نماینده مردم ماه نشان در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح تحول سلامت گام‌های مهمی برداشته شده و رییس سازمان بهداشت جهانی در سفر به ایران معتقد بود ایران از نظر نظام سلامت در مسیر درستی است و طرح تحول سلامت قابل عرضه به کل دنیا است.

به گزارش جماران، در روند بررسی وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، سید مرتضی خاتمی، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پشت تریبون قرار گرفت و با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت وظایف گسترده‌ای از جمله نظارت، سیاست‌گذاری برعهده دارد، گفت: از شخصیتی صحبت می‌کنم که قرار است سکان‌دار وزارت بهداشت شود شخصیتی که از نظر علمی سرآمد، ممتاز و صاحب‌نام در سطح بین‌المللی است و با صدها مقاله در مجامع بین‌المللی و پژوهشگر و محقق قرار است با رای بالای شما مجدد در این جایگاه قرار بگیرد.

نماینده مردم ماه نشان با اشاره به کارنامه روشن چهارساله هاشمی خاطرنشان کرد: هاشمی با  اجرای طرح تحول سلامت در کشور بار بر زمین مانده بزرگی را برداشت و زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور براساس این برنامه اصلاح شد. در چهار سال وزارت ایشان یک چهارم کل تخت‌های موجود به تخت‌های بیمارستانی اضافه شد و همچنین مراکز درمانی تجهیز شده و پرداخت از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

وی همچنین سفر های هاشمی را مورد نظر قرار داد و گفت: آقای هاشمی بالغ بر ۳۰۰ سفر کاری داشته و به ۶۰۰ شهر و روستا سفر داشته و این تنها نشان از تحرک و فعالیت بالای او نیست بلکه این انگیزه ریشه در اعتقادات او دارد.

خاتمی ادامه داد: این سفرها ضمن ایجاد شناخت میدانی و دقیق، کم‌کاری برخی از مسئولان درسرکشی به مناطق محروم را نیز جبران می‌کرد. او همچنین با حرکتی که درمناطق محروم به عنوان مداوای مردم محروم انجام داد فرهنگ پرداخت زکات علم را نیز نهادینه کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برابر بررسی معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی ۹۵ درصد موارد برنامه‌های وزیر بهداشت منطبق و همسو با شرح وظایف سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه بوده و مورد مغایر ندارد.

سیدمرتضی خاتمی نماینده  در ادامه گفت: از شخصیتی صحبت می‌کنم که قرار است سکان‌دار وزارت بهداشت شود شخصیتی که از نظر علمی سرآمد، ممتاز و صاحب‌نام در سطح بین‌المللی است و با صدها مقاله در مجامع بین‌المللی و پژوهشگر و محقق قرار است با رای بالای شما مجدد در این جایگاه قرار بگیرد.

او اشاره به کارنامه روشن چهارساله هاشمی خاطرنشان کرد: هاشمی با  اجرای طرح تحول سلامت در کشور بار بر زمین مانده بزرگی را برداشت و زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور براساس این برنامه اصلاح شد. در این چهارسال برابر یک چهارم کل تخت‌های موجود به تخت‌های بیمارستانی اضافه شد همچنین مراکز درمانی تجهیز شده و پرداخت از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

نماینده مردم ماه‌نشان با اشاره به سفرهای استانی وزیر بهداشت دولت یازدهم گفت: آقای هاشمی بالغ بر ۳۰۰ سفر کاری داشته و به ۶۰۰ شهر و روستا سفر داشته و این تنها نشان از تحرک و فعالیت بالای او نیست بلکه این انگیزه ریشه در اعتقادات او دارد.

خاتمی همچنین افزود: این سفرها ضمن ایجاد شناخت میدانی و دقیق، کم‌کاری برخی از مسئولان درسرکشی به مناطق محروم را نیز جبران می‌کرد. او همچنین با حرکتی که درمناطق محروم به عنوان مداوای مردم محروم انجام داد فرهنگ پرداخت زکات علم را نیز نهادینه کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برابر بررسی معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی ۹۵ درصد موارد برنامه‌های وزیر بهداشت منطبق و همسو با شرح وظایف سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه بوده و مورد مغایر ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برابر بررسی معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی ۹۵ درصد موارد برنامه‌های وزیر بهداشت منطبق و همسو با شرح وظایف سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه بوده و مورد مغایر ندارد.

خاتمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راس نظام سلامت تا رده‌های صف یعنی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها و ... توجه شده است گفت: مهمترین فعالیت بهداشتی در دنیا ایجاد و تقویت نظام پیشگیری در شهرهای مختلف است که در دوره گذشته مورد توجه بوده و در برنامه آتی هم وجود دارد.

او با اشاره به شاخص‌های بین‌المللی گفت: این شاخص‌ها شامل عدالت در سلامت، سامان‌دهی نیروی انسانی و توسعه منابع انسانی براساس بار بیماری، شاخص‌های دسترسی و دستیابی به خدمات سلامت و ارتقای سطح سواد سلامت، شاخص کاهش پرداخت از جیب مردم است که تمام این شاخص‌ها را در برنامه‌های دکتر هاشمی نیز می‌بینیم و اینها درجهت نیل به اهدافی است که در سطح دنیا مورد توجه است.

نماینده مردم ماهنشان تاکید کرد: همچنین در طرح تحول سلامت گام‌های مهمی برداشته شده و رییس سازمان بهداشت جهانی در سفر به ایران معتقد بود ایران از نظر نظام سلامت در مسیر درستی است و طرح تحول سلامت قابل عرضه به کل دنیا است.

خاتمی خاطرنشان کرد: توجه به شایسته سالاری در برنامه هاشمی بوده و همچنان وجود دارد همچنین برنامه‌ای در جهت کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی با عنوان ارتقای مهارت زندگی دارد که در یکی از بند‌های برنامه دکتر هاشمی آمده است همچنین توجه به تکنولوژی نوین و تشکیل نظام ارجاع و پزشک خانواده که زیرساخت‌های آن آماده شده نیز در برنامه دکتر هاشمی دیده می‌شود.

او با اشاره به دیگر اهداف برنامه هاشمی گفت: سند ملی در ارتباط با سلامت برای ارتقا و بهبود، سلامت ارتقای خردسالان، آب و هوای سلامت سوانح و حوادث سلامت زندانیان از مولفه‌های مهمی است که به صورت دقیق در برنامه هاشمی مورد توجه بوده است.

او در پایان با تاکید براینکه از چهار سال گذشته رتبه سلامت ۱۰ رتبه ارتقا یافته گفت: بیشترین علل بیماری‌ استرس است که موثرترین راه جلوگیری آن اصلاح شیوه زندگی است که در برنامه وزیر وجود دارد اولویت بهداشت بر درمان و ایجاد سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی که در چهارسال گذشته مورد توجه بوده و ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.