دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نهاد بی‌طرفی است و کار این نهاد در چارچوب قانون است و برای ما هیچ فرقی ندارد که فرد ثبت‌نام‌کننده مربوط به کدام جریان سیاسی است؛ لذا هرکس شروط مصرح در قانون را داشته باشد احراز صلاحیت می‌شود.

به گزارش جماران از شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان به مناسب سالروز تأسیس شورای نگهبان در جمع کارکنان این نهاد ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه‌السلام گفت: یکی از کار‌های مهم شورای نگهبان انتخابات است و ما به عنوان ناظر انتخابات باید خدا، قانون و اخلاق را در نظر بگیریم.

وی افزود: شورای نگهبان نهاد بی‌طرفی است و کار این نهاد در چارچوب قانون است و برای ما هیچ فرقی ندارد که فرد ثبت‌نام‌کننده مربوط به کدام جریان سیاسی است؛ لذا هرکس شروط مصرح در قانون را داشته باشد احراز صلاحیت می‌شود.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: شورای نگهبان وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست و تحت تأثیر جریانات سیاسی و هیچ کسی قرار نمی‌گیرد و هیچ ضرر و نفعی هم از اینکه چه کسی وارد مجلس بشود یا نشود نمی‌برد بلکه بر اساس وظیفه‌ای که دارد کار خود را انجام می‌دهد.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: متأسفانه قانون انتخابات فعلی شروط خیلی ساده‌ای برای ثبت‌نام دارد که همین مسأله باعث می‌شود میزان ثبت‌نام افراد در انتخابات بسیار بالا رفته و وقت و هزینه زیادی برای بررسی صلاحیت آن‌ها ببرد.

وی افزود: احتمالاً در انتخابات پیش‌رو نیز با مشکل کثرت ثبت‌نام‌کنندگان مواجه خواهیم بود بنابراین لازم است قانون انتخابات طوری اصلاح شود که ثبت‌نام‌کنندگان دارای شروط خاص و معینی باشند تا هرکسی به راحتی نتواند ثبت‌نام کند.

آیت‌الله جنتی در پایان با بیان اینکه فرصت رسیدگی به صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی کم است، یادآور شد: در دوره گذشته ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند و این مسأله مشکل بزرگی برای بررسی صلاحیت‌ها به وجود آورده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.