گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مجید انصاری: نگاه امام به نیمه خرداد، به عنوان مکتب آزادی همه انسان ها، آزادی و گشایش برای همه مردم بود

روزی که امام را از قم غریبانه دستگیر و در سال 1343 تبعبد کردند، شبیه به لیله المبیت بود که پیامبر(ص) ناگزیر از خروج از مکه شد که همان خروج اجباری منشأ تحول در تاریخ بشر و مسیر هجرت انسان از بت پرستی، شرک و تباهی به نور اسلام و قرآن شد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: نگاه امام به نیمه خرداد و مکتب خرداد، به عنوان مکتب آزادی همه انسان ها، آزادی و گشایش برای همه مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص سالروز قیام 15 خرداد اظهار کرد: در قرآن یکی از دستورات خداوند به حضرت موسی(ع) یادآوری روزهای خدا به مردم است و بی تردید 15 خرداد از روزهای خدایی تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است؛ روزی که امام فریاد عاشورایی خود را بلند کرد و آن سخنرانی آتشین را ایراد کرد و متعاقب آن  در سحرگاهان دستگیر و به زندان منتقل شدند.

وی یادآور شد: روز 15 خرداد جمع زیادی از مردم در قم، ورامین و پیشوا به دست جلادان شاه به شهادت رسیدند، کسی تصور نمی کرد این روز مبدأ انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاه شود.

انصاری گفت: 1روزی که امام را از قم غریبانه دستگیر و در سال 1343 تبعبد کردند، شبیه به لیله المبیت بود که پیامبر(ص) ناگزیر از خروج از مکه شد که همان خروج اجباری منشأ تحول در تاریخ بشر و مسیر هجرت انسان از بت پرستی، شرک و تباهی به نور اسلام و قرآن شد. 15 خرداد هم چنین حکمی داشت و آغاز هجرت 14 ساله امام بود که مردم با اهداف امام آشنا شدند و یاران امام همانند یاران امام در مکه که تحت شدیدترین شکنجه ها قرار داشتند اما توانستند مسیر توحید را ادامه دهند، طی مسیر کنند؛ بی دلیل نیست که امام این روز را تا آخر عزای عمومی اعلام کردند تا مردم فراموش نکنند چه اتفاقاتی در این روز رخ داد.

وی با اشاره به این بیت شعر امام که «سالها می گذرد حادثه ها می آید/ انتظار فرج از نیمه خرداد کشم» نگاه امام به نیمه خرداد و مکتب خرداد، به عنوان مکتب آزادی همه انسان ها، آزادی و گشایش برای همه مردم بود. امیدواریم همانطور که خدا این ماه را از سال 42 تا 96 منشاء خیر و برکت و جوشش قرار داده، مکتب خرداد بتواتد جوانان را به این مکتب جمع کند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به جانکاه بودن رحلت امام در خرداد 1368، گفت:  بعد از 28 سال همه مردم یکبار دیگر با امام بیعت می کنند و امسال علی رغم روزه در روزهای طولانی و گرما مردم چه شوری را ایجاد کردند و همانطور که رهبری گفتند فقط جسم ایشان از میان ما رفته و امام زنده است و جوانان امروز مانند جوانان دهه 60 در دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام حضور دارند.

وی گفت: ما حضور کارساز جوانان را در خرداد 96 دیدیم که با عشق به ایرا، انقلاب و نظام یکی از شاگردان مکتب سیاسی و معنوی امام یعنی دکتر روحانی را انتخاب کردند وبه تعبیر رهبری این حضور، به مثابه شرکت مجدد در رفراندوم جمهوری بود. لذا لازم است از مردمی که در انتخابات و مراسم روز گذشته شرکت کردند و برای شهدا و فرزندان و یاران امام خصوصا آیت الله هاشمی که امسال برای اولین بار جایش خالی در مراسم رحلت امام بود آرزوی علو درجات کنیم و راه امام و 14 و 15 خرداد را ادامه دهیم که رشد و پیشرفت کشور باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.