گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حضرتی: عده ای دیدگاه امام در مورد حق رای مردم را مورد مناقشه قرار می دهند/ رسانه ها در شناساندن شخصیت بی نظیر امام(س) تلاش کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که عده‌ای بحث تعیین‌کننده بودن حق رأی مردم از دیدگاه امام(س) را مورد مناقشه قرار می‌دهند، گفت: خوشبختانه این گروه در حال حاضر با هوشیاری مردم به حاشیه رانده‌ شده‌اند.
الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عده‌ای بحث "تعیین‌کننده بودن حق رأی مردم" از دیدگاه امام(س) را مورد مناقشه قرار می‌دهند، گفت: خوشبختانه این گروه در حال حاضر با هوشیاری مردم به حاشیه رانده‌ شده‌اند.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، در خصوص جایگاه اندیشه‌های امام در رسانه‌های کشور اظهار کرد: همان‌گونه می‌دانید حضرت امام یک سری اندیشه‌های اصولی دارند که انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن نیز بر آن بناشده است، رسانه‌ها در مسائل اصولی و اساسی نگاه امام با هم اشتراک نظر دارند. بحث‌هایی مانند استقلال کشور و این‌که  جمهوری اسلامی به‌عنوان جریان اصیلی که با تحجرگرایی، واپس‌گرایی و خشک‌مقدسی مخالف است و از طرف دیگر با آزادی‌های شبه غربی و لیبرالیستی منافات دارد و درواقع جریان اصیل امامت و ولایت و پیاده شدن حکومت دینی و احکام نورانی وحی الهی است، از اصول امام و انقلاب هستند و مشترکات در آن ها در رسانه‌ها زیاد است.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد خاطرنشان کرد: اما در بحث‌های فرعی و ذیل این موضوعات گاهای اختلاف‌نظرها و مناقشاتی بین رسانه‌ها وجود دارد. یکی از این موضوعات، ورود نیروهای مسلح به سیاست است که  البته این موضوع از طرف طرفداران ورود نیروهای مسلح به سیاست نیز علنی مطرح نمی شود، منتها آن ها دایره سیاست را آن‌قدر وسیع می‌کنند و در  سیاست به معنای کلان انقلاب اسلامی،  نیروهای مسلح باید وارد شوند و با ضدانقلاب مبارزه کنند. مبارزه با ضدانقلاب باید باشد اما این‌که  مصداق‌های ضدانقلاب را در جناح‌ها داخلی نظام تعریف می‌کنند، ایراد دارد.

وی موضوع تعیین‌کننده بودن رأی مردم در سرنوشت خودشان را یکی دیگر از این موضوعات دانست و ابراز داشت: متأسفانه عده‌ای در کشور هستند که برخلاف دیدگاه‌های امام(س) و به این  دلیل که خودشان از پایگاه اجتماعی برخوردار نیستند، به رأی و نظر مردم در تعیین سرنوشت خودشان اعتقادی ندارند. این جریان افراطی 8 سال دولت را در اختیار داشت و میدان‌دار بود. اما خوشبختانه با هوشیاری مردم و طرد این گروه در حال حاضر میدان از آن‌ها گرفته‌شده است. از طرف دیگر دیدگاه‌های امام در  مورداتکا به نظر مردم  آن‌قدر روشن است کسی اگر خلاف آن اعتقاد داشته باشد از طرف خود مردم طرد و به حاشیه رانده می‌شود.  

نماینده مردم تهران در پایان گفت: ولی به نظر من این‌ها کافی نیست حضرت امام به‌عنوان یک پدیده در جهان اسلام بعد از ائمه اطهار، در میان متفکرین، عرفا و رهبران سیاسی تاریخ اسلام شخصیتی بی‌نظیری است که باید به جوانان امروز شناسانده شود. امروز رسانه‌ها در این جنبه کمتر کار می‌کنند و باید تلاش‌ها در این زمینه بیشتر شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.