مراسم اربعین شهادت امام حسین(ع) پیش از ظهر امروز با حضور هیأت های مذهبی در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضوی یزدی در مراسم اربعین حرم امام خمینی(س) طی سخنانی گفت: کسانی که به کربلا آمدند و کمر به قتل سیدالشهدا بستند، سه گروه بودند. دسته اول فقط با هدف مال دنیا و گرفتن اجر و مزد مادی در برابر این اقدام بسیار سخیف و گناه بسیار بزرگ به کربلا آمدند. عجیب اینجا است که معمولا به این هدف دست پیدا نکردند. یک دلیلش این بود که عبیدالله می خواست این جنایت بزرگ را با کمترین هزینه به پایان ببرد و دلیلش دیگر این است که عنایت خدا بود که دشمنان حسینی به فیض دنیوی هم دست پیدا نکنند.

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به برخی رذیلت های دشمنان امام حسین(ع) افزود: گروه دوم کسانی بودند که به قصد ریاست و مقام دست به این جنایت زدند. حبّ جاه و مقام از حبّ مال بالاتر است. عبیدالله به قصد رسیدن به مقام بالاتر دست به این کار زد و یزید وقتی پشیمان شد، گفت خدا عبیدالله را لعنت کند. حبّ جاه عمر سعد را به جایی رساند که به نیت دست یافتن با ریاست ملک ری، اباعبدالله(ع) را شهید کرد. آیا به ملک ری رسید؟! آیا توانست لذت این ریاست را به دست آورد؟!

رضوی یزدی اظهار داشت: سومین گروه قاتلین امام حسین(ع) کسانی بودند که این کار را واجب شرعی می دانست و اطاعت امر خلیفه کردند. چهره هایی که برای خدا حسین(ع) را کشتند. شبث بن ربعی شب عاشورا دست به دعا برداشت و گفت اگر فردا موفق شویم حسین(ع) مزاحم اسلام را بکشیم، در کوفه یک مسجد می سازم. یکی از جاهایی که نماز خواندن کراهت دارد مسجد شبث است؛ چون این مسجد به شکرانه کشتن امام حسین(ع) درست شد. یعنی نیامده بودند که مال دنیا به دست بیاورند.

وی تأکید کرد: یعنی ممکن است انسان به نام دین و اسلام دست به چنین جنایتی بزند؟! به همین دلیل است که شما امروز در زیارت اربعین یک جمله می بینید. قصد امام حسین(ع) امر به معروف و مبارزه با ظلم بود؛ اما یک هدف بالاتر هم داشت. در آن زیارتنامه می خوانیم که «خدایا این امام حسین(ع) خون دلش را در راه تو داد.» امام حسین(ع) آمد مردم را از خواب غفلت بیدار کند. این مردمی که برای رضای خدا حاضر هستند حسین(ع) بکشند را بیدار کند. رسالت سنگین اباعبدالله(ع) این بود.

عضو مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: این مردم گمراه و در جهالت بودند و امام حسین(ع) خونش و فرزندانش را فدا کرد تا این مردم از خواب غفلت بیدار شوند. جا دارد ما بر این حسین(ع) خون گریه کنیم. ما دیانتمان را مدیون اباعبدالله(ع) هستیم. لذا برای هیچ کدام از ائمه معصومین(ع) مراسم اربعین نداریم و تنها کسی که اربعین دارد حسین بن علی(ع) است. اربعین به قدری مهم است که امام حسن عسگری(ع) فرمود یکی از پنج علامت مؤمن زیارت اربعین است. البته حتما واجب نیست که ما چنین روزی کربلا باشیم؛ از هر جایی می توانیم زیارت اربعین را قرائت کنیم و توجه و دل ما به سمت اباعبدالله الحسین(ع) باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.