ره)؛

محمد علی انصاری: شهادت حاج آقا مصطفی این انقلاب را شکل داد

شهادت حاج آقا مصطفی امام را رهبر جاودانه کرد و این انقلاب را شکل داد که چهل سال با افتخار پیش می رود.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری در همایش چهلمین سالگرد شهادت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی، ایشان را یکی از بزرگترین بازوان و پشتوانه های انقلاب اسلامی دانست و گفت: کسانی که چهل سال قبل را به یاد می آورند یک خبر بسیار تلخ و ناباورانه و بهت آور منتشر شد؛ خبری که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی همچون صاعقه بود.

دبیر همایش چهلمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی افزود: خود من این روز را به خاطر دارم و همین احساس را دارم که خبر مثل صاعقه تمام اراده انسان را می گرفت و در نگاه اول نمی دانست چه عکس العملی باید داشته باشد.

وی این حادثه را سخت، تلخ و دردآور دانست و اظهار کرد: در برخورد با این خبر دو برداشت وجود داشت؛ یکی برداشت عموم مردم و آن اینکه چه بسا انقلاب به پایان راه نزدیک شده است و بعضی ها می گفتند بعد از امام چه کسی پرچمدار انقلاب است و آن مرجعیت بزرگ را دنبال خواهد کرد؟

انصاری ادامه داد: بعضی افراد می گفتند این سرآغاز توطئه ای است که می خواهد یاران امام را از راه بردارد و حتی برخی می گفتند این زنگ خطری برای امام است.

وی گفت: اما یک جامعه شناسی توام با عرفان سلوکی که منحصر به امام بود می گفت پایان راه نیست.

دبیر همایش چهلمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی تأکید کرد: درست است که شهادت حاج آقا مصطفی صاعقه است ولی صاعقه ای که باران به همراه دارد و بناست از این حادثه موج ها برخیزد؛ صاعقه ای که هیچ کس نمی تواند مقابل امواج آن بایستد.

وی با اشاره به اینکه امام شهادت حاج آقا مصطفی را از الطاف خفیه الهی دانست، گفت: پس از چهل سال ما می بینیم حوادث دیگری به سنگینی این حادثه مثل انفجارها و فوت آیت الله هاشمی اتفاق افتاد ولی این انقلاب با صلابت پیش می رود.

انصاری اظهار کرد: من در روز هفتم شهادت این مرد بزرگ همراه طلبه های دیگر از قم به تهران آمدیم و به مسجد ارک رسیدیم. آن جمعیت حماسی پر شور علی رغم همه فشارها برای شنیدن سخنان دکتر حسن روحانی آمده بودند و تاریخی ترین سخن ایشان که به تاسی از آیه قرآن کلمه "امام" را به کار برد را از یاد نمی رود.

وی در پایان تاکید کرد: شهادت حاج آقا مصطفی امام را رهبر جاودانه کرد و این انقلاب را شکل داد که چهل سال با افتخار پیش می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.