پایگاه خبری جماران: دیروز یکی از دوستان مطلبی را برای من ارسال کرد که در آن یک جوان خوش سخن به نام آقای بهادری جهرمی سخن می گفت. این جناب که ظاهرا در این برنامه به سؤالات جوانان پاسخ می دهد در این قسمت درباره داستان عجیب و پر حاشیه صلاحیت یادگار امام برای انتخابات مجلس خبرگان سخن می گفت. اما عجیب این بود که این سخنور تلویزیونی به صراحت در این برنامه حقیقت را کتمان کرد و به نوعی همان مغالطات قبلی را بازگو کرد. 

در سخنان وی چند امر خلاف واقع وجود داشت که لازم است به صراحت به آن اشاره کنم. 

نخست آنکه گفته شد شورای نگهبان در این دوره، برای تعیین صلاحیت نامزدها ، امتحان را معیار قرار داد. جناب بهادری حتما می داند که در همین دوره بیش از ده نفر بدون امتحان تأیید صلاحیت شدند. از امام جمعه قم گرفته تا برخی دیگر. و لابد ایشان می داند که مرحوم مؤمن در همین دوره چندین بار مصاحبه کرد که معیار های دیگر هم وجود دارد و امتحان فقط یکی از آنهاست. 

کافی است آقای بهادری به مصاحبه های متعدد آقای نجات الله ابراهیمیان در آن مقطع مراجعه کند تا دریابد که چه مقدار رفتار آن شورا موافق قانون بوده است. برای نمونه این برش از گفت و گوی آقای ابراهیمیان با روزنامه اعتماد خود گویای تناقض صحبت های آقای بهادری است:

«اگر بگوییم سه نفر را می‌دانیم که خوب هستند اینجا باید اعتراض کرد که قاعده واحدی برای همه استفاده نکردیم. لذا نمی‌دانم این قسمت به چه ترتیبی صورت گرفته است.» 

وی در ادامه همان مصاحبه می گوید:« نباید نظارت استصوابی را اجازه دهیم تعبیر شود و معنا شود به نظارت دلبخواهی.»

دوم اینکه ایشان می گوید از یادگار امام دعوت شد و به طور خاص هم جایی برای ایشان تعیین گردید. این نکته هم به صراحت دروغ است. حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در همان روزها در مصاحبه ای این مطلب را خلاف واقع اعلام کرد و بعدها هم چندین بار این مطلب از ناحیه بیت امام تکذیب شد. ضمن اینکه عدالت اقتضا می کرد که شورای نگهبان هیچ جای اختصاصی را برای کسی تعیین نکند و لذا همین تبعیض هم در شأن این شورا نیست. 

سوم اینکه ایشان می نویسد یادگار امام خود تصمیم گرفت که انصراف دهد. که این هم دروغ واضح و روشن دیگری است. اگر ایشان قصد انصراف داشت چرا به حکم اولیه شورای نگهبان اعتراض کرد. 

به نظرم لازم است اعضای این شورا یک بار با شجاعت اعلام کنند که از نظر سیاسی با یادگار امام بر سر آشتی نبودند ،چنانکه همین مطلب را در مصاحبه هایی که صوت آن موجود است گفته اند. 

دروغگویی شأن هیچ مسلمانی نیست مخصوصا اگر در صدا و سیمای جمهوری اسلامی باشد. 

راستی اگر واقعا صدا و سیما راغب است که این پرونده را بگشاید مناسب است تا از مطلعین دیگر هم در اینباره دعوت کند. صداهای بسیاری در این باره موجود است. 

و آخرین نکته آنکه مردم در آن انتخابات به این رویه شورای نگهبان پاسخ مناسب دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.