مشاور سیاسی محمدباقر قالیباف با بیان این که  دوقطبی شدن فضا یعنی این که ما انتخابات ریاست جمهوری را تبدیل به شرایطی کنیم که انگار می خواهیم رهبر انتخاب کنیم، یا اصل حاکمیت را عوض کنیم، گفت: مردم به خاطر بی مسئولیتی و بی عرضگی مسئولان اجرایی از اصل حاکمیت انتقاد می کنند. 

حسین قربان زاده در گفت و گو با خبرنگار جماران، در پاسخ به برخی انتقادات به استراتژی این نامزد انتخابات در ایجاد دوقطبی در جامعه، گفت: منظور شما کدام  دوقطبی است، اگر منظور مسئله 4 درصد و 96 درصد است که دو قطبی کردن جامعه به طبقه غنی و ضعیف از صدر اسلام بوده است در انقلاب اسلامی هم وجود داشته  و جنگ فقر و غنا که حضرت امام گفتند همین است. حضرت امام گفتند ما در این موضوع، نه صرفاً با کسی که مولد و سرمایه دار است بلکه با آن کسانی که با قانون شکنی و دور زدن قانون از رانت استفاده می کنند (و به نظر ما 4 درصد جزو این عده هستند) مخالف هستیم. حتما این منازعه و چالش از اول انقلاب بوده و در دولت فعلی هم به آن دامن زده شده. ما معتقدیم که این دو طیف(فقیر و غنی) در ذیل این گفتمان تعریف می شود.

وی ادامه داد: آن چیزی که رهبر انقلاب در مورد دو قطبی های مذموم گفتند در واقع آن مواردی است که مانند سال 88 به اصل نظام خدشه وارد می کند. یعنی انتخاباتی که قرار است رئیس قوه مجریه کشور انتخاب کنند مستمسک دعوایی شود که در مورد موافقت و مخالفت  افراد نسبت به اصل نظام مشاجره باشد. دعواهایی که بعضاً به خیابان کشید و به اصل حاکمیت و این که چه کسی له یا علیه است، منازعه صورت گرفت؛ نه این که چه کسی کارنامه و برنامه دارد و نوع نگاهش به قوه اجرایی چه هست. دو قطبی مذموم ناظر به این موارد بود؛ والا این که شما با کسانی که قاچاق وارد می کنند یا واردات مضر به کشور دارد مقابله کنید، قطعاً مفید است.

مدیرمسئول روزنامه همشهری تصریح کرد: دوقطبی شدن فضا یعنی این که ما انتخابات ریاست جمهوری را تبدیل به شرایطی کنیم که انگار می خواهیم رهبر انتخاب کنیم، یا اصل حاکمیت را عوض کنیم. در حالی که انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کسی است که قرار است برای یک دوره ریاست یک قوه را بر عهده داشته باشد، مصوبات مجلس را پیاده کند و هیچ اختیاری در تغییر اصل حاکمیت ندارد. صرفا حافظ و مجری قانون اساسی است.

وی همچنین در مورد شباهت فعالیت های قالیباف به یکی از دو طرف قطب سال 88 ، گفت: کسانی این حرف را می زنند که کارنامه ندارند و در اوج ناکارآمدی کشور را اداره کرده اند. کسانی که ناکارآمدی ها را به دولت های قبل منتسب می کنند، اگر کسی مثل آقای قالیباف که با برنامه و کارنامه حضور پیدا کرده است را به نوع نگاه و مدیریت رئیس دولت قبلی وصل می کنند، می خواهند ایشان را با این حربه تخریب کنند. این حربه صرفا برای پوشش ناکارآمدی این چهار سال است.

مشاور سیاسی محمد باقر قالیباف در پاسخ به این پرسش که فکر نمی کنید آقای قالیباف با مطرح کردن شعار 4 درصد و 96 درصد، ناخودآگاه هدف و دست آوردهای انقلاب را زیر سوال می برند، اظهار کرد: رهبری فرمودند که ما در این حوزه ها کم کاری کرده ایم، در حوزه آسیب های اجتماعی و اقتصاد نمونه هایش وجود دارد. چرا ایشان باید یک موضوعی را 6 بار به عنوان موضوع سال انتخاب کنند؟ چون دولت ها بی عرضه هستند، چون دولت بی عرضه است و همت و کار مضاعف، نوآوری و شکوفای ملی، تولید ملی و جهاد اقتصادی را نتوانسته اجرا کند. مردم به خاطر بی مسئولیتی و بی عرضگی مسئولان اجرایی از اصل حاکمیت انتقاد می کنند. در حالی که آن چیزی که عیب دارد مسلمانی ما نیست بلکه همه عیب ها از این مدل اجرایی قوه مجریه است، چرا مردم حق دارند که گلایه کنند؟ به خاطر این که اولاً منافع یک عده ای اجازه نداده است که چنین اتفاقاتی بیفتد و دوم این که این نتوانستن از  ناکارآمدی مسئولان است و ربطی به دست آوردهای کل نظام ندارد؛ وگرنه ما نظام مردم سالاری هستیم و در حوزه های دانش بنیان، رشد علمی و رسیدگی به روستاها و ... پیشرفت داشته ایم اما آیا ما باید خودمان را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم، ما حتماً می توانستیم دست آوردهای بهتری داشته باشیم ولی متاسفانه ناکارآمدی دولت ها اجازه چنین کاری را نداده است.

قربان زاده در ادامه در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید در جامعه آقای قالیباف جزو کدام دسته از دو گروهی که مطرح کردند، قرار می گیرند، گفت: نگاه عمومی قالیباف را جزو 4 درصدی ها نمی داند، بلکه در رقابت انتخاباتی و سیاسی عده ای وقتی با این نقد درون گفتمانی دولت مواجه می شوند طبیعتاً با آن شیوه تخریبی که از نمونه های مختلفی چون عروسی دختر ایشان و قرق کردن پارک و ... اجرا کردند ایشان را تخریب می کنند. نمونه این تخریب بحث «زمان» است که به عنوان مهمترین نماد انسان و زندگی است. وقتی ایشان آن را به عنوان نماد انتخاباتی اش در نظر گرفته است ممکن است این را زیر سوال ببرند، کما این که خیلی از دستاوردهای ایشان را هم زیر سوال بردند. مثلاً اقداماتی که ایشان در شهر تهران کرده اند و در طول تاریخ بی نظیر بوده است و در این 12 سال زیرساخت هایی که به اِزای 100 سال تاریخ بلدیه انجام داده اند را هم زیر سوال می برند. کسی که بخواهد تخریب کند برایش فرقی نمی کند.

قربان زاده در پایان در خصوص الگو برداری آقای قالیباف از جنبش وال استریت و پوپولیسم جهانی بیان داشت: این چیزی است که دوست دارند آن را به ایشان منتسب کنند اما قطعاً چنین چیزی نیست.

گفت و گو از: فرهاد فتحی

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.