نمایننده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:انتقاداتم جنبه اصلاحی دارد. استانداران شما فرماندهی ستاد مقاومتی را برعهده دارند. عملکردتان را در این حوزه برای نمایندگان مردم توضیح دهید. تا چه اندازه توانستید مسئله اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانید؟

به گزارش جماران، در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در هفتمین جلسه مجلس شورای اسلامی، صفرعلی اسماعیلی، در مخالف با وزیر پیشنهادی کشور پشت تریبون قرار گرفت و با تاکید بر زحمات رحمانی فضلی در وزارت کشور عنوان کرد مخالف برنامه های پیشنهادی وی است

نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی با مخاطب قرار دادن رحمانی فضلی، گفت:انتقاداتم جنبه اصلاحی دارد. استانداران شما فرماندهی ستاد مقاومتی را برعهده دارند. عملکردتان را در این حوزه برای نمایندگان مردم توضیح دهید. تا چه اندازه توانستید مسئله اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانید؟

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس طرح سازمان عمران سواحل را تصویب و به دولت ابلاغ کرده است، پرسید: چرا اساسنامه این سازمان نوشته نشده است؟ مسئولیت سازمان‌دهی سواحل دریای خزر و خلیج فارس بر عهده کیست؟ برایمان توضیح دهید که مسئولیت غرق شدن انسان‌های بی‌گناه در دریای خزر بر عهده کیست؟

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بحرانی دانستن وضعیت زباله در استان‌های شمالی، گفت: تهدید زباله که دیر زمانی است  در جهان مدرن به فرصت تبدیل شده است اما این مسئله در ایران بلای جان استان‌های شمالی است. خواست مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و نمایندگان استان‌های شمالی کشور حل این معضل است. این مسئله به بحران زیست‌محیطی مبدل شده است. شیرابه زباله سفره‌های زیر زمینی و روان‌آبها و حتی دریای خزر را تهدید می‌کند. مسئولیت حل این معضل در استان‌های شمالی با کیست؟

اسماعیلی همچنین گفت: در مواد 26 و 27 برنامه ششم برای توسعه مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها تاکید شده و دهیاران متولی انجام این مسئولیت هستند. شرایط دهیاران از نظر معیشت، سخت است اما مظلومانه به کارشان ادامه می‌دهند. امنیت و ثبات شغلی دهیاران مهمترین دغدغه آنهاست برای رفع این نگرانی چه کارهای اساسی انجام دادید؟

وی تصریح کرد: فعالیت‌های غیرقانونی و تخلفات گسترده موسسات مالی و اعتباری چون ثامن الحجج، میزان و فرشتگان و پدیده شاندیز مردم را رنجانده و به اعتماد مردم به نظام و کشور آسیب زده، وزارت کشور در این راستا چه اقداماتی انجام داده است؟

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بحران بارش برف در غرب استان مازندران خسارت‌های زیادی به تاسیسات زیربنایی و باغ‌های مرکبات مردم وارد کرده است، سازمان مدیریت بحران تحت امر شما چه اقداماتی داشته است؟ برای جلوگیری از تکرار این بحران‌ها چه برنامه‌هایی دارید؟ بودجه ماده 10 و 12 قانون مدیریت بحران برای استان‌های بحران‌زده چرا به عدالت و انصاف توزیع نمی‌شود؟

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس ادامه داد: در فصل اول بخش اول برنامه پیشنهادی‌تان در محور تقسیمات کشوری پیش‌بینی خوبی برای چهار سال آینده کرده‌اید اما پرونده‌های انباشته نمایندگان مجلس در این حوزه متوقف مانده چرا؟ وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان امور اداری و استخدامی چرا پاسخ به حق مردم مناطق کمتر توسعه را نمی‌دهند؟

اسماعیلی افزود: پرسنل خدوم و زحمت‌کش نیروی انتظامی که در حفظ شهرها و مرزها تلاش خالصانه‌ای دارند اما از حداقل امکانات رفاهی و لجستیکی برخوردارند. در فصل سوم برنامه‌تان پیش‌بینی‌های خوبی کرده‌اید اما چرا برای توانمندسازی و امکانات مورد نیاز ناجا اقدامی نکرده‌اید؟

نماینده مردم نور در مجلس شوارای اسلامی همچنین با طرح مشکل ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز گفت: این نکته در برنامه شما آمده است اما آنان از خدمات عمومی استفاده می‌کنند و اما هیچ پرداختی به دولت ندارند، اما کارگر زحمت‌کش ایرانی 30 درصد حق بیمه پرداخت می‌کند. چرا هویت این افراد نباید معلوم شود. آیا پروژه دستگیری اتباع بیگانه نتیجه بخش بوده است؟

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در ماده 80 برنامه ششم دولت به پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی مکلف شده است. در فصل دوم به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی اشاره شده آیا توانسته‌اید جلوی این ناهنجاری‌ها را بگیرید؟

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای پیشگیری از قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر است. هر سه این مسئله جوانان کشور را تهدید می‌کند برای حل این مشکلات چه برنامه‌هایی دارید؟

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه تمرکززدایی چه برنامه‌ای دارید؟ اگر بحرانی یک استان را تهدید کند، وزارت کشور یک ریال برای دفع بحران و تهدید در اختیار ندارد.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان و توجه ویژه به نقش سازنده آنان تاکید شده، چگونه می‌خواهید نیمی از جمعیت کشور را ارتقاء دهید و امور را ارتقاء دهید؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.