گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

محمد رضا صادق:

هاشمی رفسنجانی در صدر تلاشگران اسلام ناب و از پیشتازان نهضت امام خمینی(س) بود/ هرکس می خواست در سیاست عرض اندام کند به شخصیت ایشان معترض می شد

محمدرضا صادق گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در عین حالی که بسیار شجاع بود، بسیار صلح دوست بود و کوشش سترگ ایشان در دوران دفاع مقدس بر این بود که سرنوشت جنگ به نقطه ای برسد که عزت مردم این سرزمین حفظ شود و دشمن از کرده خود پشیمان و ایران امن وسرافراز بماند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی گفت: در مقاطع مختلف زمانی مرتجعین، تندروها، دشمنان دین و کشور و حتی بعضا برخی کنشگران جریان های سیاسی داخلی  که می خواستند در سپهر سیاست ایران عرض اندام کنند، متعرض شخصیت ایشان شدند لیکن بزرگواری و درایت ایشان کین وجهل ها را خنثی می ساخت.

محمدرضا صادق که سابقه مشاور بودن آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر روحانی را در کارنامه خود دارد، درباره شخصیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرنگار جماران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در صدر تلاشگران، مبلغین عملی اسلام ناب و از پیشتازان و پیشرانان نهضت امام خمینی(س) بود . 

صادق افزود: بنا بر تصدیق و شهادت همه بزرگان، این مجاهد نستوه، تلاش های بی نظیری برای پیشبرد اهداف اسلامی نهضت امام و پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی داشتند که در نزد حضرت حق و در حافظه تاریخ ماندگار است.

وی ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی نظام جمهوری اسلامی را از پیچ و خم های گوناگونی عبور دادند و درشکستن بن بست هایی که پیش روی نظام قرار می گرفت، همواره نقشی مهم داشتند.

سفیر ایران در کرواسی تصریح کرد: ارائه مشاوره های ارزشمند به حضرت امام(س) و به رهبری معظم انقلاب از جمله کارهای هاشمی علاوه بر خدمات عظیم وبه یاد ماندنی اجرایی شان بوده است.

صادق ادامه داد: ایشان همواره  مطالعه و رصد شرایط زمان و جهان را مهم می دانستند و انجام اقدامات را براساس حجت توصیه می کردند. مبارزه با استبداد و استعمار و نفی ظلم و پرهیز از افراط و تفریط شعار و عمل سال های پربرکت عمر ایشان بود. 

وی افزود: آیت الله هاشمی بخش اعظم عمرشان را صرف تحقق اهداف اسلامی و بهروزی مردم و آرامش مردم کردند. ایشان، خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها را با پرهیز از رفتارهای ریاکارانه و پوپولیستی یک اصل در زندگی شخصی و اجتماعی  می دانست و نزدیکان، دوستان و همکارانش را به این رویه توصیه  می کردند.

صادق در تشریح دغدغه های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تصریح کرد: تقلیل آثار مخرب و سختی های جنگ برای مردم و اتخاذ تدابیر مناسب برای به فرجام عزتمندانه رساندن جنگ در سال های دفاع مقدس از دغدغه های ایشان بود.

 سفیر ایران در کرواسی افزود: آیت الله هاشمی در عین حالی که بسیار شجاع بود، بسیار صلح دوست بود و کوشش بزرگ ایشان در دوران دفاع مقدس بر این بود که سرنوشت جنگ به نقطه ای برسد که عزت مردم این سرزمین حفظ شود و دشمن از کرده خود پشیمان و ایران امن وسرافراز بماند.

وی در ادامه افزود: بعد از اتمام جنگ تحمیلی، آیت الله هاشمی برای سازندگی کشور که با مشکلات متعددی مواجه بود تلاشهای بسیاری را سامان داد که نتایج عظیمی داشت. ایشان همچون یک پدر توانمند و بصیر که اهداف بلند را برای فرزندانش می خواهد، تعرضات غیر منصفانه تازه به دوران رسیدها را با صبوری و حکمت تحمل می کرد.

صادق در پاسخ به این سوال که بعد از آیت الله هاشمی چه اتفاقی می افتد تصریح کرد: به نظر من، باید مسئله را از زاویه ای  ببینیم که خود مرحوم هاشمی رفسنجانی می دیدند؛ سعی کنیم یک سو نگر نباشیم و متعادل برخورد کنیم و مشی ما بر پایه اعتدال و برآمده از قرائت صحیح اسلام باشد، لذا اگر  بخواهیم بگوییم بعد از هاشمی چه می شود؟ باید همه کوشش کنیم،  آنچه را که ایشان عمرش را وقف آن کرد، عملی شود.

وی با تاکید بر این نکته که باید مسائل را همچون آیت الله هاشمی کلان دید گفت:  به آینده نگاه کنیم،  همه را ببینیم و فقط خودمان را نبینیم و اخلاق را بیشتر وارد عرصه سیاست ورزی کنیم. اخلاقیات را بیشتر مورد توجه قرار دهیم. از این زاویه به حال و آینده نگریستن باعث آرامش روح آن مرحوم بزرگوار هم می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.