در پی نامه اخیر یادگار امام به رئیس جمهور روحانی در مورد عزل دکتر میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و انتصاب سرپرست جدید، رئیس دفتر سابق هیأت امنای این دانشگاه توضیحاتی را در این خصوص بیان کرد.

متن گفت و گوی یاسر هاشمی با خبرنگار جماران، در پی می آید:

‎نظر جنابعالی درباره درخواست یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی از ریاست محترم جمهوری درباره ورود به موضوع عزل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟

‎ایشان به عنوان عضوی از هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی یک خواسته روشن و شفاف را از ریاست محترم جمهوری نموده است که واقعا متوجه نمی شوم برخی چرا اینقدر در مقابل آن به فرافکنی و اتهام زنی روی آورده اند! واقعاً اگر عزل و نصبی مطابق مرّ قانون انجام شده باشد که دیگر اینقدر هیاهو ندارد!

گفته می شود که آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) خودشان موافق عزل آقای میرزاده بوده اند؟ این نقل قول صحیح است؟

‎ مشی  آیت الله هاشمی رفسنجانی هرگز عزل یکباره و غیرقانونی نبوده است و تمام کسانی که با ایشان کار کرده اند خوب می دانند که چنین رفتارهایی قابل انتساب به ایشان نبوده اما تا جایی که من به عنوان رئیس دفتر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع دارم، آیت الله هاشمی همیشه از مدیریت و عملکردآقای دکتر میرزاده دفاع می کردند و دقیقاً یک هفته قبل از رحلت شان در نشستی که برادرم محسن هم حضور داشت ایشان به صراحت به ما فرمودند هیچکس برای مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بهتر از آقای میرزاده وجود ندارد.

‎اخیراً در افکار عمومی کلیدواژه ای به نام «هاشمی زدایی» در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه و کاربرد قرار گرفته است. نظر شما در این ارتباط چیست؟

‎ در مورد اصل واژه ای که اشاره کردید من قبلاً هم جواب دادم که خودم نظر خاصی ندارم و مردم را بهترین داور در این زمینه می دانم ولی نکته ای که بد نیست در اینجا به آن اشاره ای مختصر کنم این است که تلاش 8 ساله آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور وقت و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی علیه دانشگاه آزاد اسلامی با هدف منزوی کردن تفکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که تا پای تغییرات غیر قانونی در اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی هم پیش رفت ولی در نهایت به جایی نرسید!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.