نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با تاکید برضرورت پرهیر از بیان سخنانی که به وحدت در کشور آسیب می‌زند،خاطرنشان کرد: مجلس همیشه در راس امور است و این محدود به زمان و مکان نمی‌شود.

"سید حسین نقوی حسینی" نماینده ورامین با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه مجلس دیگر در راس امور نیست، گفت: مجلس همیشه در راس امور است و این محدود به زمان و مکان نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مهم خواندن دو وظیفه نظارتی و قانونگذاری مجلس، خاطرنشان کرد: مجلس برحسب وظایفی که قانون اساسی به عنوان یک میثاق ملی برعهده‌اش گذاشته می تواند برای همه وزارتخانه ها، نهادها، و سازمان های دولتی و غیردولتی قانون وضع کند و همه این موسسات دولتی و غیردولتی موظف به حرکت در چارچوب قوانینی که قوه مقننه تصویب کرده هستند.

نقوی همچنین با اشاره به وظایف نظارتی قوه مقننه نیز تصریح کرد: مجلس ناظر بر اجرای قانون است و بطور معمول دستگاه های نظارتی در راس دستگاه‌های اجرایی قرار می گیرند و نمی شود دستگاه نظارتی زیر نظر دستگاه های اجرایی قرار گیرد، چرا که اگر چنین باشد اصلا نمی تواند به زیر مجموعه خود نظارت کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به این بخش از سخنان رئیس جمهور که گفته بود: "رئیس جمهور مجری قانون اساسی هم هست، این دیگر به استقلال قوا ربطی ندارد. مردم رأی مستقیم می‌دهند، رئیس‌جمهور که انتخاب می‌شود، رئیس دولت است، رئیس قوه مجریه است، این یک قوه مستقل است"، گفت: نمایندگان مجلس هم به صورت مستقل از مردم رای می گیرند، آنها هم نماینده ملت هستند و به نمایندگی از ملت از حقوق مردم دفاع می کنند و این که رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه بعد از رهبری بالاترین مسئول اجرایی کشور است درست بوده و ما هم قبول داریم و همه به این جایگاه احترام گذاشته و می گذارند.

نقوی با اظهار اینکه همه موظف به اجرای قانون هستند، خاطرنشان کرد: ما در سوابق مجلس شورای اسلامی ندیده‌ایم که کسی جایگاه قوه مجریه را خدشه دار کند.

وی افزود: همان قانون اساسی که اختیاراتی به رئیس جمهور داده، به نمایندگان نیز این حق را داده که به رئیس جمهور و هریک از وزرا تذکر داده یا سوال و استیضاح کنند و بنابراین باید جایگاه مجلس حفظ شود.

نماینده ورامین با اظهار اینکه وقتی تفکیک قوا را پذیرفتیم باید بر اساس آن عمل کنیم، خاطرنشان کرد: نمایندگان همواره می خواهند که مطابق قانون عمل کنند و خارج از آن عمل نمی کنند.

نقوی برای نمونه به سوال خود از وزیر بازرگانی درباره واردات بی رویه در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: این جزء وظایف من به عنوان نماینده مردم بود که درباره واردات بی رویه از وزیر بازرگانی سوال کنم که دیدیم پاسخی هم که وزیر در صحن علنی داد نتوانست نمایندگان را قانع کند و یک کارت زرد از مجلس گرفت.

وی افزود: در نهایت دیدیم که مقام معظم رهبری دو هفته پس از طرح این سوال از وزیر بازرگانی درمجلس، در دیدار با کارگزاران نظام درباره مدیریت واردات تذکر دادند.

نماینده ورامین با تاکید بر اینکه سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح حق نمایندگان است به تاکیدهای مقام معظم رهبری بر وحدت عملی در دیدار روز پنج شنبه با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: همه مسئولان، بویژه روسای قوا در شرایط فعلی که دشمنان به ما چنگ و دندان نشان می دهند باید در جهت وحدت در کشور پیش بروند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری تاکید بر وحدت عملی در کشور می کنند این به عنوان یک اصل استراتژیک نظام است و اظهاراتی این چنینی (سخنان رئیس جمهور درباره جایگاه مجلس) نباید باعث شود که وحدت در کشور خدشه دار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.