پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

/همایش امام‌خمینی (ره) و تعلیم و تربیت اسلامی/

رئیس دانشگاه قم:امام نقش ممتازی در بیداری ملل اسلامی داشت

همایش «امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی» در دانشگاه قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ستاد بزرگداشت امام(ره) همایش ملی «امام خمینی(ره) و تعلیم و تربیت اسلامی»، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی و با سخنرانی برخی از شخصیتهای حوزوی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.
در ابتدای این همایش دکتر توکلی، دبیر همایش «امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی» به ارائه گزارشی از برنامه های این همایش پرداخت و گفت: اقدامات مربوط به این همایش از سال 89 در دانشگاه قم انجام شده و در خردادماه سال گذشته، پیش همایش آن برگزار شد.
وی به همکاری تمام ادارات و معاونت های دانشگاه قم در زمینه برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: ستاد همایش امام خمینی(ره)، و تعلیم و تربیت اسلامی به ریاست آیت الله احمد بهشتی رئیس دانشگاه قم تشکیل شد ضمن اینکه ریاست کمیته اجرایی همایش نیز بر عهده حجت الاسلام مؤدب معاون پژوهش دانشگاه بوده است.
پس از سخنان توکلی، دبیر علمی همایش نکاتی را در خصوص چگونگی برگزاری این همایش بیان کرد و در ادامه نیز آیت الله احمد بهشتی، رئیس دانشگاه قم به سخنرانی پرداخت.
وی با اشاره به بیداری اسلامی به عنوان یکی از نتایج انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) گفت: ملتی که خود را بشناسد و با همفکری و هماهنگی خود، در برابر ظلم قیام کنند، قادر خواهند بود که حکومت چند هزار ساله شاهنشاهی را در ایران از پای درآورند.

بهشتی همچنین نقش ممتاز امام خمینی را در بیداری ملل اسلامی، مهم دانست.

رییس دانشگاه قم افزود: اگر از دیدگاه امام بخواهیم نگاه کنیم، بزرگترین هدفش این بود که ملت را از خفتگی بیدار کند و حرکتی ایجاد و طوفانی پدید آورد که این امر باعث شد دشمنان این ملت با همه پشتوانه‌هایی که در داخل و خارج کشور داشتند ناچار شدند صحنه را خالی کنند.
وی با بیان اینکه امام همت‌ها را برانگیخت و از این طریق سلسله پهلوی را از جا کند، اظهار داشت: امام با این روحیه حرکت کرد و نقش اساسی در تعلیم و تربیت انجام داد. روحیه دادن امام به زنان و جوانان بسیجی بسیار مناسب بود و باعث شد که ملت را به خود آورد که این خود هنر بسیار بزرگی است.
ارائه دو مقاله توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه قم در موضوعات مرتبط با این همایش و پخش نماهنگی از سیره و منش بنیان گذار کبیر انقلاب، برنامه های بعدی این همایش بودند.
پس از ارائه مقالات متعدد دیگر و برنامه های متنوع دیگر، آیت الله مصباح یزدی در سخنانی، شیوه های تربیتی امام خمینی(ره) را تشریح و نکاتی پیرامون آموزه های مدنظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیان کرد.

اخبار تفصیلی این همایش، به تدریج منتشر می شود.
 

 



 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ