گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

واکنش عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سخنان آیت الله یزدی/ مسعودی خمینی: این سخنان خلاف نظریه امام، رهبری و سایر علماء است/ نباید مقابل کسی که گفت من مرجع هستم بایستیم/ چرا بعد از اینکه آقای صادق لاریجانی 10 سال رئیس قوه قضائیه بودند صحبت می کنید؟

نظر من این است که اگر حرفی هم با فردی داریم باید شخصا او را صدا کنیم و بگوییم این کار شما نباید این طوری باشد. اگر این موضوعات را بر ملا کنیم، خارجی ها علیه ما چه می گویند؟ این موضوع برای ما بد و زشت است و نباید این کار را انجام دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اعلام عمومی مباحث درون جامعه مدرسین به ضرر انقلاب و اسلام است، گفت: نظر من این است که اگر حرفی هم با فردی داریم باید شخصا او را صدا کنیم و بگوییم این کار شما نباید این طوری باشد. اگر این موضوعات را بر ملا کنیم، خارجی ها علیه ما چه می گویند؟ این موضوع برای ما بد و زشت است و نباید این کار را انجام دهیم.

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص سخنان اخیر آیت الله یزدی گفت: نظر من این است که تمام این امور به ضرر انقلاب و اسلام است. یعنی چه من، چه آقای یزدی و چه طلبه های دیگری که هستند، باید حساب کنند که هرچه در مورد افراد دیگر انجام می دهیم و هر حرفی که می زنیم به خودمان بر می گردد. به نظر من همه اینها خلاف واقع و خلاف شرع است و نباید انجام شود؛ آن هم از بزرگانی مثل این آقایان.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام چقدر از وحدت صحبت کردند؟ وحدت برای من و شما و دیگری است. ایشان دبیر جامعه مدرسین است؛ من هم عضو جامعه مدرسین هستم و دیگران هم بوده اند. ولی اگر چیزی هم بوده در داخل خود ما بوده است. هرچه ما بر ملا کنیم به ضرر انقلاب و خودمان است. نمی دانم چرا به این توجه نمی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه این سخنان بر خلاف نظریه امام، رهبری و سایر علماء است، افزود: نظر من این است که اگر حرفی هم با فردی داریم باید شخصا او را صدا کنیم و بگوییم این کار شما نباید این طوری باشد. اگر این موضوعات را بر ملا کنیم، خارجی ها علیه ما چه می گویند؟ این موضوع برای ما بد و زشت است و نباید این کار را انجام دهیم.

آیت الله مسعودی خمینی در واکنش به سخنان آیت الله یزدی در خصوص مرجعیت آیت الله علوی بروجردی نیز گفت: نظر من این است که خود این آقایان با آقای علوی صحبت کنند و بگویند حالا زود است که شما اعلام مرجعیت کنید و باید درس و بحث و تدریس شما معلوم باشد. مگر من چه کاره ام که آن آقا را از آن جایگاه پایین بیاورم؟ این مسائل صد در صد نتیجه عکس دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید مقابل کسی که گفت من مرجع هستم بایستیم، افزود: در زمان امام اگر کسی مرجع بود هم مرجعیتش را اعلام نمی کردند. اما بعد از ارتحال امام این مسأله در جامعه مدرسین مطرح شد و اعلام کردند که هفت نفر صلاحیت مرجعیت دارند. ولی ما چنین قانونی در اسلام نداریم. این قانون در داخل جامعه مدرسین بود. حالا هم وظیفه ما این نیست که اگر کسی گفت من مرجع هستم او را طرد کنیم. (مثلا) اگر از من پرسیدند می گویم هنوز مرجع نیست؛ اما اگر این را اعلام کنم، صحیح نیست و با انقلاب هم موافقت ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در خصوص سخنان آیت الله یزدی خطاب به آیت الله آملی لاریجانی اظهار داشت: آن هم بر همین اساس است. هرچیزی که علیه دیگران بگوییم، علیه خود ما و انقلاب است. اولا چرا بعد از اینکه آقای صادق لاریجانی 10 سال رئیس قوه قضائیه بودند صحبت می کنید؟ حالا هم با خودش صحبت کنید و بگویید نظر من این است. اعلام کردن این موضوعات بین مردم داخل و خارج به ضرر اسلام و انقلاب است و من با همه اینها مخالف هستم. این بحث ها فقط باید در درون خود ما باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.