آیین نامگذاری مجموعه ورزشی «استاد کهندل» (پدر کشتی فرنگی ایران) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی پیش از ظهر امروز(جمعه ۲۴ آبان ۹۸) به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در منطقه ۱۶ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، پیروز حناچی در این مراسم طی سخنانی گفت: شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی نقل کرده که سیدالشهدا(ع) از قول پیامبر(ص) فرموده خداوند کارهایی که افق دید بلند نیاز دارد را دوست دارد.

شهردار تهران افزود: امروز اینجا جمع شده ایم تا یادی کنیم از کسی که عمرش را برای ورزش قهرمانانی کشور مصروف داشته و بیش از ۲۰۰ قهرمان و تعدادی از مربیان کشور را تربیت کرده است.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: اگر امروز دور هم جمع شده ایم به این معنا است که در دوران غوغای جهانی که همه ملت ها سعی دارند اسطوره هایی را به عنوان الگو مطرح کنند بگوییم ما هم الگوهایی داریم.

وی افزود: استاد کهندل توانسته بیش از ۲۵۰ قهرمان تحویل کشور دهد. ما نیاز به چنین الگوهایی داریم؛ به همین دلیل مدیریت شهری و شورای شهر تهران در دوره جدید بنا دارد اسامی افتخارات این کشور در عرصه های مختلف را بر تارک شهر بدرخشاند.

پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶ تهران،  نیز در این مراسم اظهار داشت: اردیبهشت ماه ۹۸ استاد کهندل مرحوم شد و شاگردان ایشان، پیشکسوتان و مردم دست به دست هم دادند تا بتوانند یک مجموعه ورزشی را به نام ایشان کنند و با تایید کمیته نامگذاری شورای شهر این نامگذاری صورت گرفت.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم این آیین ها را در زمانی که پیشکسوتان و ورزشکاران در قید حیات هستند داشته باشیم و همیشه قدردان پیشکسوتان عرصه های مختلف، خصوصا ورزش، باشیم.

سید علی صنیع خانی، دبیر اجرایی آیین نامگذاری مجموعه ورزشی استاد کهندل،  نیز در این مراسم ضمن تشکر از شهردار تهران برای موفقیت با این نامگذاری، گفت: بیش از همه از استاد کهندل تشکر می کنیم که ۵۰ سال خالصانه برای این کشور زحمت کشید و شاگردانش در بازی های المپیک، جهانی و آسیایی ۲۵۵ مدال کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاهکارهای کهندل تربیت پهلوانان بود، افزود: یکی از برنامه های ما در موسسه همیاران رشد تجلیل از بزرگان منطقه ۱۶ است. مدتی قبل از فوت آقای کهندل تصمیم گرفتیم که بزرگداشتی برای ایشان برگزار کنیم و و داشتیم مقدمات را فراهم می کردیم ولی عمر ایشان کفاف نداد.

وی تاکید کرد: این موضوع را دنبال می کنیم که در زمان حیات بزرگان و قهرمانان از آنها تجلیل کنیم. همین امر باعث می شود که جوانان ما برای انجام این کار تشویق شوند.

محمدرضا طالقانی، رئیس اسبق فدراسیون کشتی، نیز در این مراسم گفت: از نظر من سید حسن خمینی مرد بی بدیل و بزرگی است که بعدها بیشتر در مورد او خواهیم شنید. من یقین دارم که سید حسن خمینی از جنس مردم است؛ برای همین بی تکلف در میان مردم حاضر می شود.

وی تاکید کرد: چرا قبول نمی کنید که ورزشکاران مایه اثر خیر هستند؟ هرجایی که بخواهید آبروی شما را بخرند دنبال کشتی می آیید. من دیشب دلم شکست؛ دلم نمی خواهد به عراق و عربستان ببازیم. من ایرانی هستم و شعارم این است که "چو ایران نباشد تن من مباد".

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.