عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: نباید وجود امنیت را دستاویزی برای تسویه حساب‌های سیاسی بکنیم. امنیت امتیاز بزرگی است که حاصل جمع کار همه نیروها و جریان‌های امنیتی، انتظامی، نظامی و حتی سیاسی است. 

علی صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، با اشاره به حوادث تروریستی روز چهارشنبه در تهران گفت: در دنیا این قبیل حملات رایج شده و داعش توانسته است در اکثر کشورهای اروپایی که مدعی برخورداری از امنیت آهنین هستند، نفوذ کند و عملیات تروریستی انجام بدهد. 

ایران یکی از اهداف اصلی گروه‌های تروریستی است 

او با یادآوری منطقه پیرامونی ایران اظهار داشت: ایران با وجود قرار گرفتن در یک محیط ناامن و بی‌ثبات که همه کشورهای همجوار از خشونت و عملیات‌های تروریستی گسترده رنج می‌برند، توانسته امنیتش را حفظ کند و این در حالی است که همه ما می‌دانیم ایران یکی از اهداف اصلی گروه‌های تروریستی همچون داعش بوده است. 

امنیت یکی از امتیازات بزرگ برای ایران است 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب امنیت گسترده در ایران را یکی از امتیازات بزرگ برای کشور برشمرد و تصریح کرد: همه جناح‌های سیاسی کشور باید متوجه این امنیت که امتیاز بزرگی برای کشور محسوب می‌شود، باشند و در این راستا، قدردان رهبری، نیروهای امنیتی و انتظامی و دولت جمهوری اسلامی ایران باشند. 

تروریست‌ها به دو نماد ایرانیان حمله کردند 

صوفی با یادآوری حملات نیروهای داعش به حرم امام خمینی و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حقیقتا حمله روز چهارشنبه شوک بزرگی را به جامعه وارد کرد چراکه تروریست‌ها به دو مکان مهم و ارزشمند برای ایرانیان که دو نماد محسوب می‌شوند، حمله کردند. البته این به معنای آن نیست که یک اخلالی در چتر امنیتی کشور ایجاد شده است اما لازم است تا به ریشه‌یابی این حملات بپردازیم و زمینه‌های لازم برای حل اساسی این معضل فراگیر فراهم آوریم. 

وجود امنیت را دستاویزی برای تسویه حساب‌های سیاسی نکنیم

او با بیان اینکه ما نباید وجود امنیت را دستاویزی برای تسویه حساب‌های سیاسی بکنیم، ابراز داشت: امنیت امتیاز بزرگی است که حاصل جمع کار همه نیروها و جریان‌های امنیتی، انتظامی، نظامی و حتی سیاسی است و اینکه فکر کنیم فقط یک جریان یا یک ارگان امنیت را به وجود آورده‌اند، بزرگترین ضربه را به آن زده‌ایم.

در مقابل هر گونه تجاوز باید نشان دهیم ید واحده هستیم 

وی وجود وحدت و انسجام را مهمترین نیاز کشور در شرایط کنونی دانست و بیان کرد: ما باید در برابر تهاجم نیروهای بیگانه و دست‌درازی‌های دشمنان باید نشان بدهیم که در عین کثرت، وحدت داریم و در مقابل هر گونه تجاوز ید واحده هستیم. 

ایرانیان همدلی‌شان را در برابر اقدامات تروریستی نشان دادند 

صوفی با اشاره به برخی سواستفاده برخی جناح‌ها از حوادث روز چهارشنبه یادآور شد: با وجود برخی دلخوری‌های ناشی از سواستفاده جناحی و سیاسی برخی از افراد منسوب از حوادث تروریستی روز چهارشنبه اما خوشبختانه مشاهده کردیم که مردم کشورمان فارغ از شیعه، سنی و... بودن یا فارس، لر، عرب و بلوچ و... بودن با همدلی نشان دادند که همه ایرانی هستند و دارای وحدت هستند و نمی‌توانند چشم‌شان را در برابر اقدامات غیرانسانی و تروریستی ببندند. 

تروریست‌ها بدانند مردم ایران در برابر هر گونه تجاوز وحدت‌شان بیشتر می‌شود 

او تاکید کرد: تروریست‌ها و حامیان آنها باید بدانند که مردم ایران در برابر هر گونه تجاوز وحدت‌شان بیشتر شده و مستحکم‌تر می‌شوند. این گونه حوادث باید موجب وحدت و همدلی بیشتر ایرانیان شود و ما باید از اختلافات دوری کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.