مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به این که علاوه بر منافقین و ضد انقلاب، خودی های متدینی تحت تاثیر تبلیغات دروغ قرار گرفته بودند و به آیت الله هاشمی رفسنجانی اهانت می کردند، اظهار داشت: از این پس مراقب باشید فریب تبلیغات را نخورید و به دیگرانی که ممکن است فریب خورده بودند بگویید آقای هاشمی همه را بخشیده، اما برای او گاه گاهی قرآن بخوانید.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری که چهارشنبه شب 27 بهمن 95 در مجلس بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد روضه محمدیه (حظیره) یزد سخن می گفت، ابتدا با بیان روایتی از امیر مومنان علی(ع) که فرموده اند: یستَدَلَّ عَلَی ادبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ. خاطرنشان کرد: برای فروپاشیدن یک نظام، چهار عامل موثر است، اول این که متصدیان امور اصول را کنار بگذارند و  دوم این که به جای اصول به فروع متمسک و سرگرم شوند. سوم به کار گماردن افراد کوچک که قدرت مدیریت ندارند و کارآمد نیستند. و چهارم کنار گذاشتن افراد فاضل و کارآمد  است.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در بخش بعدی سخنان خود به معرفی ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: متاسفانه در جامعه ما تنها به یکی دو بُعد از شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخته شده، یکی بُعد مبارزاتی و شکنجه و زندان و دیگری مدیریت قوی ایشان. اما شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی ابعاد دیگری هم داشت.

وی با اشاره به بُعد فقهی شخصیت هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان از سال 1327 تا سال 1342 به مدت 15 سال در حوزه علمیه قم تحصیل کردند و در این مدت با فراغ بال و به طوری که حتی در تعطیلات برای سر زدن به پدر و مادر استفاده نکردند.

مهاجری شانس بزرگ هاشمی رفسنجانی را استفاده و بهره مندی این عالم ربانی از محضر استادان بزرگی همچون آیت الله بروجردی، آیت الله محقق داماد، علامه طباطبایی و امام خمینی دانست و تاکید کرد: از نظر ما کسی که 15 سال ممحض تحصیل کند، قطعا به اجتهاد می رسد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی بُعد دیگر شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی را نگارش 54 جلد تفسیر قرآن و 21 جلد تفسیر راهنما و 34 جلد کتاب فرهنگ قرآن برشمرد و افزود: نحوه نگارش ایشان اینگونه بود که در زندان یادداشت می کردند و توسط همسرشان محرمانه به بیرون می فرستادند و بعدها توسط دفتر تبلیغات به چاپ رسید.

وی تسلط به علم کلام را از دیگر ویژگی های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی معرفی کرد و با بیان خاطره ای از روسای دانشگاه هند و ارائه کتاب آزاد اندیشی در اسلام و کتاب ارزش ها و مکتب ها ، تاکید کرد: هاشمی یک فقیه مجتهد مسلم و یک متکلم با کتاب های ارزنده بود.

حجت الاسلام مسیح مهاجری بعد دیگر شخصیت هاشمی رفسنجانی را تهذیب نفس و تقوا و تدین وی عنوان کرد و به نقل از آیت الله جوادی آملی گفت: امام شاگردان زیادی داشتند، اما آقای هاشمی رفسنجانی عَلَمَّه شدیدالقوای امام خمینی(ره) است. و از امام تهذیب نفس ، تقوا ، ورع و بی ریا زندگی کردن را فرا گرفت و اهل زهد فروشی نبود.

وی ویژگی دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی را اینگونه بیان داشت که دنبال جیب خود پر کردن نبود. چندین بار در این مملکت مفاسدی پیدا شد که میلیاردها و هزاران میلیاردها مفاسد اقتصادی ایجاد کردند و خوردند و بردند اما حتی در یکی از اینها اسم آقای هاشمی رفسنجانی و خاندانش نبود، چون اهل جیب خود پر کردن نبود و رهبر معظم انقلاب بارها شهادت های خوبی برای ایشان دادند.

مهاجری با اشاره به رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 1392 گفت: بعضی به آقای هاشمی می گفتند انتخابات را تحریم کنید، اما ایشان تاکید کردند انتخابات مال نظام است و من مردم را تشویق به شرکت در انتخابات می کنم.

وی افزود: در خصوص رهبری آمدند نزد آقای هاشمی می گفتند اگر رهبری اجازه نمی داد شما را رد صلاحیت نمی کردند پس بیایید علیه ایشان موضع بگیرید، اما آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: رهبری عشق من است، من به او وفادارم و هرگز چنین کاری را نخواهم کرد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه با بیان درد دل اینگونه گلایه کرد: همین آقای هاشمی بیش از 10 سال آخر عمرش سانسور خبری شد و رسانه ملی حاضر نبود خبری از وی منتشر کند و حتی علیه او اخبار منتشر می کرد و اجازه دفاع نمی دادند. اما از روز درگذشت ایشان رادیو و تلویزیون یکباره به روی ایشان باز شد، اما پرسش این است که چرا قبل از این منتشر نمی کردید؟

وی با ابراز تاسف گفت: انسان با فضیلتی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال های آخر عمرش نه تنها مورد استفاده قرار نگرفت بلکه با وی بدرفتاری هم شد. ما کسانی هستیم که افراد بزرگ را از دست می دهیم و بعد حسرت می خوریم.

مسیح مهاجری خاطرنشان کرد: هاشمی مظلوم تر از شهید بهشتی بود و علاوه بر منافقین و ضد انقلاب، خودی های متدینی که تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفته بودند اهانت می کردند. خیلی ها به روزنامه جمهوری اسلامی ایراد می گرفتند و به ما حمله و توهین می کردند و من به آنها می گفتم اگر شما هم بشناسید که ایشان چه گوهری است، شما هم مثل ما عمل می کنید. اگر شما بشناسید که هاشمی که بود و چه بود؟ شاید از الان با کسانی که در صف مظلومیت قرار گرفته اند چنین نکنیم!

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: هاشمی رفسنجانی را باید شناسنامه حقیقی انقلاب اسلامی نام ببریم که هر ورق کتاب انقلاب اسلامی با نام ، خدمات و فعالیت های گسترده ایشان همراه و عجین شده است.

مسیح مهاجری اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی بعد از دفاع مقدس به میدان آمد و با نفت پنج دلار به خوبی کشور را اداره کرد و ساخت و به دیگران سپرد و هیچگاه به دنبال مقام و موقعیت نبود.

وی گفت: این شخصیت والای انقلاب اسلامی هیچگاه دنبال مطامع شخصی نبود و به فرموده مقام معظم رهبری، مال خود را برای نظام و انقلاب اسلامی هزینه کرد و چند مرتبه تا مرز شهادت برای اعتلای این کشور پیش رفت.

این مسئول خاطر نشان کرد: هاشمی خود را در عمل فدای نظام ، انقلاب و امام راحل (ره) کرد و در کنار بنیانگذار جمهوری اسلامی از همان ابتدای مبارزه ، ایمان ، تدین ، شجاعت ، اخلاص را فرا گرفت و برای کشور و اعتلای مردم به خدمت گرفت.

وی با بیان این هشدار که گوش ها را باز کنیم، چشم ها را باز کنیم تا برای این مملکت دائم مظلوم درست نشود، افزود: کسی که حدود 12 سال بر علیه وی تبلیغ سوء شد و اورا انگلیسی خواندند، وقتی از دنیا رفت، مردم ایران یکپارچه بپا خواشتند و در تشییع جنازه اش خیزش عمومی صورت گرفت .

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به این آیه از قرآن که إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ تاکید کرد: قطعا خداوند از کسانى که ایمان آورده‏ اند دفاع مى ‏کند، شما در کجای دنیا سراغ دارید فردی 4 دهه مسئولیت داشته باشد که عوارض منفی دارد، اما وقتی از دنیا برود موج عظیم جمعیت از او تجلیل کند؟ 

وی با بیان مشاهداتش از همراهی با آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: خداوند محبت هاشمی را در دل مردم قرار داد و این به خاطر تدین، ایمان، ورع، زهد فروش نبودن، بزرگ بودن و خدمتی بود که به مردم کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.