وی موضوع دیگر را آزادی در این دولت دانست و اظهار کرد: همین الان هر کسی هر چه که بخواهد می تواند علیه این دولت بگویید اما من اگر همین حالا دیگر نهاد ها را نقد کنم از این در بیرون بروم، نمی دانم به خانه می روم یا نه، همان نهادهایی که آقای رییسی و قالیباف از درونش درآمده اند. بعد می گویند 80 میلیون باید آزادانه حرف بزنند، مگر من چه کار کردم، فقط حرف زدم. رسماً به آقای رمضان زاده می گویند تو حق نداری در دفاع از روحانی حرف بزنی، نه در نقد خودشان بله در دفاع از آقای روحانی، جالب است که این کارها را در فضای انتخابات می کنند چه برسد به زمان های دیگر، ما در چنین فضایی هستیم، آقای رییسی و آزادی!!؟؟

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: عجیب آن است آقای رئیسی و آقای قالیباف که این قدر شعار مبارزه با فساد می دهند تاکنون یک مصاحبه مستقیم با اصحاب مطبوعات و نشریات نداشته اند. صریح بگویم؛ آن ها از طرح برخی سئوال ها می ترسند چون معلوم می شود چه کار بوده اند. واقعیت آنست که چیزی که در مورد آقای روحانی  می گویید اگر راست باشد نشان بی صلاحیتی شماست و نشانه این است قانون را رعایت نکرده اید و اگر دروغ می گویید باید محاکمه بشویید. 

به گزارش خبرنگار جماران، مصطفی تاج زاده بعد از اتمام مناظره تلوزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری در ستاد روحانی در محله بریانک تهران در خصوص این مناظره سوم گفت: در مورد مناظره سوم ریاست جمهوری باید به چند نکته اشاره کنم. یکی بحثی است که آقای قالیباف در مورد شفاف کردن اموال کاندیداها مطرح کرد؛ اتفاقاً پیشنهاد خوبی است، پیشنهاد من این است که بعد از انتخابات این شفاف سازی در مورد اموال  همه مسئولین در همه قوا و ارگان های نظامی و... انجام شود و عضویت مقامات و نزدیکان درجه یک آنها در هر نهاد به ظاهر غیر انتفاعی و به واقع غیر انتفاعی به استحضار ملت برسد.

وی ادامه داد: دوم  اینکه تمام قراردادهایی که بسته می شوند مشخص شود با چه بخشی است بخش خصوصی ست بخش خصولتی و ارگان های خاص  است با نهادهای دیگر. 

تاج زاده با بیان این که این یک واقعیت است که فساد گسترش پیدا کرده و برای مقابله با آن نیاز به عزم ملی است، گفت: یکی از راه های مقابله، شفافیت است و البته یکی از راه های مهم دیگر آن است که اصحاب رسانه که در جهت شفاف کردن این موضوعات فعالیت می کنند امنیت داشته باشند. یعنی این طور نباشد که وقتی یاشار سلطانی از آقای قالیباف پرسید املاک نجومی چه شد به زندان برود. 

وی افزود: باید در دور دوم ریاست جمهوری از آقای روحانی  بخواهیم که همت خود را بر شفافیت قرار دهد و این نام نیک را از خود و دولتش به جای بگذارد و مبنایی برای مقابله با فساد در جامعه ایجاد شود. 

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات ابراز داشت: نکته سوم در مورد پیشنهاد آقای روحانی مبنی بر برگزاری مناظره با آقای رئیسی در حضور اصحاب رسانه است ولی عجیب آن است آقای رئیسی و آقای قالیباف که این قدر شعار مبارزه با فساد می دهند تاکنون یک مصاحبه مستقیم با اصحاب مطبوعات و نشریات نداشته اند. صریح بگویم؛ آن ها از طرح برخی سئوال ها می ترسند چون معلوم می شود چه کار بوده اند. 

وی اضافه کرد: آقای رئیسی گفت من به نمایندگی از فقرا می آیم با شما مناظره می کنم، سئوال این است که چه کسی چنین نمایندگی داده است؟ شما باید در مناظره در مورد عملکرد خود در دادگاه ویژه روحانیت و قوه قضاییه و در مورد همه اتهاماتی که متوجه آقای روحانی کرده ای، باید بیاید جواب بدهید. 

مصطفی تاج زاده تاکید کرد: واقعیت آن است که چیزی که در مورد آقای روحانی  می گویید اگر راست باشد نشان بی صلاحیتی شماست و نشانه این است قانون را رعایت نکرده اید و اگر دروغ می گویید باید محاکمه بشویید. البته معلوم است که تلویزیون نمی تواند چنین مناظره ای برگزار کند چون کاندیداها شش نفر هستند و همه حق مساوی دارند باید یک مناظره بین آقای روحانی و رئیسی در حضور خبرنگاران گذاشته شود و مردم قضاوت کنند. 

وی با بیان این که پیشنهاد دیگری هم در این مناظره مطرح شد که نقش پول های کثیف در ستادهای انتخاباتی است، اظهار کرد: این پیشنهاد قبلا هم مطرح شده بود ولی متاسفانه وزارت کشور نپذیرفت. یکی از مهمترین مصادر ورود پول های کثیف به ستادهای انتخاباتی همین پرونده ای است که آقای روحانی در مناظره به آن اشاره کرد. این پرونده در سال 84 مطرح شد و متهم اول آن آقای قالیباف بود. الان که مطرح شده باید پیگیری شود، مگر آقای قالیباف و رئیسی نمی گویند شفافیت؟ باید معلوم شود که این منابع از کجا آمده، از جمله این شفافیت ها  آن  است که تشکیلات جمنا از کجا آمده  و  منابع خود را از کجا تامین کرده است.

تاج زاده ادامه داد: آقای قالیباف که می گوید لیست اموالش را در کانالش گذاشته، منابع مالی ستادهای انتخاباتی خود را حداقل در دو دوره قبل روشن کرده و بگوید پول هایش را از کجا تامین کرده است. در این صورت معلوم می شود که میلیاردها پول از کجا آمده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث مهم دیگر در مورد واگذاری املاک نجومی است که آقای قالیباف قاطعانه آن را رد می کند. البته یک بار گفت املاک را به رفتگرها داده ام جای دیگر گفت آقای روحانی و آقای جهانگیری املاک نجومی گرفته اند. پس تائید کرد که املاک نجومی وجود دارد ولی دامنش از این مسئله پاک است. حال یک سئوال منطقی شکل می گیرد؛ اگر آقای قالیباف راست می گوید و این املاک را به فقرا داده چرا جلوی تحقیق و تفحص مجلس را گرفت؟ آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ باید خودش از تحقیق و تفحص استقبال می کرد تا معلوم شود که این املاک را به رفتگرها داده است. چرا جلوی مجلس و شورای شهر را برای بررسی این موضوع گرفت؟ و عجیب آن است که چرا از مجلس به خاطر رد طرح تحقیق و تفحص تشکر کرد. این بحث نه تنها در بحث املاک نجومی وجود دارد بلکه در بحث استخدام های شهرداری هم هست. آقای حافظی که جزو لیست اصلاح طلبان  نبود که ای کاش بود ولی به قدری این فسادها را دیدند صدایشان درآمد. 

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات نکته دیگر را  وعده های انتخاباتی آقای قالیباف و رئیسی دانست و ابراز داشت: یکی اینکه ایشان گفت درآمد کشور را دو و نیم برابر می کنم و دومی در مورد افزایش مبلغ یارانه ها است که به عنوان وعده های انتخاباتی مطرح شده است. اما هم جلسه قبل و هم این جلسه از آن ها  پرسیده شد که برنامه شما برای این کار چیست؟  مطلقا به ابن سوال جواب ندادند، همچنان که این دو بزرگوار در مورد منابع چند برابر کردن یارانه ها جواب ندادند، شما در این مناظره ها 120 دقیقه وقت داشتید چرا نگفتید منابع این وعدهایتان را از کجا می خواهید بیاورید؟ این ها فقط برای رای آوردن است، البته من معتقدم دوره این شعارها گذشته است و جمعه مردم این را نشان خواهند داد.

وی در ادامه گفت: در این دولت کارهایی شده است که هر کدام از آن ها برای رای دادن به این دولت کافی است. امروز دیگر موافق و مخالف بر این اعتراف دارند که دولت روحانی سایه شوم جنگ را از کشور برداشته است و این یعنی پذیرفته اند که سایه جنگ بالای سر ایران بوده است.

تاج زاده اظهار کرد: عجیب این است که آقای رییسی می گوید مدام به دولت گذشته اشاره نکنید، اما مشاورش هنوز نیامده می گوید اولین کسی که باید محاکمه شود آقای ظریف است. یعنی این دولت اگر انتقادی به دولت قبل دارد آقای رییسی می گوید نگویید، اما هنوز سر کار نیامده اعضای دولت را می خواهند محاکمه کنند، البته این را فقط در مورد دولت قبل می گویند وگرنه این ها هنوز به دولت اصلاحات فحش و تهمت می زنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مسله بعد دیپلماسی این دولت است، در این مناظره آقای روحانی و جهانگیری قول دادند دو گام مهم دیگر در چهارسال آینده بردارند، یکی این که سایه شوم جنگ را از کشور دورتر کنند و دوم این که تحریم های غیر هسته‌ای را هم در صورتی که اجازه مذاکره با آمریکا داشته باشند، بردارند.

وی افزود: مهار تورم  از دیگر دست آوردهای این دولت است. به همین خاطر  یک نفر از کاندیداها در مناظره ها نتوانست بگویند که من از روحانی بهتر تورم را مهار می کنم. نمی توانند و رویشان نمی شود که بگویند.

مصطفی تاج زاده خاطرنشان کرد: مسئله بعدی بهداشت و در مان است، اعتراف می کنم که در این سی، چهل سال من دو چیز را فکر نمی کردم که حل شود، یکی مشکلات شهر تهران قبل از آقای کرباسچی بود که ایشان حل کرد و دیگری موضوع هزینه های بهداشت و درمان  که به دست این دولت حل شد. این موضوع آنقدر هزینه بر و مشکل بود که من تصور نمی کردم بتوان به این زودی ها آن را حل کرد، اما این دولت آن را انجام داد.

وی موضوع  دیگر را آزادی در این دولت دانست و اظهار کرد: همین الان هر کسی هر چه که بخواهد می تواند علیه این دولت بگویید اما من اگر همین حالا دیگر نهاد ها را نقد کنم از این در بیرون بروم، نمی دانم به خانه می روم یا نه، همان نهادهایی که آقای رییسی و قالیباف از درونش درآمده اند. بعد می گویند 80 میلیون باید آزادانه حرف بزنند، مگر من چه کار کردم، فقط حرف زدم. رسماً به آقای رمضان زاده می گویند تو حق نداری در دفاع از روحانی حرف بزنی، نه در نقد خودشان بله در دفاع از آقای روحانی، جالب است که این کارها را در فضای انتخابات می کنند چه برسد به زمان های دیگر، ما در چنین فضایی هستیم؛ این آقایان و آزادی!!؟؟

تاج زاده اضافه کرد: یا می گویند باید نظام مالیات سامان دهی شود...شما را به خدا شما دیگر از این حرف ها نزنید. یعنی این که بزرگان ما گفته اند در چشمان شما زل می زنند و دروغ می گویند این است، یعنی چیزهایی می گویند که خودشان در این 40 سال درست برعکس آن عمل کرده اند. بعد هم از دولت طلب کار هستند در حالی که بزرگترین انتقادشان به دولت این است که چرا وزیرت عصبانی شده است یا چرا فلان کلمه ها را در مورد بعضی ها به کار  برده اید... اما نگفتند که خودشان برای مخالفانشان پرونده سازی کردند، روزنامه ها و احزاب را بستند...

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله روز جمعه هر نفرمان باید دست چند نفر را بگیریم و پای صندوق ببریم. اگر این کار را نکنیم ریاست جمهوری یکی از رقبای دولت 4ساله نخواهد بود بلکه ریاست ایشان40 ساله است. اگر این لحظه را از دست دهیم خودمان، خودمان را نخواهیم بخشید چه برسد به آیندگانمان، انشاء الله با حضور همه مردم در انتخابات، دو  روز مانده به خرداد 96 حماسه ای بزرگ تر از دوم خرداد 76 بیافرینیم.

گزارش از: فرهاد فتحی

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.