امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه امام خمینی(س) به مردم احترام می‌گذاشت و اگر مردم نبودند امامتنها می‌ماند تاکید کرد:هر چقدر که نظام به مردم خدمت کند باز هم در برابر فداکاری‌ها و جان‌ فشانی‌های این ملت ناچیز است.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری بزرگداشت سالگرد امام خمینی (س)، ظهر امروز کارمندان ، کارشناسان و مربیان سازمان فنی و حرفه ای کل کشور با حضور در حسینیه جماران که محل دیدارهای مردمی و سخنرانی های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود با آرمان های امام (س) تجدید میثاق کردند.
حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر نماینده پیشین مردم اصفهان در مجلس هشتم که سخنران این مراسم بود با بیان اینکه باید امام خمینی (س) را در همه عرصه‌ها به مردم شناساند گفت:امروز که پس از گذشت 23 سال از رحلت امام(س) در این حسینیه باز هم گردهم آمده‌ایم متوجه هستیم که حسینیه کوچکترین تغییری از نظر ظاهر و وسعت نکرده است و این به خاطر دستورامام(س) است که گفته بود این حسینیه به همین سبک بماند و نگهداری شود.
وی با بیان اینکه اماماز اینجا(حسینیه جماران) که مکان کوچکی است با مردم سخن می‌گفت،ادامه داد: امروز اندیشه های امام(س) مرزهای جغرافیایی زیادی را پشت سر گذاشته است و این نشان می‌دهد که این فرد است که سازنده است نه کاخ ، امارت ،قصر، جلال و جبروت.
نماینده سابق مجلس با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، تاکید کرد: در کتاب‌های درسی ما باید ابعاد مختلف شخصیتی امام(س) بررسی شود، پرداختن به روش زندگی شاهان برای ما ارزشی ندارد و در برخی موارد نیز جز سر افکندگی چیزی برای ما ندارد.
رهبر ادامه داد: نسل آینده ما باید از امام(س) شناخت درستی داشته باشد چرا که امام انقلابی را پی‌ریزی کرد که بعد از نهضت انبیاء در تاریخ بشریت بی‌سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه ما که فقط از امام عکس و فیلم نمی‌خواهیم ،گفت: باید به فکر ترویج اندیشه‌های امام باشیم.
رهبر با بیان اینکه امام شخصیتی فقیه ،فیلسوف ،عارف و دانشمند است، گفت: پیش از امام کسانی بودند که بحث ولایت فقیه را مطرح کردند اما این امام(س) بود که ولایت فقیه را از درون کتاب‌ها به درون جامعه انتقال داد و ولایت فقیه را در راس نظام مطرح کرد.
رهبر در ادامه به اهمیتی که امام برای مردم قایل بود اشاره کرد و گفت: امام برا ی مردم ارزش فوق العاده‌ای قایل بود و به امت احترام می گذاشت. مردم نیز امام را دوست داشتند و اگر مردم نبودند امام تنها می‌ماند اما ملت با تمام وجود از امام حمایت و پشتیبانی کردند و امروز هم از امام و اندیشه‌هایش حمایت می کنند.
وی تاکید کرد:کمترین خدمتی که مسئولان نظام می‌تواند به مردم کنند رفع مشکلات جوانان و زنان و کارمندان و اقشار مختلف جامعه از هر صنفی که هستند است و در حقیقت هر چقدر که این نظام به مردم خدمت کند باز هم در برابر فداکاری‌ها و جان‌ فشانی‌های این ملت ناچیز است.
گفتنی است این مراسم که با قرائت قرآن از سوی کریم منصوری قاری بین‌المللی آغاز شد با مداحی حاج رضا پوراحمدی و اقامه نماز ظهر و عصر در حسینیه جماران و بازدید از بیت امام(س)،نگارخانه و مجموعه فرهنگی-هنری جماران به اتمام رسید.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.