نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه اصطلاح «آشتی ملی» را اشتباه می داند، گفت: لطف بفرمایید به جای این اصطلاحی که دیگران به کار برده اند، یک کلمه دیگر به کار ببرید.

اسدالله بادامچیان در گفت و گو با خبرنگار جماران با تأکید بر اینکه اصطلاح «آشتی ملی» را اشتباه می دانم، تصریح کرد: این گروه اصلاح طلب اگر نوشته ما می خواهیم آشتی ملی کنیم، مگر قهر ملی بوده است؟ اگر با ملت قهر بوده خدا پدرشان را بیامرزد که آمدند و گفتند می خواهیم آشتی ملی کنیم. دوم اینکه این عبارت مال شریف امامی بود که گفت دولت آشتی ملی و آن هم نگرفت. لطف بفرمایید به جای این اصطلاحی که دیگران به کار بردند، یک کلمه دیگر به کار ببرید.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این سؤال که «اگر فکر می کنید این اصطلاح اشتباه است به نظر شما چه چیزی به کار ببریم؟» گفت: من نمی توانم برای آنها تکلیف تعیین کنم. مسأله بعدی این است که مگر قهر بودند که حالا می خواهند آشتی کنند؟ چه کسی با آنها قهر بوده؟ مؤتلفه با آنها قهر بوده؟ آنها از اول انقلاب بودند و دو مجلس هم مال آنها بوده و همه جا هم هستند. به جای اینکه این حرف ها را می زنند برای کشور کار کنند؛ مشکلات مردم، بیکاری ها، گرانی ها، تورم و این مسائل را حل کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک شدن جناح های سیاسی به همدیگر وحدت می خواهد، اظهار داشت: گاهی می خواهیم بگوییم جبهه تشکل می دهیم که این نمی شود، گاهی می خواهیم بگوییم همه سلیقه ها از بین می رود و قالبی می شود که انسان ها هیچ وقت قالبی نیستند چون «خُلِق الإنسان بالتفاوت». مسأله این است که اگر ما می خواهیم به وحدت برسیم، وحدت محور می خواهد و محورش امام خمینی (س) است که ملت بر محور امام خمینی وحدت پیدا کرد. بعد از امام خمینی (س) نیز مقام معظم رهبری است و همه باید بر محور ولایت باشند.

بادامچیان افزود: آیت الله العظمی بهجت می گفت هر کاری می خواهی انجام دهی به این نکات توجه داشته باش که خدا، امام زمان (عج) و نایب امام زمان راضی باشند و بعد آن کار را انجام بده. وحدت این طور پدید می آید. در مورد گره های سیاسی نیز من معتقدم اگر یک رئیس جمهور مقتدر رجایی گونه، لاجوردی گونه، بهشتی گونه و باهنر گونه بر سر کار بیاید همه این مشکلات حل می شود.

وی در پایان گفت: آیت الله هاشمی در آخرین روز عمر خود در کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت که آقای مهندس چیت چیان، آقای مهندس باهنر و آقای مهندس میرسلیم حضور داشتند گفت اگر می خواهید مشکلات برجام، مردم و همه مشکلات حل شود این بار بگویید مردم به رئیس جمهوری رأی دهند که کاملا همراه با رهبری باشد؛ این آخرین پیام آقای هاشمی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.