روابط و همکاریهای ایران و روسیه در شش سال دوره مسئولیت سفیری مهدی سنایی گسترش بی سابقه یافته است.

به گزارش جماران، دو کشور در این مدت در عرصه های مهمی همچون اقتصادی و بازرگانی، انرژی و حوزه های علوم و فناوریهای پیشرفته و روابط بین دانشگاهی و انسانی ساختار همکاریهای خود را گسترش داده اند.

در شش سال اخیر نیروگاه هسته ای بوشهر به عنوان مهم ترین طرح ایران و روسیه به بهره برداری رسید و به تازگی اجرای طرح احداث دو بلوک یکهزار مگاواتی این نیروگاه نیز آغاز شد و روسیه سرانجام تسلیحات پدافند هوایی اس-300 را به ایران تحویل داد.  

روسیه همچنین در برقی کردن چند قطعه از خطوط آهن ایران مشارکت دارد.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه به تازگی با بیان اینکه روابط دولتی دو کشور در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: با این حال نیاز به تعامل بیشتر سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد دو کشور بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

سنایی یکی از مشکلات امروز در روابط تهران و مسکو را این مساله دانست که بیشتر همکاری‌ها و توافقات در سطح دولتی و میان دستگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد حال آنکه دو کشور به شدت نیاز به گسترش همکاری در بخش خصوصی و نهادهای مدنی یکدیگر برای آشنایی بیشتر دو ملت دارند.

سنایی همچنین امروز و در پایان ماموریت خود، با حضور در وزارت خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و به سئوالات نمایندگان رسانه های این کشور پاسخ گفت.

گفتنی است دکتر کاظم جلالی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، جانشین دکتر مهدی سنایی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه خواهد شد.

*شرح عکس

به ابتکار سنایی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران عکس همه سفرای ایران در روسیه از ابتدا تا کنون به دیوار نصب شده است. وی در این عکس در حالی به توضیح تاریخچه روابط ایران و روسیه می پردازد که تا چند روز دیگر باید سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران عکس مهدی سنایی را به مجموعه عکسهای سفرای ایران در روسیه اضافه کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.