اظهارات روز گذشته امام جمعه مشهد با به کاربردن عبارات خاصی درباره رییس جمهور واکنش برخی فعالان سیاسی و شخصیت ها را برانگیخت.

به گزارش جماران، روزنامه جمهوری اسلامی در این باره نوشت: 

امام جمعه مشهد گفت: «نیروهای انقلابی را تندرو دانستن و آنها را از صحنه بیرون کردن و مخالف امام رضا نشان دادن، امام رضا را خشمگین می‌کند. حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی گفت عده‌ای اعتقاد ندارند که دین می‌تواند جامعه را اداره کند. اگر شاه سلطان حسن‌ها مدیران جامعه شوند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد شد. کسی روی کره زمین به شما به‌خاطر برجام احترام نمی‌گذارد». معلوم نیست چرا آقای علم‌الهدی در قامت سخنگوی امام رضا علیه‌السلام سخن می‌گوید! علاوه بر این، اصولاً ایشان با تکیه بر کدام آمار می‌گوید کسی روی زمین به شما به‌خاطر برجام احترام نمی‌گذارد؟ پیشنهاد می‌شود آقای علم‌الهدی، یک همه‌پرسی انجام دهد تا معلوم شود برجام در کشور چقدر طرفدار دارد.

 

همچنین محسن غرویان گفته است: «منطق و عقلانیت دولت ایران در گفت‌وگو با کشورهای 1+5 باعث احترام اکثر کشورهای جهان به مردم و سیاست‌مداران ایران شده است و به جهان ثابت شد که دولت ما از منطق مشخصی پیروی می‌کند و مشخصا وزیر امور خارجه‌مان فردی متفکر است. همه این دلایل باعث شد وزرای خارجه کشورهای مختلف برای دیدار با دکتر ظریف لحظه‌شماری کنند و کارهای مهمشان را رها کرده بودند تا با آقای ظریف دیدار داشته باشند. منطق و حقانیت سخنان جمهوری اسلامی باعث قدرت بین‌المللی‌اش شده است و برخلاف سخنان آقای علم‌الهدی لزوما اقدامات نظامی نمی‌تواند تضمین‌کننده احترام بین‌المللی باشد».

او با تأکید بر اینکه دولت حسن روحانی مورد تأیید رهبر انقلاب است، اظهار کرد: «نکته دیگر این است که به‌هرحال دولت مورد تأیید و تنفیذ مقام معظم رهبری است و همه ائمه جمعه موظف‌اند منویات رهبر انقلاب را تأمین کنند و اگر چنین نکنند جایگاه قانونی و شرعی ندارند؛ بنابراین به‌صراحت می‌گویم که به‌دلیل آنکه تنفیذ رهبر انقلاب پشت سر دولت قرار دارد، حمله ائمه جمعه به رئیس‌جمهور خلاف نظر رهبری است و این‌گونه اظهارنظرها به جایگاه شرعی و قانونی ایرادکننده این سخنان آسیب می‌زند».

غرویان اعتقاد خود درباره هدف اظهار سخنان تند علیه رئیس‌جمهور را چنین بیان کرد: «از دیدگاه من برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی خاص مصالح کشور و ملت را به خطر می‌اندازند که اصلا رویکرد پسندیده‌ای نیست».
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: «بهتر است در یک نظرسنجی دیدگاه مردم مشهد پرسیده شود تا ببینیم آیا واقعا مردم این شهر با اظهار چنین سخنانی از تربیون نماز جمعه شهرشان موافق هستند یا خیر؟ و آیا این سخنان تأثیر مثبت داشته یا منفی؟ به‌هرحال در انتخابات خبرگان مشاهده شد که دلواپسان مورد تأیید قاطبه مردم نیستند و احتمالا در انتخابات مجلس در اسفندماه این موضوع باز هم تکرار می‌شود».

عبدالزهرا شاهرودی نیز در سایت جماران نوشت: 

 ایشان باید به صراحت بیان کنند که از کی سخنگوی امام رضا شده اند؟ اگر خواب نما شده اند و یا وحی خاصی به ایشان شده خوب است برای ما هم معلوم کنند و الا اگر به حکم نیابت عامه سخن می گویند بهتر است متنبه باشند که آن نیابت مخصوص مراجع عظام است و شامل هر روحانی در هر سطح نمی شود. 

دوم آنکه خوب است ایشان معلوم کند که آیا در جهان کسی را تندرو می داند یا نه؟ اینکه هر تندرویی را انقلابی معرفی کنیم و بعد هم بگوییم چرا به انقلابیون می تازید نعل وارونه کوبیدن است. چرا راه دور برویم.بنده معتقدم همین سخنان ایشان مصداق تندروی است. و هیچگاه هم به انقلابیون نمی گویم تندرو. اینکه کسی رییس جمهور منتخب مردم را «شاه سلطان حسین» بنامد تندروی در بدترین نوع خود است. 

سوم آنکه ایشان گفته اند عده ای اعتقاد به توانایی دین در اداره جامعه ندارند. این سخن با این سطح از اجمال البته کلام درستی است ولی اگر ایشان درصدد انطباق ان بر رییس جمهور است باید بر مدعای خویش دلیل بیآورد و با رگ گردن برآمده و فریاد چیزی ثابت نمی شود. 

چهارم آنکه تطبیق نام های تاریخی بر شخصیت های معاصر از بی ارزشترین و مغالطه آمیزترین سخنان و رفتارهای سیاسی است. جناب علم الهدی بهتر است بدانند که در برج شیشه ای نشسته اند و این نام گذاری ها می تواند بسیار آسیب رسان باشد. آیا کسی نمی تواند از شخصیت های دیگر تاریخی برای ایشان بهره بگیرد؟ 

پنجم آنکه واقعا آیا جناب علم الهدی جهان را واکاوی کرده و به این نتیجه رسیده که«کسی روی کره زمین به آقای روحانی به خاطر برجام احترام نمی‌گذارد» ؟ به نظرم ایشان اصلا کاری به جهان ندارد بلکه مرادشان محدوده خود و دوستانش  است. حال فرض کنیم که جهان احترام بگذارد، آیا جناب علم الهدی قانع می شود و آن را می پذیرد؟ 

و نکته آخر آنکه این حجم از عصبانیت که در سخنان علم الهدی مشهود است، کمترین ضرری به روحانی نمی زند بلکه به مردم نشان می دهد که اگر امثال روحانی نباشند با چه نوع مدیرانی طرف خواهند بود.

علیرضا معزی معاون ارتباطات دفتر رییس جمهوری نیز در حساب توییتری خود نوشت: 

دیروز که «ایران»، در دیدارهای رسمی و غیر رسمی روحانی با سران جنبش عدم تعهد، به خاطر  برجام و  صبر راهبردی پس از خروج امریکا، تکریم و ستایش می‌شد، درست همان موقع در داخل کشور از تریبون رسمی فریاد می‌زدند که "هیچ کس روی کره زمین، شما را به خاطر برجام احترام نمی‌کند".

همچنین وزیر ارشاد در اینباره توییت کرد و نوشت: 

رئیس‌جمهور یک شخص نیست، نماد جمهوریت نظام اسلامی است. تنها منصبی که فرد با آرای مستقیم ملت انتخاب می‌شود. آنان که به توهین و تحقیر و تهمت می‌پردازند، به جمهوریت نظام جفا روا می‌دارند.

خبر در حال تکمیل است..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
32 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.