عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:شخصیت و سیره امام راحل به گونه ای بود که معمای وجود پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) را برای ما حل کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در اختتامیه هفتمین اردوی فرهنگی- آموزشی «طریق جاوید» در مشهد مقدس گفت: بی شک جامعه انسانی برای حرکت به سمت جلو نیازمند الگو و اسوه ست و در قرآن کریم بر این موضوع تاکید شده است که پیامبر اکرم(ص) اسوه ای نیکوست.

وی ادامه داد:یکی از علل ذکر قصص و داستان های پیامبران در قرآن کریم الگو سازی در زمینه های مختلفی که یکی از آن ها صبوری در زندگی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به داستان حضرت موسی و پافشاری همسر فرعون بر یکتا پرستی افزود: این داستان نشان می دهد که انسان مانند عاصیه می تواند در بدترین شرایط به اوج برسد.

وی با بیان این که جوانی سن الگو برداری،پرورش روح و به جلو رفتن است تصریح کرد: حضرت امام(ره) می فرمودند در قوس صعودی خداوند متعال جوانان و جوانی در نردیک ترین نقطه اتصال به خالق هستی است.

انصاری ابراز کرد: بنا به دلایلی ایشان می فرمایند جوانان خیلی سریع تر از جوانان مسن می توانند به سمت کمال میانبر بزنند با توجه به این که در دوره جوانی دل بستگی به دنیا کمتر است و جوانان کمتر آلوده به گناه شدند پاکی قلب و روح بسیار است.

وی با بیان این که متاسفانه جامعه ما در معرض آسیب های گوناگون اخلاقی قرار گرفته است گفت: با وجود این که جامعه و نظام جمهوری اسلامی است این دلیل نمی شود که چشممان را بر روی آسیب ها و معضلات ببندیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح  کرد: امروز در بحث مسائل خانوادگی، اجتماعی، زندگی شخصی، سیاسی چه در عرصه قضایی و حقوقی به شدت دچار آسیب های ویرانگری شدیم.

وی تصریح کرد: امروز جامعه ما نیازمند الگو های برتر است و چه کسی بهتر از حضرت امام(ره)؛ البته دانشجویان پیشاپیش از ایشان الگوگیری گرفتند.

انصاری ابراز کرد: برای تعیین مسیر در زمینه های مختلف نیازمند به الگو های برتر هستیم که آن مسیر را درست و صحیح در زندگی مادی و معنوی طی کرده باشند.

وی با تشریخ سیره عملی و نظری امام خمینی (ره) گفت: یکی از ویژگی های ایشان حل معمای وجودی پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) بود و به تعبیر مقام معظم رهبری ایشان معصوم نبود اما تا مرز های عصمت پیش رفت. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وقتی صحبت از امام خمینی(ه) می کنیم به قول حاج حسن آقا خمینی نگاه کاریکاتوری نکنیم.

وی افزود: ما باید امام(ره) را از سیمایی که بود بشناسیم نه آن چه که می خواهیم از او بسازیم و این درست نیست که به صورت سلیقه ای از سخنان امام(ره) برداشت شود چون چهره ایشان را خدشه دار می کند.

انصاری عنوان کرد: ایشان استاد اخلاق برجسته حوزه بودند و بیش از آن که اخلاق نظری و عرفانی را طی کنند، دانش شان اخلاق عملی را معرفی می کرد و آنچه خوانده را خوانده بودند و باورد داشتند عمل می کردند که این موضوع رمز موفقیت امام(ره)بود.

وی ادامه داد: ایشان در شرح حدیث جهود و عقل مکرر تاکید می کنند که  آخر شب انسان محاسبه ای از خود بیرون بکشد که چه کاری برای خدا و مردم کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصریح کرد: آنچه در منظومه امام(ره)نقش محوری و کلیدی دارد مساله توحید به خداست به گونه ای که ایشان در جایی می گویند عالم محضر خداست؛ در محضر خدا معصیت نکنید.

وی تاکید کرد: بین زندگی باطنی و ظاهری امام(ره) یک نقطه مشترک وجود دارد که ایشان اهل خود فروشی نبود و از ریاکاری به شدت دوری می کرد.

انصاری با اشاره به دوران تحصیلی امام راحل در نحف اشرف گفت: ایشان در دوران تحصیلی خود در آنجا اجازه نصب کولر ندادند و فرمودند من چگونه می توانم در حالی که جوانان برای دفاع از انقلابی که به پا کرده ام به زندان رفته اند و خانواده ها در فقر به سر می برند آسوده باشم.

وی با اشاره به خاطره ای از امام (ره) در دوران جنگ گفت: در در این دوران یکی از اهالی آبادان از امام راحل بابت جنگ و تخریب منزلش شکایت کرد و برای ایشان از طریق دادگستری ارسال شد، امام خمینی(ره) دستور دادند که یک نفر به عنوان وکیلشان فرستاند و از آنجا که جنگ تحمیلی بود پس طی کردن مراحل قانونی پرونده مختومه شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: بعد از این حادثه حضرت امام (ره) به حاج احمد خمینی دستور دادند تا پیگیر وضع قاضی که برایشان اظهارنامه کرده بودند شوند تا به خاطر این کار اخراج نشود.  

وی تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط به گونه ای بود که امام راحل می توانست بهترین زندگی را برای فرزندان خود فراهم کند اما هیچگاه این کار را نکرد.

انصاری گفت: امام در زندگی خانوادگی در برخورد با فرزند و همسر یک پدر تمام عیار با شاخص های اخلاقی است و به قول حاج احمد آقا ایشان در خانه یک فرد ساده بود و امام در خانه همسرشان بود.

وی خاطرنشان کرد:امام راحل از این حیث الگو شد که به آنچه می دانست عمل کرد و این تمرین عمل به دانسته ها جزو برنامه های روزمره ایشان بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.