معاون اول رئیس جمهور گفت: کسانی که علیه آذری جهرمی مطلبی گفتند مجبور می شوند از او حلالیت بطلبند.

به گزارش جماران، اسحاق جهانگیری در جلسه معارفه وزیر جدید ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به اینکه در این دوره فناوری اطلاعات، اینترنت و فضای مجازی توسعه بیشتری می یابد گفت: کسانی که علیه آذری جهرمی مطلبی گفتند مجبور می شوند از او حلالیت بطلبند.

وی با بیان این که فن آوری اطلاعات در پنج رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی وجود دارد گفت: درون زایی یکی  از رویکردهای اقتصاد مقاومتی  است. فناوری اطلاعات چه  در بخش سخت افزار و چه نرم افزار به معنای استفاده از ظرفیت‌های  کشور است و ارزش افزوده آن در فکر  متخصصان این حوزه است. فناوری اطلاعات هم می‌تواند و باید برون نگر بوده و با دنیا در ارتباط باشد.صادرات سخت  افزار و نرم افزار ما باید  نقطه قوتی دراقتصاد ما شود.

جهانگیری همچنین با بیان این که دانش بنیان بودن یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد:‌ امروز تاکید می‌شود که تکیه بر منابع طبیعی برای پیشرفت کشور دیگر خیلی پاسخگو نیست، اقتصادی جای خود را می‌تواند محکم کند که متکی بر دانش باشد.

جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه عدالت محوری یکی از مهمترین جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی و آرمان امام راحل است، اظهار کرد: در حال حاضر زیر ساخت‌های کافی برای فن آوری اطلاعات درتهران وجود دارد و درعین حال در 28 هزار روستا و شهرهای دورافتاده هم این امکانات وجود دارد که البته باید توسعه یابد.

به گفته‌ی جهانگیری وزارت ارتباطات باید از موضوع تصدی‌گری کنار کشیده و برنامه ریز سیاست‌گذار و حامی شرکت‌های آی تی و آی سی تی باشد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: جفاست در مسائل علمی به این بزرگی که کانون توسعه کشور می‌تواند باشد، خود را معطل کنیم که مثلا اینجا تهدید وآسیب وجود دارد. مگر  در رشته‌های صنعتی و سنتی آسیب وجود ندارد. مهم  این است که ما از فرصت‌های فناوری اطلاعات استفاده کنیم و فن آوری اطلاعات رابه عنوان یک فرصت بزرگ در اختیار نظام قرار دهیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه هدف ما از استقرار دولت الکترونیک این است که مردم دسترسی آسان و لحظه‌ای به تمام اطلاعات و خدمات داشته باشند، خاطر نشان کرد: دراین شرایط ارائه خدمات برای دولت ارزان‌تر و با کیفیت بهتری ارائه می‌شود.شفافیت و سلامت اقتصاد  از مهمترین اهداف ما در ایجاد دولت الکترونیک است. من نمی‌خواهم در این جا از فسادهای اقتصادی صحبت کنم البته تا حالا صحبت کرده‌ام و در ادامه هم صحبت خواهم کرد. و فکر نکنند از این موضوع دست بر می‌دارم. زیرا فساد باید ریشه کن شود. در برخی از سطوحی که انسان تصور نمی‌کند فساد رسوخ کرده است. وقتی لازم باشد حتما در این باره سخن می‌گویم اما بیشتر از این که دنبال گفتن باشیم دنبال  مبارزه با این بلیه هستیم. من از آقای جهرمی هم خواهش می‌کنم که مکانیزمی ایجاد شود که ما پیشرفت دولت الکترونیکی را لحظه‌ای رصد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: از مهمترین جهت‌گیری‌های دولت راه انداختن بخش خصوصی است که دستیابی به این هدف نیازمند فضای مطلوب کسب و کار است. وزارت ارتباطات با ایجاد زیر ساختهای لازم می‌تواند به ایجاد فضای مطلوب کمک کند.از سویی شبکه ملی اطلاعات نیز یک مطالبه جدی  است که کارهای زیادی انجام گرفته ولی بالاخره باید کمبودها و نواقص آن برای رفع نیازهای کشور برطرف شود. حمایت از شرکت‌های استارت آپ باید چارچوب مند و قانونمند شود. معاون علمی و حقوقی رئیس جمهور و وزارت ارتباطات تلاش کنند این بخش از قانونمندی برخوردار شود.

به گزارش جماران جهانگیری در بخش اول صحبت‌های خود با اشاره به پخش کلیپی از شهید حججی و رونمایی از تمبر این شهید در مراسم گفت: نحوه شهادت و صلابت این شهید همه ما را یاد روزهای سخت ایام عاشورا انداخت که چگونه یک انسان در مسیری که اعتقاد دارد مستحکم گام بر می‌دارد. شهید حججی می‌دانست با او چه می‌خواهند بکنند ولی آثاری از ترس و نگرانی در چهره‌ی او دیده نشد و در واقع صلابتی از ایران و ایرانی را به نمایش گذاشت. نجف آبادی‌ها عموما اینگونه‌اند. نجف آباد شهری است که به اندازه‌ی یک استان شهید داده است.ایثار و ایثارگری فراوانی از مردم این شهر دیده‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.