پس از واکنش روزنامه‌های اصولگرا به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور، این‌بار اما آتش حملات از خبرگزاری‌ها و سایت‌های نزدیک به این جریان روشن شده است.

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی‌آرا: امروز چهارشنبه 22 آبان، برخی رسانه‌های اصولگرا مطالبی علیه رئیس‌جمهور و سخنان اخیر ایشان منتشر کردند. این در حالیست که به گفته گروهی از تحلیلگران، سخنان روز یکشنبه رئیس‌جمهور بیشتر از آنکه جنبه‌ای انتقادی داشته باشد، مطالبه‌ای قانونی از دستگاه قضایی بوده است.

با این‌حال، پس از واکنش روزنامه‌های اصولگرا که« از تمسخر عمامه آقای روحانی تا اتهام به دولت اصلاحات» را در برمی‌گرفت، این‌بار اما آتش حملات از خبرگزاری‌ها و سایت‌های نزدیک به این جریان روشن شده است.

در همین راستا، خبرگزاری تسنیم در مطلبی علیه رئیس‌جمهور در تیتر یک خود آورده است: «متاسفانه دولت‌های جمهوری اسلامی همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند همانند فرزند ناخلفی هستند که سرمایه‌های پدر ثروتمند خود را به فروش می‌رسانند و خرج می کنند. امید است تا دولتمردان با درک درست از مشکلات اساسی کشور و اتخاذ تدبیر صحیح در این‌باره گامی مهم در راستای رفع مشکلات کشور بردارند.»

این رسانه اصولگرا، دولت‌های پس از انقلاب را همانند فرزندان ناخلفی دانسته که ثروت پدر را به باد می‌دهند. هجمه به دولت‌های پس از انقلاب بدون مقایسه عملکردی آنها در حالی صورت می‌گیرد که این خبرگزارى درباره خود نوشته که «به اصول اخلاق رسانه‌اى و میثاق حرفه‌اى رسانه‌اى پاى بند است».

هجمه‌های خبری تسنیم اما محدود به این‌ها نماند و این رسانه همچنین در مطلبی با عنوان «نقدی بر آقای رئیس‌جمهور؛ سیاستی که به کمکِ تحریم‌کنندگانِ ایران رفت» آورده است:« اظهارات دیروز روحانی نشان داد تا این دولت و ژنرال‌های نفتی آن بر مسند باشند درِ بودجه کشور بر همان پاشنه خام‌فروشی نفت خواهد چرخید و تلاشی هم برای اصلاح آن صورت نمی‌گیرد.»

57476585

 

این خبرگزاری همچنین با انتشار یادداشتی، صحبت‌های رئیس جمهور روحانی را در کرمان ناشی از عدم اطلاع و احاطه بر مسائل تاریخی و اسلامی دانسته و به قلم یک کارشناس مسائل مذهبی نوشته است: «ایشان(رئیس جمهور) اگر کمی در سیره رسول‌الله(ص) مطالعه داشت، می‌دانست آنچه از مجموع گزارشات تاریخی و مستندات و مدارک طبقه اول ما موجود است این است که در سیره پیامبر چنین موردی وجود ندارد.»

رئیس جمهور روز دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه احیای مستقیم و شروع عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد بافت در استان کرمان گفته بود: «خط قرمز ما این است در مسیری که حرکت می‌کنیم، عزت ملی ما محفوظ بماند. همین که با کسی بنشینیم، صحبت کنیم، حرف بزنیم برای منافع ملی‌مان در چارچوب عزت ملی‌مان، چیزی است که خداوند به ما امر کرده است. راه ما بوده. پیامبر ما با همه حرف می‌زد، با همه پیمان می‌بست. پیامبر با کفار پیمان بست. پیمان را می‌شکستند، پیمان دوم را می‌بست. نعوذاً بالله کسی نمی‌گفت "این پیامبر چقدر ساده‌لوح است"؟! یک قرارداد پریروز بست، آن طرف تخلف کرد و شکست، دو مرتبه پیمان بعدی می‌بندد. راه این است: آن کسی که پیمان می‌شکند، ضرر می‌کند. آن کسی که پای پیمان و عهد ایستاده، همیشه پیروز میدان است و موفق است.»

 

 

photo_2019-11-13_13-04-49

از سوی دیگر خبرگزاری فارس نیز در مطلبی تفصیلی با حمله به سخنان اخیر رئیس جمهور، بار دیگر به سراغ لوایح FATF رفته  و در مقایسه ای عجیب آورده است: «بسیار عجیب است که رئیس جمهور حاضر نیست به مسائل مالی مردم سرک بکشد و با درآمد (مالیات) کشور را اداره کند و حکمرانی خوب و عادلانه را پیاده کند اما حاضر است اطلاعات محرمانه شهروندان را به دولت‌های خارجی ارائه دهد؟»

این خبرگزاری همچنین در مطلبی کنایه آمیز با مقایسه تلویحی روحانی و احمدی نژاد آورده است: «برخی سیاسیون و نمایندگان مجلس «بگم بگم»های روحانی را مرتبط با انتخابات می‌دانند و برخی دیگر معتقدند که عامل پیدایش چنین مسائلی بررسی پرونده برادر رئیس جمهور است. نهایتا اما باید منتظر ماند و دید که کدام علت باعث شده تا رئیس جمهوری که خود منتقد رفتار پیشینیان بود تا چه زمانی رفتار سیاسی خود را با آنها تنظیم می‌کند.»

 

photo_2019-10-06_17-21-42

 

«نسیم آنلاین» نیز دیگر رسانه اصولگراست که در گزارشی با انتخاباتی خواندن اهداف رئیس‌جمهور نوشته است: «شفافیت و مساله برخورد با فساد امری است که طی سالیان گذشته و در دولت های مختلف دستخوش جریان های سیاسی و اغراض انتخاباتی گردیده است. امری که اگر بصورت قانونی و ساختارمند برای آن فکری اندیشده نشود مسلما در سالهای آتی نیز با آمدن و رفتن افراد مختلف در قوای مختلف دچار فراز و نشیب خواهد شد و به سرانجام مثبتی نخواهد رسید. همان‌گونه که روزی پرونده های اتهام به فساد اقتصادی عده ای مستمسکی شد برای جذب آرای مردمی در مناظرات انتخاباتی، امروز نیز بدلیل نبود شفافیت تبدیل به راهی برای فرار به جلو مقامات دولتی از بعضی از اتهامات شده است.»

وبسایت مشرق، وابسته به اصولگرایان هم آورده است: «شاهدیم که هیچکس حتی بالاترین مقامات دولت در صورت وقوع فساد از برخورد مصون نیستند و قوه قضائیه امانت‌داری و اقتدار لازم را در این زمینه انجام داده است. در واقع، همه مدعیان شیوع فساد در ایران؛ حتی یک مفسد را نیز نمی‌توانند نام ببرند که جرمش اثبات شده باشد و تحت تعقیب و برخورد نباشد. البته باید توجه داشت "کاسبان فساد" هرگز اهل بیان این حقایق برای مردم نیستند و فی‌المثل هیچگاه به افکار عمومی نخواهند گفت که فساد در حکومت امام معصوم نیز وجود داشت! چه اینکه آنها هدف دیگری را در مفسدنمایی از نظام اسلامی می‌جویند...»

از آنجا که پیداست، کوبیدن بر طبل رقابت‌‌های انتخاباتی برای برخی رسانه‌ها، زودتر از موعد هرسال رقم خورده و با اینکه شماری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های اصولگرا، رئیس جمهور را متهم به داشتن انگیزه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی می‌کنند، اما شواهد نشان می‌دهد که جریان رسانه‌ای اصولگرایان با هجمه به دولت تلاش می‌کند تا رای و نظر مردم را زودتر از ایام انتخابات به سمت خود سوق دهد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
49 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.