جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، تشکیل شد.

به گزارش جماران؛ در این جلسه گزارش سازمان حفاظت محیط زیست در مورد وضعیت آلودگی هوا در مناطق مختلف کشور بویژه کلانشهرها ارائه و ضوابط و تکالیف سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌های ذیربط در خصوص کاهش آلودگی‌های کلانشهرها بویژه از طریق تعیین وضعیت سوخت وسایل نقلیه موتوری مؤثر بر آلودگی هوا تعیین شد.

همچنین مقرر شد دستگاه های ذیربط در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها بویژه تاکسیرانی و جایگزینی موتورسیکلت های انژکتوری به جای موتورهای کاربراتوری برنامه ریزی و اقدام کنند.

در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست در راستای تعیین و تصویب محدوده‌های پیشنهادی برای حفاظت و مدیریت تحت یکی از عناوین مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست، با توجه به تفاهمات سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی و نیاز به تداوم و پایداری حیات وحش در 14 استان کشور مصوب شد حدود یک میلیون هکتار به مناطق حفاظت شده کشور اضافه شود.

تغییر محدوده و بازنگری در حد و حدود مناطقی که به واسطه توسعه روستایی و برخی تداخلات و تعارضات ارزش اکولوژیک خود را از دست داده و فاقد قابلیت حفاظت می‌باشد نیز از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست بود.

تأیید ضوابط زیست محیطی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و اصلاح مصوبه شورای عالی حفاظت زیست محیط در مورد خسارات ناشی از شکار و صید غیرقانونی توسط متخلفین تحت عنوان بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان و همچنین تعیین ضرر و زیان برخی بی‌مهرگان، به استناد بند (چ) ماده (3) قانون شکار و صید از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

اعضای شورای عالی حفاظت محیط زیست از خدمات و تلاش‌های وزارت نفت در زمینه تولید بنزین با استاندارهای  یورو 4 و یورو 5 که منجر به کاهش آلودگی ها شده است، تقدیر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.