گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

بادامچیان: فضای سیاسی کشور ما همواره انتخاباتی است/ آقای روحانی باید راه وحدت را باز کند

اگر آقای روحانی دوباره بخواهد یک دولت محدود به اصلاح طلبان و اعتدالیون درست کند از برکت دیگران محروم می مانیم؛ ولی اگر بخواهد فرانگری کند وحدت امکان پذیر است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی معتقد است که آقای روحانی باید راه وحدت را باز کند تا مردم عملا احساس کنند که با دولت هستند؛ در غیر این صورت همین فضا پیش می آید که شاهد هستیم کار به جایی رسیده است که برخی می گویند چون دولت نمی تواند مشکلات را حل کند فضا را دعوایی می کند. البته من این را قبول ندارم.

اسدالله بادامچیان در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص طولانی شدن فضای انتخاباتی پس از انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: فضای سیاسی کشور ما همواره انتخاباتی است. چون کسانی که رأی نمی آورند فکر می کنند برای مجلس و ریاست جمهوری چهار سال بعد باید کار کنند و کسانی هم  که رأی آوردند باید به رأی آوردن چهار سال بعد فکر کنند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در مورد راهکار رسیدن به وحدت نیز گفت: اینکه همه بتوانیم به منتخبی که رأی اکثریت را آورده کمک کنیم در اختیار دولت است. اگر آقای روحانی دوباره بخواهد یک دولت محدود به اصلاح طلبان و اعتدالیون درست کند از برکت دیگران محروم می مانیم؛ ولی اگر بخواهد فرانگری کند وحدت امکان پذیر است. البته نباید این امر فقط در شعار باشد.

وی تصریح کرد: من و آقای دکتر روحانی 50 سال است که رفیق هستیم و به همین علت دلسوزانه می گویم که باید او راه را باز کند تا مردم عملا احساس کنند که با دولت هستند؛ در غیر این صورت همین فضا پیش می آید که شاهد هستیم در رسانه های اصلاح طلبان  هر روز دعوا و بحث است و کار به جایی رسیده است که برخی می گویند چون دولت نمی تواند مشکلات را حل کند فضا را دعوایی می کند. البته من این را قبول ندارم.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که «برخی عبارتی مانند آتش بس را برای فضای سیاسی امروز به کار می برند. نظر شما چیست؟» گفت: من نمی دانم این برخی چه کسانی هستند. شما در جامعه ای هستید که آزادی است و نظر هر کسی محترم است. اما ما دچار این بن بست شده ایم که برخی این را بگویند و برخی آن را بگویند. ما به بعضی چه کار داریم؟ این مملکت کشور ماست و همه باید برای آن تلاش کنیم. اگر برخی لغات و عبارتی که کارکرد نظامی دارد را رئیس جمهور برای فضای سیاسی مطرح کرد خیلی بد است؛ اما نمی توان جلوی مردم را گرفت که در موردی حرف نزنند.

وی تأکید کرد: این سخنان و عباراتی که شما گفتید به وحدت ملت ما آسیب نمی زند. خداوند آقای هاشمی را رحمت کند؛ می گفت اگر این حرف ها نباشد آدم شب که به خانه می رود با خانمش دعوایش می شود. این از مشخصات یک جامعه آزاد است که هرکس حرف خود را بگوید. اگر ما عادت کنیم که نظرات بشنویم و با همه افراد گروه های مختلف همراهی کنیم چیز خوبی است ولی اگر آن را به چند دستگی تبدیل کنیم جامعه آسیب خواهد دید.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی همه با هم کار کردیم همه با هم جلو می رویم و اختلاف نظرها هم در درون آن محفوظ است. حضرت امیر (ع) در خطبه قاصعه می فرماید وقتی شما دست در دست هم بودید و همدیگر را تقویت کردید «أَلَمْ یکُونُوا أَرْبَاباً فِی أَقْطَارِ الْاَرَضِینَ» و به تعبیری اربابان زمین شدید و وقتی با هم دعوا کردید نتیجه این شد که خداوند کرامت و نصرت را از شما گرفت.

وی با بیان اینکه هرکس باید از خودش شروع کند، ادامه داد: ما در کاندیدای مؤتلفه دعوا نکردیم و قبلا به برخی از اعضای کابینه یازدهم هم گفتیم که مؤتلفه اسلامی نامزد دارد و یک رقابت آرام و سالم و منطقی هم دارد. ما همین رفتار را داشتیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.