عضو مجلس خبرگان رهبری هدف اقتصاد مقاومتی را معیشت و رفاه پایدار مردم دانست و تأکید کرد: نمی توانیم بگوییم معیشت مردم ارتباطی با اقتصاد مقاومتی ندارد چون یکی از مؤلفه های اصلی اقتصاد مقاومتی معیشت مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد علت اینکه در دومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری معیشت مردم به عنوان یکی از مسائل مهم مطرح شد، اظهار داشت: در این اجلاس خبرگان و همچنین در نطق رئیس مجلس خبرگان مسأله معیشت مردم برجسته بود ولی نمی توانیم بگوییم که در رأس بود. همان طور که در بیانیه پایانی بود خبرگان در این اجلاس به مسائل سیاسی و فرهنگی مختلفی هم پرداختند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در هر صورت نباید از این غافل بود که سال اقتصاد مقاومتی است و از طرف دیگر مقام معظم رهبری هم تأکید فرمودند که معیشت مردم مهم است و خبرگان هم در استان های مختلف با مشکلاتی که مردم دارند مثل گرانی، بیکاری و مسائل دیگر مواجه هستند. ولی مسأله دیگری هم باید به آن اضافه کرد که چون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم طبعا انگیزه های انتخاباتی هم نمی تواند در این مسأله بی تأثیر باشد.

وی در مورد رابطه اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم گفت: هدف اقتصاد مقاومتی معیشت و رفاه پایدار مردم است. هدفگذاری اقتصاد مقاومتی برای این است که مردم از یک رفاه ثابت و استقلال در مسائل اقتصادی برخوردار شوند و کشور هم در امنیت، ثبات و خودکفایی باشد. بنابر این نمی توانیم بگوییم معیشت مردم ارتباطی با اقتصاد مقاومتی ندارد چون یکی از مؤلفه های اصلی اقتصاد مقاومتی معیشت مردم است.

قمی با اشاره به گزارش معاون اول رئیس جمهوری از عملکرد دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در روز دوم اجلاس خبرگان آقای جهانگیری به رئیس مجلس خبرگان گزارشی هشت صفحه ای نوشتند که تکثیر شد و در اختیار خبرگان قرار گرفت. ریاست مجلس خبرگان هم در نطق اختتامیه خودشان از زحماتی که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انجام داده تقدیر کردند و گفتند کارهای خوبی انجام شده ولی مناسب بود در بیانیه اختتامیه خبرگان هم به این اظهار نظر آیت الله جنتی اشاره شود که نشد.

وی در مورد جزئیات این گزارش نیز گفت: گزارش جامعی بود. اقدامات خوبی را آقای جهانگیری، وزیران و دستگاه های مختلف در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انجام دادند ولی چون کار بشری است همیشه جایی برای آرزو کردن باقی هست و طبعا با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم. اما باید از زحماتی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حال انجام است تقدیر کرد. به طور طبیعی انتظارات مردم و خبرگان بیش این است اما محدودیت هایی هم که دولت در عمل با آن مواجه است باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.