گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله مسعودی خمینی: مبارزه با فساد باید شفاف باشد/ اگر کسی دزدی کرد، مال مردم را خورد یا بیت المال را از بین برد چرا نباید شفاف بگوییم؟

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط با اظهارات روحانی در خصوص شفاف سازی در مبارزه با فساد گفت: چه کسی مخالف این است که انسان با فساد مبارزه کند؟ فکر می کنم همه این مسائل به ضرر انقلاب و مردم ایران است. همه اینها باید هم شفاف باشد و هم برادرانه کار شود و هم بی نظر باشد. همه اینها باید رعایت شود. امام خمینی مرتب گوشزد می کرد که برای خدا صحبت کنید. برای اسلام صحبت کنید. من را کنار بگذارید و ما را بگیرید.

 آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار جماران به حواشی دیروز سخنان حسن روحانی واکنش نشان داد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جمعیت حاضر در یزد که برای شنیدن سخنرانی رئیس جمهور رفته بودند را بی سابقه دانست و در ارتباط با کسانی که علیه روحانی شعار می دادند گفت: مردم یزد بسیار مردم متدین و با وفایی هستند. من با جمعیتی که دیدم و با توجه به سخنرانی ای که آقای روحانی انجام داد و همچنین کارهایی که در یزد صورت گرفته و می شود، فکر نمی کنم در این مواقع که ما به همراهی نیاز داریم، درست باشد که عده ای بخواهند خرابکاری کنند.

وی با اشاره به افرادی که با سر دادن شعارهایی در مخالفت با روحانی شعار می دادند نیز گفت: آنطور که من شنیدم آنها 10 تا 30 نفر دانشجو یا دانش آموز بودند. این افراد را نباید به پای انقلاب، مردم یزد و سایر جاها گذاشت. انقلاب الان به تمام معنا همدلی و همفکری احتیاج دارد. فکر می کنم آقای روحانی کار بیجایی نکرد و گمان می کنم خود یزدی ها باید به آن آقایان بگویند که حالا وقت این مسائل نیست؛ حالا وقت برادری و یکدلی است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط با اظهارات روحانی در خصوص شفاف سازی در مبارزه با فساد گفت: چه کسی مخالف این است که انسان با فساد مبارزه کند؟ فکر می کنم همه این مسائل به ضرر انقلاب و مردم ایران است. همه اینها باید هم شفاف باشد و هم برادرانه انجام شود و هم بی نظر باشد. همه اینها باید رعایت شود. امام خمینی مرتب گوشزد می کرد که برای خدا صحبت کنید. برای اسلام صحبت کنید. «من» را کنار بگذارید و «ما» را بگیرید.

وی افزود: همه ما باید شفاف صحبت کنیم و کار کنیم و خداپسندانه باشد. اگر سر سوزنی هوای نفس در آن باشد نه دنیا به درد ما می خورد و نه آخرت؛ چه قوه قضاییه، چه ریاست جمهوری چه مراجع تقلید و چه مردم عادی. اگر برای رضای غیر از خدا باشد نه فایده دنیایی دارد و نه آخرتی.

این عضو جامعه مدرسین با تاکید بر شفافیت گفت: اگر کسی دزدی کرد، مال مردم را خورد یا بیت المال را از بین برد چرا نباید شفاف بگوییم؟ اگر من هم باشم باید شفاف بگویند که فلانی هم چنین کار خلافی را مرتکب شده است.

وی در پایان افزود: گاهی بر اساس نادانی یا نفهمی اتفاق می افتد و گاهی عمدا. اگر عمدا دزدی کرده اند و مال مردم و بیت المال را برده اند چرا نباید بگویند؟ باید گفته شود، اموال را از مردم بگیرند و به دست کسی بدهند که برای اسلام و انقلاب خرج می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.