پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دوری از افراط و تفریط با تبادل افکار سازنده-منشور برادری- 2

عضو جامعه روحانیت مبارز:افزایش آگاهی از بین برنده تفرقه است

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات و عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به سالروز صدور منشور برادری از سوی حضرت امام خمینی(س)ملاک ها و محورهای وحدت را اسلام ناب محمدی،ولایت فقیه، قانون اساسی و جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود:البته این منشور در زمان حضرت امام خمینی(س) صادر شده است اما درشرایط حاضر نیزباید از وجود هر کسی که این اصول را قبول دارد استفاده کرد.
سید رضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران گفت:بر اساس منشور برادری که امام در سال 67 صادر کردند، همه این گونه باید عمل کنیم؛بگوییم که هفتاد میلیون نفر در ایران زندگی می کنند، اسلام را قبول دارند، امام و ولایت فقیه را قبول دارند، انقلاب، ایران، استقلال و وحدت را قبول دارند و به دنبال رشد و تعالی و ترقی این کشور هستند. این عوامل، مشترکاتی است که می تواند همه را دور هم جمع کند و همه با هم کوشش کنند که کشور و نظام و ملتی بسازیم که حریم ها در آن رعایت شود و به گوناگونی افکار کمک کند تا همه در کنار یکدیگر بتوانیم کشور را رشد دهیم و کشوری امن و امان بسازیم و مردم بتوانند در امنیت و آسایش، به خوبی زندگی کنند. اگر ما این عوامل را رعایت کنیم، به منشور برادری که امام(س) می فرمایند، عمل کرده ایم.
وی با اشاره به مطالب مطرح شده در منشور برادری درباره تفرقه زمینه های تفرقه را سوءظن، نداشتن آگاهی و افراط و تفریط و عدم تحمل و شرح صدرذکر کرد.
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به راهکارهای لازم برای کاهش تفرقه در کشور،افزایش آگاهی در جامعه و تاکید برحذب حداکثری و دفع حداقلی را از جمله این راهکارها ذکر کرد.
اکرمی افزود: ما نیاز داریم که ابتدا بر روی اصل وحدت، آگاه سازی کنیم. مفهوم وحدت و ابعاد آن را بیان و زیربناهای آن را تشریح کنیم. فواید و منافع آن را بیان کنیم و آفات و آسیب های آن را بررسی و تبیین کنیم. یعنی به طور کلی این کار، نیازمند کار فرهنگی است. دوم الگو دهی کنیم. کار را به کسانی بسپاریم که به وحدت می اندیشند، تعهد دارند، نفوذ کلام دارند و محبوب جامعه اند و در این امر، موفق و صاحب نظرند. در مقابل کسانی که به طور مداوم از جدایی و تفرقه و پراکندگی صحبت می کنند، این ها مطرود و منفور جامعه اند و مورد اشکال و اعتراض جامعه هستند. سوم، داشتن سیستم است. ما باید سیستمی داشته باشیم که هر فرد و گروه و حزبی که به قانون و رهبری پایبند است، در چارچوب عقایدش اجازه فعالیت داشته باشد و فعالیتش مورد تشویق قرار بگیرد.
وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از حذف جریانات سیاسی که امام خمینی(س) در منشور برادری از آن یاد می کند، گفت: این سخنان امام مربوط به زمان حیات ایشان است که در آن زمان دو جریان چپ و راست وجود داشت. امروز همان ها هستند که نام های دیگری دارند به نام اصولگرا، اصلاح طلب و عناوین دیگر. آن روز دو گروه بودند و امروز هم ممکن است چند گروه باشند، اما این ها برای ما ملاک نیست. ملاک باید همان قانون باشد و رهبری. ما هر کسی که در این جامعه زندگی می کند را باید به قانون و رهبری عرضه کنیم و بر اساس این ملاک، هر کس نزدیک تر به قانون باشد و پایبندی بیشتری به آن داشته باشد، بیشتر مورد احترام قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.