سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه آغاز سوم کاهش تعهدات برجامی را پیش رو داریم گفت: ما تعهدات خود را کم نکردیم که برجام را از بین ببریم. ما برای آنکه طرف مقابل به تعهدات خود برگردد سیاست تعهد در برابر تعهد را دنبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار جماران، علی ربیعی گفت: روز جمعه فرصت ما برای گام سوم است. اگر تعهدات برجامی اجرا شود ایران از گام سوم صرف نظر میکند.

ربیعی در ادامه نشست خبری خود گفت: اجازه دهید نوع اقدام را الان اعلام نکنیم. البته تصمیم محمکمی در نظر گرفته شده است اما تا روز آخر منتظر خواهیم ماند.

وی درباره پیش بینی خود درباره وزرای معرفی شده وزارتخانه های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی گفت فکر میکنم هردو وزیر رای می آورند.

ربیعی درباره اظهار نظرهای متفاوت و اخیر روحانی در خصوص مذاکره گفت: رئیس جمهور همچنین بر این موضع خود ایستاده است که اگر بر اساس منافع ملی اطمینان داشته باشند ملاقات با شخص خاصی به منافع مردم کمک میکند از این ملاقات امتناع نمیکنند. اطمینان از این مساله کلید واژه ای بود که عده ای آن را نادیده گرفتند. در مقابل اگر عدم ملاقات با کسی ضامن منافع ملی باشد نیز ملاقاتی انجام نخواهند داد.

وی افزود: صحبت های رئیس جمهور در راستای این استراتژی است که ما نباید منزوی شویم بلکه آنهایی باید منزوی شوند که این شرایط را به ما تحمیل کرده اند. 

سخنگوی دولت با بیان اینکه صحبت های روحانی عقب نشینی نیست گفت: هیچ دلیلی برای دیدار با تحریم کنننده و تروریست اقتصادی وجود نداشته است.  هدف رئیس جمهور امریکا از دیدار چیز دیگری است و هدف ما چیز دیگر. رئیس جمهور آمریکا ممکن است هدفش سیاست داخلی خود را دنبال کند.

 

ربیعی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید دولت برنامه ای به واگذاری خودروسازی ها به مردم دارد یا نه؟ گفت: سیاست خصوصی سازی ما از ابتدا با کژی همراه بوده است. اگر زمان فرضی را برای 24 ساعت در نظر بگیریم این خصوصی سازی در یک ساعت انجام شده است. بخشی از مشکلان هم به شیوه خصوصی سازی برمیگردد.

ربیعی گفت: به مجموعه خودروسازی های ما یک میلیون شغل وابسته است. همچنین الان قیمت خودرو یکی از مولفه های تصمیم گیری های اقتصادی جامعه تاثیر میگذارد.

خصوصی سازی این ها بدون در نظرگرفتن زیرساخت ها شرایط را پیچیده میکند. دولت این برنامه و اعتقاد را دارد.اما آیا بدون حمایت بانکها یا ... خودروسازها میتوانند به حسات خود ادامه دهند؟

سخنگوی دولت گفت: ما سیاست واگذاری خودروسازی ها را داریم. رئیس جمهور بارها شیوه خصوصی سازی ها را به بحث گذاشته اند. اما برنامه ما این است که ما کژخصوصی سازی نکنیم.

وی افزود: آنچه ما از آقای پوری حسینی می دانیم این است که کارش را قانونی انجام میداده و سلامت شخصی دارد.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره کلیدواژه "رفراندوم" روحانی گفت:  آنچه رئیس جمهور بیان کردند اشاره به یک ظرفیت موجود در قانون اساسی است که اگر جایی تصمیم گیری دشوار است به پشتوانه عظیم مردمی رجوع کنیم. 

وی افزود:  صحبت درباره یک ظرفیت چیزی نیست که از آن نتیجه گیری کنیم. بیشتر حرف ضرورت بوده تا موضوعی خاص. امروز به رغم مشکلاتی که داریم در سطح کلان وضعیت خوبی را در تصمیم گیری سطح کلان کشور مشاهده میکنیم. خصوصا با وجود رهبری اختلافات حل و فصل می شود.

 

ربیعی در ارتباط وضعیت فروش نفت گفت: فشارهای آمریکا بی تاثیر نیست اما ما کشوری با 15 همسایه هستیم. به روش های مختلف نفت را خواهیم فروخت. با مدیر برجسته ای که داریم هم اکتشافات و هم فروش نفت جلو می رود.

ما برای فروش نفت ظرفیت خوبی داریم. هرمقدار نیاز داشته باشیم نفت را فروخته و می فروشیم. هرچند که سازمان های جاسوسی اسرائیل تلاش میکنند اطلاعاتی به دست بیاورند اما با تلاش های که شده ما نفت را به اندازه نیازمان می فروشیم و امریکا در این خصوص موفق نبوده است.

ربیعی در پایان این نشست خبری درباره صحت خبری که در برخی رسانه ها درباره تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی توسط روحانی منتشر شده بود ابراز بی اطلاعی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.