معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشور‌های همسایه خزر، گفت: اگر از این ظرفیت‌ها بخوبی استفاده شود شرایط مطلوبی برای مردم و کشور‌های عضو مجمع اقتصادی خزر ایجاد خواهد شد.

به گزارش جماران؛ دکتر جهانگیری امروز(دوشنبه) در دیدار نخست وزیر قزاقستان اجلاس همسایگان خزر را اجلاسی مهم توصیف کرد و گفت: بنایی که امروز پایه گذاری شد قطعا بر صلح،امنیت و استحکام مناسبات کشورهای عضو اثر بسیاری خواهد گذاشت. 

وی ضمن تبریک برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری این کشور به مردم و دولت قزاقستان، اظهار امیدواری کرد مناسبات فیمابین در دوره جدید بیش از پیش گسترش یابد.

معاون اول رییس جمهور به امضای 110 سند همکاری میان دو کشور در سه دهه اخیر و برگزاری کمیسیون مشترک در آینده نزدیک اشاره کرد و خواستار برطرف شدن برخی موانع پیش رو شد و گفت: ایران آماده توسعه همکاریهای بانکی، تجاری و گردشگری با قزاقستان است. 

دکتر جهانگیری از نقش قزاقستان در سلسله نشست‌های آستانه برای برقراری صلح در سوریه قدردانی کرد و گفت: کشور شما در گذشته نقش خوبی در تقویت همبستگی در جهان اسلام داشته که امیدوارم به ابتکارات خود در این زمینه ادامه دهد. 

نخست وزیر قزاقستان نیز در این دیدار برتوسعه اقتصادی منطقه به عنوان یکی از اهداف نشست همسایگان خزر تاکید و آمادگی همه جانبه کشورش برای تقویت مناسبات منطقه ای و روابط دوجانبه را اعلام کرد. 

وی گفت: طرح های مشترک و راهکارهای مناسب می تواند توسعه فیمابین را تسریع کند که امیدوارم در کمیسیون مشترک که به زودی برگزار می شود بتوانیم به نتایج مطلوبی برسیم. 

عسکر مامین بابیان اینکه شخصا به دنبال رفع موانع تجاری دو کشور است، گفت:ما قدردان حمایت های ایران از مواضع کشورمان در جریان نشست‌های آستانه و ابتکارات ارائه شده در حوزه جهان اسلام هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.