یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نه جبهه اصلاحات و نه رهبری آن از دولت آقای روحانی سهم‌خواهی نمی‌کند، تاکید کرد: اگر آقای روحانی به دنبال کارآمدی و افزایش بهره‌وری دولت است قطعاً باید به دنبال اصلاح‌طلبان باشد.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، با اشاره به گمانه‌زنی‌های برای ترکیب دولت دوازدهم گفت: تصمیم نهایی در رابطه با ترکیب دولت آتی با جناب آقای روحانی است و پس از آن، نمایندگان مجلس نیز باید به آن نامزدها رای اعتماد بدهد اما با این حال، تجربه دولت اول آقای روحانی، تجربه روشنی بود به گونه‌ای که می‌توان گفت که یک سوم کابینه دارای عملکرد موفق و حدود دو سوم از اعضای دولت یازدهم فاقد کارنامه درخشانی هستند.

باید بیش از ۵۰ درصد کابینه تغییر یابد

او با یادآوری حمایت گسترده بخش‌های مختلف جامعه از رئیس‌جمهور اظهار داشت: با اقبال گسترده و فراگیری که به آقای روحانی صورت گرفته و انتظارات گسترده‌ای که از ایشان به وجود آمده، ضروری است تا کابینه دولت دوازدهم شکل متفاوتی به خود بگیرد و بیش از ۵۰ درصد کابینه برای کارایی بیشتر تغییر یابد.

 نکته مهم در دولت دوازدهم پاسخ دادن به مطالبات است

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در دولت اصلاحات با بیان اینکه نکته مهم در دولت دوازدهم تحقق وعده‌ها و پاسخ دادن به مطالبات است، اظهار داشت: در این راستا، افزایش کارامدی دولت باید مورد توجه قرار بگیرد. در این چارچوب، به نظر می‌آید که مرکز ثقل مطالبات جامعه مسائل معیشتی باشد و به همین خاطر باید در این حوزه اقدامات اساسی بگیرد.

ایجاد تحول در عرصه اقتصادی مختص به تغییر عملکرد وزارتخانه‌های اقتصادی نیست

ناصری افزود: البته ایجاد تحولات اساسی در عرصه اقتصادی و معیشتی فقط مختص به تغییر عملکرد وزارتخانه‌های اقتصادی نیست بلکه وزارت امور خارجه هم دارای نقش اساسی در این روند است چون در دوره پسابرجام این وزارتخانه نقش مهمی را می‌تواند در مهیا کردن حضور سرمایه‌گذاران خارجی ایفا کند.

ادبیات «ویرانه» و «آواره» دیگر قابل قبول برای عموم جامعه نیست

وی انسجام در کابینه را از مهم‌ترین ضروریات دولت دوازدهم برشمرد و تصریح کرد: در چهار سال نخست آقای دولت آقای روحانی آواربرداری‌ و انسجام‌بخشی صورت گرفت. اینک وظیفه دولت دوازدهم خطیرتر است و ادبیات «ویرانه» و «آواره» دیگر قابل قبول برای عموم جامعه نیست.

روحانی اگر می‌خواهد به سرنوشت احمدی‌نژاد گرفتار نشود باید کابینه موفقی را شکل بدهد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آقای روحانی باید تعهدات و وعده‌هایشان را در چهار سال پیش‌رو عملی کند، خاطرنشان کرد: اگر آقای روحانی می‌خواهد که برای آینده سیاسی خود کارنامه درخشانی را شکل بدهد و به سرنوشت احمدی‌نژاد گرفتار نشود باید کابینه موفق و کارایی را شکل بدهد که توانایی اجرایی ساختن شعارهای آقای رئیس جمهوری را داشته باشد.

روحانی برای ایجاد یک دولت قدرتمند روی اصلاح‌طلبان حساب باز کند

ناصری با بیان اینکه روحانی برای ایجاد یک دولت و کابینه قدرتمند می‌تواند روی اصلاح‌طلبان حساب باز کند، ابراز داشت: دولت نخست آقای روحانی در نقطه‌هایی دارای عملکرد درخشان و مثبتی بوده است که در راس مدیریتی آن افراد اصلاح‌طلب حضور داشته‌اند که در این چارچوب می‌توان به وزارتخانه‌های نفت، جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست و... اشاره کرد.

دولت اصلاحات موفق‌ترین دولت بعد از انقلاب است

او با بیان اینکه مدیران موفق دولت یازدهم تجربه حضور در دولت اصلاحات را  هم داشته‌اند، عنوان کرد: دولت اصلاحات موفق‌ترین دولت بعد از انقلاب و نقطه عطفی در تاریخ معاصر بوده که توانست مدیران قدرتمندی را به جامعه عرضه کند که در همین راستا آقای روحانی می‌تواند از مدیران این جریان استفاده نماید.

اصلاحات و رهبری آن از دولت روحانی سهم‌خواهی نمی‌کنند

مشاور سیدمحمد خاتمی با بیان اینکه نه جبهه اصلاحات و نه رهبری آن از دولت آقای روحانی سهم‌خواهی نمی‌کند، یادآور شد: مهم‌ترین مطالبه اصلاح طلبان کارآمدی دولت و متحقق ساختن وعده‌ها است. در این چارچوب تجربه هم نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان در هر کجایی که نقش آفرینی کردند از لیاقت و کیاست لازم برخوردار بودند و توانسته‌اند کشور را از گردنه‌های بحران عبور دهند و این در حالی است که طرف مقابل آنها به تعبیر حضرت امام توانایی اداره یک نانوایی را هم نداشت.

روحانی برای کارآمدی به دنبال اصلاح‌طلبان باشد

ناصری تاکید کرد: اگر آقای روحانی به دنبال کارآمدی و افزایش بهره‌وری دولت است قطعاً باید به دنبال اصلاح‌طلبان باشد.

حتما باید در مدیریت وزارت کشور تغییر ایجاد شود

وی تغییر در وزارتخانه‌های اقتصادی، آموزش عالی و فرهنگی و اجتماعی را از مهم‌ترین تغییرات احتمالی دولت دوازدهم دانست و بیان کرد: وزارت کشور هم از جمله مهمترین وزارتخانه‌هایی است که باید در آن تغییراتی صورت بگیرد. هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶، توسعه سیاسی و گسترش جامعه مدنی از مهم‌ترین شعارهای آقای روحانی بوده است. متاسفانه انتخاب آقای رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور بی‌توجهی به این شعار است اما انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ این نکته را برای همگان اثبات کرد که ایشان حتی از توانایی لازم برای برگزاری یک انتخابات بی مسئله برخوردار نیستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.