یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

مواظب شایعه پراکنی شیاطین و خناسان باشیم

پایگاه خبری جماران: هنوز چند روز از ماجرای مصوبه سران قوا و گرانی بنزین نگذشته بود و با این که  شبکه های اینترنت خارجی هم بسته بود ولی  به صورت گسترده ای شایعات و جعل خبر در فضای مجازی داخلی ساخته و دست به دست می شد. لطفا به نمونه های زیر دقت کنید:

1 -  شایع کردند که در جلسه شورای عالی فرهنگی میان حسن روحانی و ازغدی درگیری لفظی رخ داده و سخنان رکیکی رد وبدل شده . با این که از متن خبر  و تعبیرات آن روشن بود که جعلی است ولی خوشبختانه اندکی بعد از سوی دبیر همین شورا تکذیب شد.

2 -  از قول آقای مهندس مهدی چمران  نقل شد که بعد از سخنان و حمایت رهبری از سران قوا ، طلبه ای بلند شده و از رهبری سوال کرده چرا از این اقدام حمایت کردید ایشان هم فرمودند : «چکار می توانستیم بکنیم » و در این هنگام ، همه حضار گریه کردند! یکی از تالی های فاسد این حرف آن است که  نعوذ بالله رهبری هیچ اراده و قدرتی ندارند و دیگران برای ایشان تصمیم می گیرند ، همان نسبت ناجوانمودانه ای که در مورد قطع نامه 598 به امام می دهند!! خوشبختانه بلافاصله عدم صحت این خبر هم معلوم شد.

3 – از زبان آقای زاکانی نماینده سابق مجلس  شایع کردند که  طرح گرانی بنزین  را چند بار پیش رهبری بردند و ایشان با آن مخالفت کرده است. روشن است که هیچ فرد عاقلی نمی تواند این حرف را باور کند با توجه به این که اگر چنین چیزی واقعیت داشت حتما خود معظم له در هنگام طرح موضوع به این نکته اشاره داشتند.  برفرض هم  واقعیت داشته باشد ، بعد از حمایت جانانه رهبری پخش  این گونه حرف ها و شایعات  چه معنایی دارد؟

4 – از زبان یکی از افرادی که شغلش سند سازی و شایعه پراکنی است ، نقل شد : حسن روحانی که چهل سال است در این نظام مهم ترین مسئولیت ها را داشته و هم اکنون رئیس جمهور هم هست ، با اسرائیل ارتباط دارد و جاسوس بیگانگان است!!

 5 – از سوی دیگر شایع شد بعضی  اصلاح طلبان  بیانیه 77 نفره دادند و از  اشرار و اراذل و اوباش حمایت کردند ، بعد از اندکی  تعدادی از آنها بیانیه دیگری دادند و از محتوای آن اظهار بی اطلاعی کردند و این شایعه را تکذیب نمودند و  در این خصوص  تایید و تکذیب همچنان ادامه دارد...

اینها فقط از باب نمونه تقدیم شد ، تعداد این قبیل جعل اخبار و شایعه پراکنی ها به مراتب بیشتر از اینها بود. آنچه که مسلم است این کارهای غیر اخلاقی را نمی توان به مجموعه و بدنه  اصولگرایان و اصلاح طلبان  نسبت داد چون در میان هر دو جناح افراد و اشخاص مومن ، متدین و خدا ترس بسیاری  وجود دارند به نظر می رسد بیشتر این امور را ایادی جریان انحرافی و تندرو های هر دو جناح  جعل  می کنند که به هیچ اصول اخلاقی ، شرعی  و قانونی ملتزم نیستند ؛ البته بعضی افراد ساده لوح نیز در پخش و انتشار آن سهیم می باشند. این ایادی واقعا در جعل سند ، پرونده سازی برای مخالفان  و شایعه پراکنی علیه اشخاص استاد کل هستند و واقعا دست ابلیس و شیاطین را در این عرصه از پشت بستند.

 اینها همان افرادی هستند که در فتنه 88 نیز برای این که رقیب خود را از صحنه خارج کنند از همین روش  و ترفند بهره بردند ، به دروغ شایع کردند که حامیان فلان کاندیدا در روز عاشورا به امام حسین علیه السلام هتک حرمت کردند و یا عکس امام خمینی را پاره نمودند!  در حالی که هرگز واقعیت نداشت. یادم هست آن ایام اینها فیلمی از آن اغتشاشات  را  به محضر یکی از مراجع تقلید آورده بودند تا این شایعات را به ایشان به باورانند ؛ آن مرجع هوشیار بعد از نگاه فیلم ، فرموده بودند : اینهایی که در فیلم  دیدم همه لباس سیاه پوشیده  و عزادار امام حسین علیه السلام بودند ؛ چطور کسی که عزادار حسین است به آن حضرت اهانت می کند؟!

علاوه کدام آدم عاقلی می تواند قبول کند در کشوری که یهودیان ، مسیحیان و زرتشتیانش و حتی منافقین خلقش در ظاهر برای امام حسین حرمت قائل هستند و هر هفته مراسم زیارت عاشورا دارند ! چطور می شود طرفداران فلان کاندیدا که همه شیعه دوازده امامی و علاقمند به انقلاب و نظام  می باشند ؛ از معشوقشان هتک حرمت کنند؟!

 متاسفانه امروز همین ترفندها از سوی ایادی همین جریان انحرافی  به هدف ایجاد تنش و درگیری میان اقشار مختلف مردم  و میان نظام ، رهبری و دولت تکرار می شود و با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس در اسفند ماه  سال جاری طبیعی است که  به عمق و شعاع  آن افزوده خواهد شد.جا دارد همه  هوشیار و بیدار باشند و باید از شر این  شیاطین و خناسان به خدا پناه برد و روزی هزار بار سوره  معوذتین  تلاوت کرد.    

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
14 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.