پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بازدید استاندار قم از نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی در قم ؛

صالحی منش: هر چه شما منتشر می­ کنید هیچگونه شبهه­ ای برای انتساب به امام ندارد

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش استاندار قم با مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی دفتر قم دیدار کرد.

به گزارش جماران در این دیدار که صبح امروز در محل این مؤسسه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی ریاست مؤسسه ضمن خیرمقدم به استاندار قم، به ناشناخته ماندن و مظلومیت امام خمینی در میان نسل جوان خصوصاً طلاب جوان حوزه­های علمیه و دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: علیرغم حضور یاران و شاگردان حضرت امام در عالیترین سطوح تصمیم­ گیری حوزه، نظرات و اندیشه­ های امام چندان مورد توجه نیست و در حوزه­ ها تدریس نمی­ شود و در دانشگاه ها نیز چندان کاری برای نشر اندیشه­ های امام نشده است. باید از فرصت پیش­ آمده در جهت نشر افکار و اندیشه­ های امام که سعادت دنیا و آخرت در آن است، استفاده شود زیرا بزرگان و شاگردان امام هم معتقدند هیچ کس امام را نشناخته است حتی شاگردان او زوایای زندگی و افکار بلند او را نشناخته­ اند و نتوانسته­ اند بیان کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صالحی­ منش با اظهار خرسندی از حضور در مؤسسه، امام خمینی را از شخصیت­ های بسیار بی­ نظیر و تأثیرگذار جهانی دانست و ادامه داد: امام با انقلاب معجزه­ ای در تاریخ بشر انجام دادند و امروز هر چه داریم از امام است و مقام معظم رهبری،خلف صالح ایشان هم، نقش تعیین کننده­ ای در حفظ یاد و نام و راه امام دارند و ایشان در اغلب صحبتهایشان از امام و افکارشان به نحوی یاد می­ کنند.

وی گفت: این افتخاری برای این مؤسسه و شما پژوهشگران و مدیران آن است که هر چه منتشر می­ کنید و یا اجازه انتشار میدهید هیچگونه شبهه­ ای برای انتساب به امام ندارد و همه از آن مطمئن هستند. البته شناخت امام نیاز به زمان دارد. همچنان که ما هنوز پس از 1400 سال نتوانسته­ ایم تمام ویژگی های پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) را بشناسیم و امام از تبار همین پاکان است.

وی در ادامه عشق مردم به امام را مثال­ زدنی دانست که همه برای امتثال امر امام از هم سبقت می­ گرفتند و جان خود را برای امام فدا می کردند.

صالحی در ادامه گفت: من با همه وجود، مشکلات این مؤسسه را درک میکنم و از بدو تأسیس آن تاکنون در جریان کارهای آن بوده­ ام و هر کمکی از دستم برآید کوتاهی نخواهم کرد و سعی میکنم در زمان تصدی خود برای رفع کمبودهای آن اقدام کنم. من خودم را متعلق به این مؤسسه میدانم و حضورم در اینجا به همین دلیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.