نظر خاصی در این رابطه ندارم و فکر می‌کنم افاضاتی که در این روزها در فضای مجازی صورت گرفت کفایت می‌کند.

رییس فراکسیون امید با دفاع از عملکرد این فراکسیون در یکسال گذشته اظهار کرد: بنا داریم در سال دوم آنچه در زمان انتخابات میثاقمان با مردم قرار گرفت را با برنامه در فراکسیون پیگیری کنیم.

به گزارش ماران، محمدرضا عارف در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی درباره علت جابجایی بعضی اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید گفت: آقای صادقی  به دلیل اینکه تمایل داشتند زمان بیشتری برای فراکسیون شفاف‌سازی بگذارند مجددا برای هیات رئیسه فراکسیون امید کاندید نشد. آقای صادقی می‌خواست بیشتر وقت خود را در فراکسیون شفاف‌سازی بگذارد چرا که فراکسیون مهمی است و ماموریتی حساس بر عهده دارد و آ‌قای پزشکیان نیز در هیات رئیسه مجلس درگیری های بسیار دارد.

او در واکنش به سوالی در مورد انتقاد برخی اعضای فراکسیون امید نسبت به فراکسیون مستقلین ولایی در جریان رای اعتمادها اعلام کرد: ما هیچ گله‌ای از دیگر فراکسیون‌ها نداریم. هر فراکسیون بر اساس سازوکار خود عمل می‌کند و طبیعی است که ما نیز در فراکسیون امید بر اساس سازوکار فراکسیونی خودمان اقدام می‌کنیم.

رییس فراکسیون امید در واکنش به پافشاری خبرنگار مبنی بر آنکه بعضی اعضای فراکسیون امید، اعضای مستقلین ولایی را به زد و بند متهم کرده‌اند گفت: انشاالله نه زد و بند و نه باج خواهی بوده است و هر کسی بنا به تکالیف سیاسی و ملی خود رای دهد.

عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به پرسش دیگری در مورد عدم معرفی وزیر علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: طبیعتا بهتر بود که در ابتدای سال تحصیلی با حضور وزیر کارها آغاز شود که به هر دلیل این اتفاق نیفتاد اما انتظارمان این است که هر چه سریعتر و پس از اتمام تعطیلات مجلس این موضوع به نتیجه برسد و وزیر علوم معرفی شود.

عارف در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر برنامه‌های فراکسیون امید در ا جلاسیه دوم با توجه به انتخابات هیات رئیسه که روز گذشته برگزار شد و همچنین درباره برخی انتقادها از این فراکسیون گفت: انتقاد امری طبیعی است و وقتی که فعالیت کنید، طبیعتا انتقاداتی نیز مطرح می‌شود و اگر قرار باشد انتقادی نکنند شاید بهتر آن است که کاری انجام نگیرد.

رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: فراکسیون حقیقتا در تمامی صحنه‌ها حضوری تاثیرگذار داشته و واقعیت این است که به رغم همه مباحثی که مطرح می‌شود فراکسیون امید انسجام بسیار خوبی دارد.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی بعد از ظهر دیروز فراکسیون امید و انتخاب اعضای هیات رئیسه جدید اظهار داشت: اعضای فراکسیون در رایی که روز گذشته دادند این مساله را نشان دادند که مسیر فراکسیون مسیری درست بوده و طبیعی است که برای بهبود این وضع جلساتی داشته و در ادامه نیز خواهیم داشت.

عارف با اینکه امیدواریم در آینده نیز به این مسیر ادامه دهیم تا فراکسیون با جدیت بیشتر کار خود را پیش ببرد، تصریح کرد: سال دوم را سال برنامه‌محوری در فراکسیون قرار دادیم و بنا داریم آنچه در زمان انتخابات میثاقمان با مردم قرار گرفت را با برنامه پیگیری کنیم واهداف فراکسیون را در چارچوب برنامه ششم توسعه و اهداف دولت تنظیم کنیم و با پیگیری تعدادی پروژه جدی کار را پیش ببریم . البته مهم‌ترین پروژه‌ها در مسائل معیشتی و اقتصادی خواهد بود.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد بحث ژن خوب گفت: نظر خاصی در این رابطه ندارم و فکر می‌کنم افاضاتی که در این روزها در فضای مجازی صورت گرفت کفایت می‌کند.

او در واکنش به پرسش مجدد این خبرنگار در مورد اینکه آیا توصیه‌ای به فرزندش نداشته است گفت: همان توصیه‌ای که به تمام جوانان دارم به فرزند خود نیز می‌گویم.

رئیس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه به اندازه کافی در این رابطه بحث شده یادآور شد: یک مصاحبه‌ای انجام دادند و از آن به اندازه کافی در فضای بداخلاقی که وجود دارد، سوء استفاده شده است. ایشان به هر حال همواره شاگرد ممتاز بودند و شاگرد اول کلاس بوده و در هر مسابقه‌ای که از زمان دبستان تاکنون شرکت کرده، اول شده است و در مصاحبه نیز گفته این مساله را از پدر و مادرم به ارث برده‌ام که آنها نیز در تمامی مقاطع شاگرد اول بوده‌اند حال اینکه درست گفته یا غلط مساله‌‌ای است که مطرح شده است.

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تلاش برخی نمایندگان برای اعمال محدودیت در کار خبرنگاران و عکاسان پارلمانی گفت: توصیه ما این است که این روند اصلاح شود چرا که اگر در خانه مردم برای خبرنگاران محدویت قائل شویم، طبیعتا در دیگر بخش‌ها نمی‌توان انتظار داشت که آنها حضوری جدی داشته باشند.

عارف در پایان تصریح کرد: امیدوارم هیات رئیسه هر چه سریعتر این مشکل را هموار کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.