گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

غرویان: رئیس جمهور باید در مورد عدم حضور خانم ها در هیأت وزیران توضیح دهد

چهار سال آینده، چهار سال پایانی ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی است و چیزی برای از دست دادن ندارد. مردم رأی هایی داده اند و توقعاتی دارند. مردم خواستار تحولات چشمگیر، قابل توجه و محسوس هستند.

یک استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اول اینکه باید در مورد عدم حضور خانم ها در هیأت وزیران توضیح دهند که مردم بیشتر بدانند. مسأله دیگر چهره های جدیدی است که با وزیران قبلی تفاوت هایی دارند ولی هنوز مواضع سیاسی و فکری همه این چهره ها کاملا برای ملت روشن نیست که این همم باید تبیین شود.

آیت الله محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار جماران در مورد کابینه معرفی شده به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظرم چند نکته باید برای ملت روشن شود. اول اینکه صحبت ها و حرف و حدیث های زیادی در مورد استفاده از خانم ها در هیأت وزیران مطرح شد و رئیس جمهور باید در مورد عدم حضور خانم ها در هیأت وزیران توضیح دهد که مردم بیشتر بدانند. مسأله دیگر چهره های جدیدی است که با وزیران قبلی تفاوت هایی دارند ولی هنوز مواضع سیاسی و فکری همه این چهره ها کاملا برای ملت روشن نیست که این هم باید تبیین شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انتخاب مجدد اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس جمهور، افزود: این موضوع نشان می دهد که در نظر آقای دکتر روحانی آقای جهانگیری می تواند نیروی بسیار قوی برای ادامه راه و آرمان و اهداف دکتر روحانی باشد و این نکته مثبتی است. اما نکته دیگر این است که چهار سال آینده، چهار سال پایانی ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی است و چیزی برای از دست دادن ندارد. مردم رأی هایی داده اند و توقعاتی دارند. مردم خواستار تحولات چشمگیر، قابل توجه و محسوس هستند. مهم این است که این کابینه بتواند اهداف مورد نظر و مطالبات مردم را پیاده و اجرایی کند.

وی ادامه داد: ما هم منتظریم که مجلس همراهی کند و البته طبیعی است که نمایندگان مجلس هم حق دارند انتقادهایی به برخی از افراد کابینه داشته باشند. ولی در مجموع من خوش بین هستم؛ روند اتفاقات سیاسی و تعیین کابینه با این ترکیب دولت و فضای مجلس هماهنگی هایی را نشان می دهد. امیدواریم که هرچه زودتر این افراد شروع به کار کنند؛ اما به طور قاطع الآن نمی شود در مورد موفقیت این کابینه و همراهی آنها با اهداف آقای روحانی صد در صد قضاوتی داشته باشیم.

غرویان در مورد سازگاری با ترکیب کابینه پیشنهادی با شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور گفت: به نظر می رسد تا حدودی این کابینه با وعده های رئیس جمهور سازگاری دارد اما برای قضاوت صد در صد باید مدتی از کار آنها بگذرد و نوع افرادی را که انتخاب می کنند یا جهتگیری ها و هدفگذاری هایی که برای برنامه های خود اعلام می کنند بهتر نشان می دهد. ولی تلاش آقای دکتر روحانی این است که افراد همسو با دولت باشند.

وی خاطرنشان کرد: فراجناحی هم یک مفهوم مبهم است. به نظر من نمی شود آقای دکتر روحانی از افراد مخالف فکر و اندیشه اعتدالی استفاده کند؛ برای اینکه آنها مانع می شوند. وزیر باید معاون باشد نه اینکه مانع باشد. در واقع معاون یعنی کسی که معاونت و کمک می کند و با رئیس دولت همسو است. به هر حال آقای دکتر روحانی گفتند اگر نوبتی هم باشد نوبت 24 میلیون است که دولت را در دست داشته باشند. امیدواری زیادی داریم که این کابینه بتواند در مسیر مطالبات حرکت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.