ظاهرا ریشه اختلافات رحیم پور ازغدی با رئیس جمهور به پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 و ماجرای انتقادات رحیم پور ازغدی به دولت و سند 2030 بر می گردد و ماجرای جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نشان از این دارد که این اختلافات تاکنون پابرجا مانده است.

پایگاه خبری جماران: یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با خبرگزاری فارس از درگیری لفظی حسن رحیم پور ازغدی و رئیس جمهور در جلسه این شورا خبر داد. به این ترتیب که رحیم پور ازغدی از دکتر روحانی می خواهد که در خصوص گران شدن بنزین به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح دهد. اما این مسأله منجر به یک درگیری لفظی و در نهایت ترک کردن جلسه توسط رئیس جمهور می شود.

عده ای معتقدند که درگیری او با رئیس جمهور به بهمن ماه سال گذشته و سخنان روحانی در مورد حجاب بر می گردد که این سخنان با انتقاد عزت الله ضرغامی و حسن رحیم پور ازغدی مواجه شد و پس از آن گفته شد که رئیس جمهور از این دو نفر گلایه مند است و خواستار عدم حضور آنها در شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است. اما پس از یک وقفه در برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شایعه اینکه جلسات این شورا بعد از این به ریاست رئیس مجلس برگزار می شود، مجددا جلسات آن با حضور هر سه این افراد از سر گرفته شد.

اما عده ای ریشه این اختلافات را به پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بر می گردانند و زمانی که رحیم پور ازغدی اظهارات تندی را علیه دولت و سند 2030 بیان می کرد و تقریبا در تمامی سخنرانی های خود این موضوع را پیش می کشید و به این بهانه کنایه های تندی را به دولت و رئیس جمهور می زد. از جمله اینکه مدعی شده بود دولت در حال اجرای سند غربی 2030 است؛ که طبق آن باید مستشاران خارجی به آموزش و پرورش ایران نظارت کنند.

پس از آن منتقدان روحانی و دولت را متهم به خیانت کردند. با وجود اینکه دولت بار‌ها توضیح داد که این سند را با ملاحظات ملی امضا کرده است و دغدغه ‌های منتقدان در آن دیده شده است، اما پیش از انتخابات بود و منتقدان استدلال‌ها را قبول نداشتند. رهبر معظم انقلاب هم وارد میدان شدند و اعلام کردند که این سند نباید اجرا شود و سند ۲۰۳۰ به طور کامل کنار گذاشته شد. البته جالب اینجا است که همچنان عده‌ای مدعی اند این سند به صورت پنهانی اجرا می‌ شود!

پس از آن رحیم پور ازغدی در تریبون هفتگی خود در صدا و سیما به طور واضح و بی پروا شروع به انتقاد از دولت و گاهی تمسخر کرد. از جمله اینکه در یکی از سخنرانی های خود گفت: «من از ایشان(رئیس جمهور) پرسیدم شما اصلا نظریات جدید علوم انسانی را خوانده ای، بلدی؟... من حدس می ‌زنم چهار پنج تا بچه دور‌و‌برش هستند که اینها را می‌نویسند و دستش می ‌دهند، ایشان هم باید سخنرانی کند، وقت کم دارد و می ‌گوید همین‌ طور از این طرف و آن طرف مطلب برسانید... از کتاب‌ ها از مقالات چیز جمع کنید و بگویید من بگویم. متوجه تناقضش هم نیست. من در شورا از ایشان پرسیدم شما که راجع به علوم انسانی این حرف ‌ها را زدید با این نظریات جدید آشنا هستید اصلا؟ ایشان صادقانه گفت: نه. یک ‌کمی شجاع باش، قوی باش، ایدئولوژی داشته باش. مکتبی باش. می‌ خواهی لیبرال باشی، لیبرال باش. می‌ خواهی انقلابی باشی، انقلابی باش. نیمچه ‌انقلابی نیمچه ‌لیبرال که نمی‌ شود. ...»

اما ماجرا به اینجا هم ختم نمی شود. مرداد ماه سال 97 رحیم پور ازغدی در گردهمایی جنجالی جمعی از طلاب در مدرسه فیضیه حاضر شد و طبق معمول سخنان تندی علیه دولت بیان کرد. جالب است بدانید در همان گردهمایی بود که از شعار «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» رونمایی شد. در آن اجتماع ازغدی به شدت از عملکرد حوزه‌ های علمیه و روحانیون انتقاد کرد که با واکنش‌ های فراوانی روبه رو شد و جنجالی عظیم ایجاد کرد.

پس از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رحیم پور ازغدی همان روند را ادامه می دهد. شاهد ماجرا اینکه در سخنرانی شب گذشته خود نیز مجددا با تکرار همان ادعاهای قبلی علیه دولت، گفت: «برجام و سند ۲۰۳۰ بر خلاف قانون اساسی و بدون اینکه در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود، اجرا شد و طی ۶ سال گذشته بیشترین قرارداد‌ها را با دشمن بعد از انقلاب اسلامی امضاء کرده ‌ایم.»

موضع گیری او در این سخنرانی نشان می دهد که به هیچ وجه قصد کوتاه آمدن از حرف ها و ادعاهای خود را ندارد. یعنی کسی که خود را یک چهره دانشگاهی معرفی می کند و در سخنرانی خود اذعان دارد که «دعوا‌های جناحی، وعده ‌های دروغین، قبیله‌ گرایی، باندبازی و تقدم منافع برخی افراد با منافع ملی مصالح کشور را به‌ خطر انداخته و منجر به فرصت ‌سوزی شده است»، کماکان قصد دارد به رفتارهای جناحی و ادعاهای خود علیه دولت ادامه دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
36 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.