علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص جلسات فراکسیون امید با وزاری پیشنهادی گفت: من در جلسه وزیر پیشنهادی دفاع حضور داشتم، که جلسه بسیار سازنده ای بود، نقاط ابهامی برای برخی از نمایندگان وجود داشت که آنها را مطرح کردند و تا حد زیادی حل شد. با توجه به سابقه امیر حاتمی در سمت قائم مقامی وزیر دفاع، ستاد کل نیرو های مسلح داشته است، اشراف و تسلط کاملی بر حوزه دفاعی دارند و در واقع فضای مثبت و سازنده ای در فراکسیون امید نسبت به ایشان وجود دارد.

وی همچنین در خصوص دید نمایندگان به کلیت کابینه گفت: اجمالا میتوان گفت نگاه مثبتی به کلیت کابینه وجود دارد، نمایندگان به صورت فرد فرد، سابقه،تجربه، عملکرد، توان مدیریتی و برنامه های وزرای پیشنهادی را بررسی میکنند. با توجه به شرایطی که وزرا دارند، بر روی برخی گزینه های پیشنهادی بحث های چالشی وجود دارد و پاسخ وزرا نیز چندان اقناعی نیست. باید باز هم بحث شود، یا وزرا پاسخ های مستدل تری ارائه دهند و بتوانند نمایندگان را قانع کنند، در غیر این صورت ممکن است در صحن علنی برای گرفتن رای اعتماد به مشکل بخورند. به هر شکل فراکسیون امید روز چهار شنبه جمع بندی خود را نسبت به کل وزرا اعلام خواهد کرد. این جلسات صرفا تشریفاتی نیست، جلسات استماع و رفع ابهام است، وزرا باید بتوانند از خودشان دفاع کنند، اگر وزیری نتواند از خودش دفاع کند، طبیعتا نخواهد توانست رای اعتماد دریافت کنند.

علیرضا رحیمی همچنین در خصوص ساز و کار رای دهی فراکسیون امید گفت: قرار است فراکسیون به طور کلی جمع بندی و اعلام کند. تا کنون نظر همه اعضای فراکسیون هم در جلساتی که با وزرا داشته ایم و هم در جلساتی که برای  هماهنگی های دیگر صورت گرفته، شنیده شده است. هنوز در خصوص نحوه عملکرد فراکسیون اجماع حاصل نشده است، اما ترجیح بر این است که فراکسیون به صورت عمومی نظر واحد داشته باشد. البته این امر نافی این نیست که اگر نماینده ای نظر مغایری دارد ابراز نکند. نمایندگان برای تصمیم گیری آزادی عمل خواهند داشت.

رحیمی در پایان از عملکرد روحانی برای معرفی وزیر علوم انتقاد کرد و گفت: اینکه هنوز دولت نتوانسته وزیر علوم را معرفی کند، نقطه مثبتی به حساب نمی آید، به هر حال اگر در همین بازه وزیر علوم معرفی شود در دید نمایندگان نسبت به دولت تاثیر بهتری خواهد داشت و میتواند دید منفی ایجاد شده را اصلاح کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.