رئیس جمهور طی حکمی، مهندس عباس کشاورز را به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی منصوب کرد.

به گزارش جماران، روز گذشته رئیس جمهور طی حکمی، مهندس عباس کشاورز را به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی منصوب کرد. کشاورز پیش از این معاون محمود حجتی وزیر مستعفی این وزارت‌خانه بود. او همچنین رئیس انجمن آبیاری و زهکشی ایران بوده و مقالات متعددی در این زمینه به ثبت رسانده است. کشاورز از سال 92 معاون وزارت جهاد کشاورزی در امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بوده است.

سرپرست جدید وزارت جهاد کشاورزی همچنین تجربه، دانش و ارتباطی گسترده با خانه کشاورز، اتاق بازرگانی و تسلط بسیار بالایی بر مباحث کشاورزی، آب و تحقیقات دارد.

از این‌رو، این نخستین بار است که یک کشاورز بر کرسی سرپرستی وزارت جهاد کشاورزی تکیه می‌زند. وزارت جهاد کشاورزی در سال ۷۹ با ادغام دو وزارت‌خانه جهاد سازندگی و کشاورزی تشکیل شد.

عباس کشاورز نه تنها به خاطر اینکه یکی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی بوده، بلکه به دلیل تخصص و دانش در «حوزه کشاورزی» نامی آشنا دارد. وی به دلیل تجربه مدیریتی در انجمن آبیاری و زهکشی و فعالیت به عنوان معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، آشنایی نسبتا خوبی با مشکلات این حوزه‌ها دارد.

او در حالی از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی معرفی می‌شود که به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک برای تصدی این وزارت خانه به مجلس معرفی شود و در قامت پنجمین وزیر وزارت جهاد کشاورزی طرح‌ها و برنامه‌های خود را پیش برد.  

کشاورز سال 93 در همایش ملی توسعه پایدار روستایی، مقاله هایی با عناوین «راهبردهای کلان امور زیر بنایی (آب و خاک )در توسعه کشاورزی» و «مدیریت نهادها در کشاورزی» ارائه کرد. او که تحقیقات زیادی در حوزه آب، غذا و کشاورزی داشته، در همایش‌ها و کنگره‌های مختلفی به بیان نظرات خود پرداخته است. رشته تحصیلی او مهندسی کشاورزی است و همین امر موجب شده تا وی با نگاهی علمی و تخصصی به مسائل موجود در حوزه کشاورزی بنگرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ