عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به بهانه ظاهر انسان دوستانه اعمال می شود. بی شک مردم آگاه فلسطین سدی در برابر این گونه تلاش های مذبوحانه هستند. ملت فلسطین می دانند که چه کسی خیر و صلاح امت را می خواهد و چه کسی درصدد است به واسطه عادی سازی روابط از پشت به این ملت خنجر بزند و ملت فلسطین پاسخ کوبنده ای خواهند داد.

در آستانه روز جهانی مسحد، نشستی با عنوان «مسجد الاقصی در تقدیر الهی» پیش از ظهر امروز (دوشنبه 28 مرداد ماه) توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، خالد القدومی در این نشست با بیان اینکه مسجد الاقصی همواره الهام بخش خیزش ها بوده است، گفت: این نهضت یک قرن پیشینه دارد که با قیام علمای اعلام شهر قدس و در رأس آنها مفتی حاج امین حسینی علیه اشغالگران انگلیسی آغاز شد و قیام ها یکی پس از دیگری در دفاع از هویت قدس شکل گرفت که در این میان می توان به قیام نبی موسی در سال 1920 و قیام براق در سال 1929 و انتفاضه الاقصی در سال 1933 اشاره کرد. این قیام ها تا به امروز همچنان از سوی جوانان شهادت طلب فلسطینی ادامه دارد که آخرین آنها عملیات دو نوجوان 14 ساله به نام های نسیم ابو رومی و حموده الشیخ است.

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1969 میلادی، افزود: متأسفانه پس از گذشت 39 سال از به آتش کشاندن این مسجد موفق به بازسازی آن شدیم و موضع سیاسی جهان عربی و اسلامی در قبال اقصی و تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی و تغییر ساختار جمعیتی قدس و تقسیم آن همچنان کمرنگ ادامه دارد.

وی یادآور شد: امروز موضع گیری های عربی عقب نشینی علنی را به خود دیده است و آمریکا وقاهت را به جایی رسانده که سفیرش علنا در حفر تونل زیر مسجد الاقصی کمک می کند و اصطلاح کوه معبد را به جای مسجد الاقصی به کار می برند.

خالد القدومی در خصوص پروژه مقاومت اظهار داشت: بسیج افکار عمومی علیه تصمیمات ترامپ نشان می دهد که نقش آفرینی های عربی و اسلامی تا این لحظه در ناکام گذاشتن قطعنامه های بین المللی که دولت آمریکا سعی داشت در مورد شهر قدس و مسجد الاقصی به تصویب برساند، نسبتا موفقیت آمیز بوده است. بحمدالله مردم فلسطین آگاه و فهیم هستند و از عزم و اراده آهنین برخوردارند و حاضرند تا هر زمانی که لازم باشد با اشغالگران مقابله کنند.

وی تلاش برای  عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جدی ترین چالش امروز مسجد الاقصی دانست و گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به بهانه ظاهر انسان دوستانه اعمال می شود. بی شک مردم آگاه فلسطین سدّی در برابر این گونه تلاش های مذبوحانه هستند. ملت فلسطین می دانند که چه کسی خیر و صلاح امت را می خواهد و چه کسی درصدد است به واسطه عادی سازی روابط از پشت به این ملت خنجر بزند و ملت فلسطین پاسخ کوبنده ای خواهند داد.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد: مقابله با رژیم صهیونیستی یک وظیفه شرعی است

حجت ‌الاسلام و المسلمین حجت الله ذاکر نیز در این نشست با اشاره به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها، گفت: آن روز تبهکاران صهیونیست خواستند غیرت مسلمانان را محک بزنند که بازتاب این عمل چه خواهد بود. اینکه رژیم صهیونیستی به صورت ویژه روی مسجد الاقصی کار می کند به خاطر این است که می داند کانون تجمع همه اهالی فلسطین مسجد الاقصی است و اگر بتوانند این مسجد را نابود یا غصب کند کانون همدلی و همراهی خدشه دار می شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: مسجد الاقصی در تحولات آخر الزمان و حکومت جهانی امام زمان(عج) هم نقطه کلیدی است. به همین دلیل دشمن روی تسلط بر این مسجد تمرکز می کند. جمهوری اسلامی هم به این دلیل 30 مرداد ماه را به عنوان روز جهانی مسجد پیشنهاد داد که مسجد الاقصی یک کانون و محور جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: اگر صهیونیست بدعت نکبت بار خود را محقق کند، هیچ یک از کشورهای اسلامی از تجاوز در امان نخواهند بود. اگر مقاومت مردم فلسطین و انتفاضه نباشد و این دشمن خبیث فرصت پیدا کند خواسته های آنها حد یقف ندارد. به همین دلیل اگر زمینه حضور جوانان مسلمان فراهم بود، وظیفه شرعی است که وارد شوند و با رژیم صهیونیستی مقابله کنند. اما حالا که امکانش نیست باید در کشورهای خود این مقابله را با امکاناتی که در اختیار دارند، انجام دهند.

ذاکر اظهار داشت: روز چهارشنبه 30 مرداد، هفدهمین اجلاس روز جهانی مسجد را با حضور بیش از 500 تن از ائمه جمعه برگزار می کنیم. در این اجلاس موضوعاتی از جمله حمایت از قدس مطرح است و درباره آن صحبت می‌شود.

رویوران: برای جمهوری اسلامی افتخاری است که حامی جبهه مقاومت است

حسین رویوران نیز در این نشست با اشاره به معراج پیامبر اکرم(ص) و آیاتی که در این خصوص در قرآن کریم آمده، گفت: هرچند که اسلام با عقلانیت گره خورده، اما یک اعجاز بسیار مهم اتفاق افتاد و آن معراج پیامبر(ص) بود. خداوند متعال این اعجاز را به مسجد الاقصی گره زد. این یکی از یادآوری های خداوند به مسلمانان است که در طول تاریخ مسجد الاقصی و پیرامون آن را فراموش نکنیم.

 این کارشناس مسائل فلسطین تأکید کرد: اگر ما 40 سال پیش دنبال آزادی فلسطین بودیم، کسی از مسلمین دنبال آن نبود و تمام گروه های فلسطینی هم چپ گرا بودند. اما الآن گروه های فلسطینی اراده الهی را تحقق دادند و افتخاری برای جمهوری اسلامی است که آن را ابزاری برای تحقق اراده خداوند شده و حامی جبهه مقاومت قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.