حزب اتحاد ایران اسلامی در بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به خانواده‌هاى داغ دیده جانباختگان حادثه معدن و دعا براى سلامتى جان معدنچیان محبوس مانده، از همه مسئولان کشور و دولت محترم تقاضا کرده است که توجه ویژه خود را بر این سرمایه‌هاى انسانى کشور مبذول دارند و در جهت بهبود حقوق و مطالبات آنها بکشوند.

به گزارش جماران، متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

در این روزها که همگى در تکاپوى تبلیغ و بحث و گفتگوى انتخاباتى هستند تا با راى خود مسیر چهارسال آینده کشور را رقم زنند، زخمى جانکاه بر پیکر و جان و روان ما نشست. انفجارى حادث شد، سقفى فرو ریخت، و ایران به عزاى شریف‌ترین و زحمت‌کش‌ترین هموطنان خود نشست.

انفجار در معدن یورت استان گلستان تاکنون جان ٢٢ تن از کارگران معدن را گرفته است و متاسفانه از سرنوشت چند تن از محبوسان آن اطلاعى در دست نیست.

شوربختانه این نخستین بار نیست که جمعى از کارگران شریف و زحمتکش با عدم توجه به استانداردهاى ایمنى در محیط هاى کار، قربانى چنین حوادث دردناکی مى‌شوند و تلخ‌تر آن که امید نیست که آخرین آن‌ها باشد. این حادثه زنگ هشدارى بود تا همگى جدا از مرثیه‌خوانى به جد بى‌اندیشم که چرا کشور به چنین بحرانى دچار شده که هر از چندى باید در سوگ هموطنى از حادثه پلاسکو تا آزادشهر گلستان بنشینیم و براستى چه کسى مسئول است جز همه ما و سبب چیست؟

سال‌هایی چند قامت اقتصاد ایران زیر فشار تحریم‌هاى ظالمانه و تورم ناشى از نامدیریتى دولتمردان گذشته خم شد. چرخه صنعت و معدن کشور هر روز فرسوده‌تر شد و به تبع آن تولید کاهش یافت و کارگران، این زحمت‌کشان عرصه تولید بارزترین قربانیان آن شدند. ایرانى که مى‌توانست با رشد ٨ درصد اقتصاد به جایگاه واقعى خود در سند چشم انداز بیست ساله برسد امروز با رکود اقتصادى دست به‌گریبان است و شاهد رنج و سختى فراوان مردم خود است.

دولت یازدهم على‌رغم تمام تلاش‌هاى دلسوزانه‌اش در چهار سال گذشته براى آواربردارى از این ویرانه‌هاى برجا مانده از اقتصاد کشور و احیاى آن همچنان در نیمه راه است و تا رسیدن به جایگاه مطلوب و عبور از رکود اقتصادى راه دراز و سخت پیش رو دارد.

ایران براى عبور از این بحران و کاهش این درد و رنج‌ها به عزم ملى همه مردم و جناح‌ها احتیاج دارد. عزمى که در آن همه دلسوزان خود را مسئول بدانند و آگاهانه و مصمم و با امید در جهت بهبود آن همت کنند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامى ضمن عرض تسلیت به خانواده‌هاى داغ دیده جانباختگان حادثه معدن و دعا براى سلامتى جان معدنچیان محبوس مانده، از همه مسئولان کشور و دولت محترم تقاضا دارد توجه ویژه خود را بر این سرمایه‌هاى انسانى کشور مبذول دارند و در جهت بهبود حقوق و مطالبات آنها بکشوند. همچنین از همه فعالان سیاسى و مدنى تقاضا دارد در دفاع از حقوق کارگران و حق سندیکا و اتحادیه‌هاى آزاد کارگرى کوشا بوده و صداى رساى آنها باشند‌.

به امید فردایى بهتر و سربلندى ایرانى سربلند

حزب اتحاد ملت ایران اسلامى

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.