به باور ما از آنجا که رأی هر ایرانی یک حق برای او است با هر مذهب و اعتقاد و باوری رأی من حلال حلال است. همانطور که رأی رقیب من پاک پاک است.

پایگاه خبری جماران- پس از انتخابات بعضی ها از شدت ناراحتی اظهار نظرهایی کردند که شگفت انگیز است. مبارزه و رقابت قواعد خودش را دارد. کسی که شکست می خورد با قبول شکست به فرد پیروز تبریک می گوید. بعضی افراد کم ظرفیت تقصیر را به گردن داور و آب و هوا و زمین می اندازند.     نمی شود گفت تقصیر زمین بود که ما شکست خوردیم در صورتی که زمین بین دو رقیب مشترک است. حق این بود که دوستان اصولگرا با یک اطلاعیه دقیق ضمن پذیرش شکست به رقیب تبریک می گفتند.

سخنی که بعضی افراد شنیده شد حلال و حرام بودن رأی بود که این سخن جدیدی است. مال حلال و حرام، گوشت حلال و حرام شنیده بودیم. رأی حلال و حرام نشنیده بودیم که احتمالاً باید از طرف طراحان تبیین شود. رأی من ، رأی تو بر اساس قانون اساسی یک حق است. رهبر معظم انقلاب هم « انتخابات» را حق الناس نامید. چیزی که حق مردم است نمی تواند حلال و حرام باشد. حق همیشه حق است. درباره حقوق دیگر مثل حق حیات، حق شهروندی، حق آزادی حلال و حرام ندارد. بر فرض هم که حلال و حرام داشته باشد. شما با کدام اصل اصولگرایی خود را حق مطلق و حلال می شماری و من راحرام. با کدام مبنا می توانی بگویی حدود 24 میلیون نفر در جبهه مقابل رأی حرام داشته اند و اقلیت طرفداران حزب شما حلال و طیب و طاهرند. جای خدا نشسته اید که چنین حکم می کنید. همین دسته بندی ها را راه انداختید. گروه گروه مردم را از قطار انقلاب به پایین پرتاب کردید. نگاهی به نماز جمعه هاتان بکنید. نگاهی به  مساجد بیندازید. از طرد کردن مردم خسته نشدید. از مأیوس کردن مردم خسته نشدید. از برچسب زدن، از تجسس کردن در احوالات شخصی مردم، از پرونده سازی، از سوء ظن ، از دسته بندی 96% و 4% از حلال وحرام کردن مردم دست بردارید. از کارهای خودتان خنده تان نمی گیرد. ما که طرفدار موسیقی اصیل و هنرمندان صاحب نام کشور هستیم به باطل می رویم . شما که ترانه سرای بغ بغو و جیگیلی را تأیید می کنید در راه حق هستید.

نماز جمعه مرحوم طالقانی و آقای هاشمی رفسنجانی در تهران با جمعیت 2 میلیونی آن وقت را با جمعیت این روزهای دانشگاه تهران با جمعیت 8 میلیونی مقایسه کنید. فکر نمی کنم دولت روحانی و برجام و اصلاح طلبان وامریکا نقشی در شکوه و عظمت نماز جمعه داشته باشد. این مدیریت که تماماً در اختیار اصولگرایان بود.

با اطلاعات دقیق ما جمعیت اصولگرایی در ایران به همراه جبهه پایداری و ... و طرفداران احمدی نژاد در حدود 10 تا 12 میلیون است. 5/3 میلیون رأی رقیب آقای روحانی را باید در شعارهای فریبنده پیدا کرد. در حالی که رأی جبهه اعتدال و اصلاحات چیزی فراتر از 28 میلیون نفر می باشد.

به باور ما از آنجا که رأی هر ایرانی یک حق برای او است با هر مذهب و اعتقاد و باوری رأی من حلال حلال است. همانطور که رأی رقیب من پاک پاک است.

در پایان با اطلاع می گویم بسیاری از مراجع، متفکرین و اندیشمندان و طلاب حوزه با این ادبیات مخالفند. شاید روحانیونی باشند که به آقای روحانی رأی نداده باشند اما به هیچ وجه رأی مردم را حرام نمی شمرند و اکثریت مردم پاک و وطن پرست و دوستدار قرآن و اهل بیت را خس و خاشاک نمی نامند.

والسلام

خرداد 96

محمدرضا حشمتی

طلبه حوزه علمیه قم

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.