گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: ضرورت برخورد آگاهانه جامعه و نسل جوان با فضای مجازی

شورایی برای فضای مجازی هست که برای این فضا برنامه ریزی می کنند اما توجیه کردن نسل جوان کار دستگاه های فرهنگی و کسانی است که رسالت حفظ دین و باورهای اعتقادی مردم را دارند و باید از طریق تریبون های مختلفی که در اختیار دارند از جمله رسانه ملی اطلاع رسانی کنند. یعنی نمی شود گفت که فضای مجازی را بست و نمی شود گفت فضای مجازی را باید به روی همه باز کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری توجیه کردن نسل جوان از آسیب های فضای مجازی را کار دستگاه های فرهنگی و کسانی که رسالت حفظ دین و باورهای اعتقادی مردم را دارند دانست و تأکید کرد: نمی شود گفت که فضای مجازی را بست و نمی شود گفت فضای مجازی را باید به روی همه باز کرد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت و گو با خبرنگار جماران، پشرفت اطلاعات جامعه را امری غیر قابل اجتناب دانست و اظهار داشت: در شرایطی که در جامعه به وجود آمده توسعه و گسترش اطلاعات امر اجتناب ناپذیری است اما نحوه استفاده از این فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید به گونه ای باشد که فضای معنوی جامعه ما هم مورد ملاحظه قرار بگیرد. چون امکاناتی که در این فضای مجازی هست و کسانی که این فضا را مدیریت می کنند بیشتر کسانی هستند که سر ناسازگاری با باورهای اعتقادی و رفتارهای اخلاقی جامعه دارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: اگر جامعه و نسل جوان ما به درستی توجیه شوند که استفاده از فضای مجازی تنها در جهت پیشرفت و رشد علمی جامعه باشد و از مسائلی که دشمن در جهت بی تفاوت کردن افکار جامعه دارد استفاده می کند اطلاع یافته و با آگاهی با فضای مجازی برخورد کنند، ما هم کمتر آسیب پذیر خواهیم بود و هم بیشترین استفاده را از این فضا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که «چه کسی باید متولی آگاه سازی جوانان باشد؟» گفت: شورایی برای فضای مجازی هست که برای این فضا برنامه ریزی می کنند اما توجیه کردن نسل جوان کار دستگاه های فرهنگی و کسانی است که رسالت حفظ دین و باورهای اعتقادی مردم را دارند و باید از طریق تریبون های مختلفی که در اختیار دارند از جمله رسانه ملی اطلاع رسانی کنند. یعنی نمی شود گفت که فضای مجازی را بست و نمی شود گفت فضای مجازی را باید به روی همه باز کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشورهای پیشرفته نیز به آسیب های فضای مجازی توجه دارند، تصریح کرد: کشورهایی مثل چین و کشورهای دیگر از فضایی استفاده می کنند که ما تعبیر به اینترنت ملی می کنیم. یعنی کاملا می دانند که دشمنانی دارند و این دشمنان از طریق همین شبکه های اجتماعی می توانند تأثیرگذار باشند و گاهی تأثیر این جنگ نرم به مراتب بیش از جنگی است که دشمنان با لشکرکشی راه اندازی می کنند چون در یک فضای آرام و خاموش می توانند بیشترین ضربه ها را وارد کنند.

وی تأکید کرد: خود کسانی که طراح این شبکه های اجتماعی بودند و هستند نسبت به آسیب پذیر بودن فضای مجازی توجه دارند و لذا دنبال راهکارهایی هستند که آن را محدود کنند و به گونه ای اطلاع رسانی کنند که با منافع کشورشان مخالفت نداشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.