محور اصلی توطئه صهیونیستی و غربی بر ایجاد نزاع مذهبی میان شیعیان و اهل سنت و یا درگیری عربی – ایرانی با هدف تحکیم و تقویت جایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه بوده است و ما سال ها است که از این بازی بزرگ آمریکایی – صهیونیستی در منطقه آگاه هستیم.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین همزمان با برگزاری اجلاس ضد فلسطینی بحرین، نشست رسانه ای ماهر طاهر عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین و داود شهاب عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را با موضوع «معامله قرن» برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، ماهر طاهر در این نشست با اشاره به اینکه معامله قرن یک طرح صهیونیستی و آمریکایی است، گفت: آنچه به نشست اقتصادی بحرین شهرت پیدا کرده، مُرده به دنیا آمد است. معامله قرن یک نطفه صهیونیستی است که نتانیاهو آن را تدوین کرد و توسط آمریکا و ترامپ اجرا می شود و کشورهای مرتجع عرب هزینه آن را پرداخت می کنند.

عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین، یادآور شد: این توافق در واقع وعده های مالی را برای گرفتن قدس و مسأله فلسطین مطرح می کند. اما تمامی آحاد ملت فلسطین این معامله را رد می کنند. تمامی گروه‌های فلسطینی بدون هیچ استثنایی آن را رد می کنند. رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین و کل تشکیلات فلسطینی آن را به طور قاطع رد کرده اند. امروز ما شاهد اجماعی فلسطینی در مخالفت با آن هستیم و به این دلیل تأکید می کنیم این معامله قرن شکست خورده است.

وی افزود: آن 50 میلیاردی که برای اجرای این معامله وعده داده اند، و ما معتقد هستیم که نیرنگی بیش نیست، برای ملت فلسطین ارزشی ندارد و هرگز ملت ‌فلسطین آن را نخواهد پذیرفت. اما گام بعدی این است که باید به سوی لغو توافق اسلو پیش برویم و تمام مشروعیت هایی که به واسطه این توافق  به رژیم صهیونیستی بخشیدیم را پس بگیریم.

ماهر طاهر ادامه داد: ما تأکید می کنیم که تعامل و هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی باید به طور کامل لغو شود تا گام بعدی به سوی وحدت ملی فلسطین را برداریم و این وظیفه رهبری تشکیلات خودگردان است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا عربستان به این نتیجه رسیده است که می خواهد و می تواند آرمان های فلسطین را معامله کند؟ اظهار داشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با مشکل بزرگی روبرو بودیم و آن مشکل این بود که برخی از رژیم های عربی تمایل داشتند تا جهت قطب نما را سمت مبارزه با اسرائیل به سوی تقابل توهم آمیز با ایران تغییر دهند، محور اصلی توطئه صهیونیستی و غربی بر ایجاد نزاع مذهبی میان شیعیان و اهل سنت و یا درگیری عربی – ایرانی با هدف تحکیم و تقویت جایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه بوده است و ما سال ها است که از این بازی بزرگ آمریکایی – صهیونیستی در منطقه آگاه هستیم.

عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین،  ادامه داد:  متأسفانه برخی رژیم های مرتجع عربی که در تصمیم گیری خود مستقل نیستند و تصمیماتشان را آمریکا تعیین می کند، با این توطئه و بازی همراه هستند؛ در حالی که ملت های عربی و ملت فلسطین به خوبی آگاهی دارند که جهت قطب نما فقط علیه رژیم صهیونیستی است و ایران حامی و دوست آنها است.

وی تأکید کرد: توطئه های آنها هرگز به نتیجه  نخواهد رسید، اینها کسانی هستند که در گذشته صورت پنهانی و محرمانه علیه مسأله فلسطین توطئه می کردند، ولی اکنون آشکارا توطئه چینی می کنند.

داود شهاب نیز در این نشست با تأکید بر اینکه نباید زیاد نگران معامله قرن بود، گفت: این یک حلقه از زنجیره بزرگ توطئه صهیونیستی - صلیبی علیه فلسطین و امت اسلامی و گامی دیگر از سوی آمریکا برای تقویت حضور رژیم صهیونیستی به عنوان یک ساختار استعماری در بطن امت اسلامی است.

دبیر دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی افزود: خودکامگی های آمریکا و استعمارگران بازهم می خواهد که اسرائیل برای ایجاد اختلال در بطن امت اسلامی باقی بماند. اما آنچه که اکنون قلب ما و همه آزادگان جهان را می فشارد حضور برخی از کشورهای اسلامی در این معامله است. به طور خلاصه باید گفت آنچه در انجام است تلاشی برای تفکیک منطقه و ایجاد مرز بندی های جدید منطقه در جهت منافع آمریکا و امپریالیسم است.

وی ادامه داد: آنها در تلاش هستند تا تمامی بسترهای تمدنی اسلامی و عربی  را از بین ببرند. به شکل تاریخی این منطقه به نام جهان اسلام معروف بود؛ جهان اسلام و جهان عرب هرگز حاضر به پذیرش اسرائیل نبوده و نیست. به رسمیت شناختن و مشروعیت دادن به این ساختار غرب، به این معناست که باید برای منطقه تعریف جدیدی را ایجاد کرد.

داود شهاب تأکید کرد: وظیفه و مسئولیت تمام آحاد مسلمانان این است که در مقابل این توطئه بایستند، زیرا فقط فلسطین را هدف قرار نداده بلکه کل امت اسلامی را مورد هدف قرار داده است. ایران از طریق تحریم ها و محاصره و توطئه ها تهدید می شود، ترکیه هم اقتصادش تهدید می شود، سوریه هم خاک و تمامیت ارضی و امنیتش مورد تهدید قرار می گیرد و تمام امت اسلامی به همین شکل به عنوان بسترهای تمدن اسلامی مورد هدف و تهدید قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تمامیت ارضی مصر نیز مورد تهدید قرار می گیرد زیرا بر اساس مفاد موجود در معامله قرن، بخش هایی از خاک مصر به نفع آنچه  قرار است به نام دولت فلسطینی تشکیل شود، گرفته شده و به آنجا داده می شود، پس از نظر جغرافیایی نیز این منطقه مورد تهدید و خطر قرار دارد.

دبیر دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت: یکی از برنامه های ترامپ از بین بردن و پاک کردن جایگاه قدس در وجدان و ذهن و فکر امت اسلامی است، پس برای مقابله با این معامله و به شکست کشاندن آن ما وظیفه سنگین و مهمی داریم. ما اکنون حالت تفاوت میان حق و باطل را می بینیم. امروز دیگر مساحت خاکستری وجود ندارد و افراد یا با حق و یا با باطل هستند. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره مواضع رژیم سعودی و شرکت آن در کنفرانس بحرین و همراهی با توطئه ها علیه ملت فلسطین، گفت: شاخص  و معیار اصلی که روابط ملت فلسطین با دیگر کشورها را مشخص می کند، میزان تعهد و التزامی است که آن طرف به مسأله فلسطین نشان می دهد. من از جنبش جهاد اسلامی هستم و دکتر ماهر طاهر از جبهه خلق هستند؛ شاید اختلافات فکری از لحاظ ایدئولوژیکی داشته باشیم، ولی ما زیر یک چتر و بستر مشترک قرار داریم که این بستر  مشترک بیشتر از نکات مورد اختلاف است.

داود شهاب افزود: همچنین در بستر روابط عربی، شاید ما با کسانی اختلاف داشته باشیم، اما معیار و شاخص خاص درباره این روابط میزان تعهدی است که به مسأله فلسطین و هویت ما دارند. مثلا سخنان وزیر خارجه بحرین را شنیده اید که گفته بقای اسرائیل را درک می کند. اگر می خواهید برداشت ملت فلسطین و نظرات آنها را بدانید کافی است سرچی در شبکه های ارتباط اجتماعی از جمله فیسبوک داشته باشید و نظر آنها را جویا شوید.

وی تأکید کرد: ما نظام بحرین را در موضع دشمنی با ملت فلسطین می دانیم. ما حتی درباره عربستان هم میان مردم این کشور و حکومت آن فرق قائل می شویم. امروز اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی حتی به میراث عموها و اجدادش هم پشت کرده است. ملت فلسطین آن قدر آگاهی دارد که می تواند دوست را از دشمن تشخیص دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.