فلاحت پیشه با بیان اینکه در این استیضاح یک سری مسایلی هم که در ارتباط با گذشته مطرح می شوند که بیشتر در حد ادعا باقی مانده اند، گفت: هیچکس در تاریخ ایران به اندازه آقای زنگنه ثروتمندترین وزارتخانه کشور را اداره نکرده و اینکه در پس تمام این سال ها نهادهای نظارتی سلامت ایشان را برای ادامه کار در این سمت تائید کرده اند، مهم و قابل توجه است.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با جماران گفت: استیضاح آقای زنگنه قطعا خالی از زمینه سیاسی نیست. من شدیدا با استیضاح وزیر نفت مخالف هستم و اگر جلسه استیضاحی باشد و به من وقت بدهند، حاضرم به عنوان موافق ایشان نطق کنم. 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با تقسیم کردن دلایل استیضاح کنندگان به دو بخش، توضیح داد: بخشی از دلایلی که استیضاح کنندگان دارند یک سری دلایل سنتی است که همواره علیه آقای زنگنه مطرح می شود که وجاهت فنی و کارشناسی هم ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: بخش دیگری از دلایل این استیضاح مربوط به مسایل اخیر کشور و از جمله سهمیه بندی بنزین است. آقای زنگنه بیشتر مجری این تصمیمات هست و بهتر است خودشان بیشتر در این رابطه صحبت کنند. اما من شخصا دو ماه قبل از سهمیه بندی بنزین دیداری با ایشان داشتم و آنجا ایشان تاکید داشت که مخالف سهمیه بندی بنزین است. 

وی توضیح داد: وزیر نفت معتقد بود در شرایط کنونی نباید بدون اقدام توسعه ای دست به افزایش قیمت بنزین بزنیم، اما این تصمیم به هر حال یک تصمیم جمعی در کشور بود که با مشارکت مراجع مختلفی گرفته شد، ولی در این میان بیشتر وزیر نفت زیر سوال رفت.

 

این نماینده مجلس با ابین اینکه آقای زنگنه را باید یک برند برای وزارت نفت دانست افزود: در هیچ وزارتخانه ایران غیر از وزارت خارجه، ماموریت و شان بین المللی به اندازه وزارت نفت وجود ندارد. آقای زنگنه در این سطح هم در حد یک برند بین المللی برای نفت ایران کار می کند. 

وی در پایان تاکید کرد: در این شرایط استیضاح ایشان به عنوان کسی که می تواند حداقل های معاملات خارجی ما را انجام دهد حتما به ضرر کشور است. استیضاح کنندگان وزیر نفت انسان های محترمی هستند اما من در تطبیق این استیضاح با منافع ملی تردید جدی دارم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.