پایگاه خبری جماران؛ روز 6 تیر 1360 در حالى که آقاى خامنه‌اى در مسجد ابوذر تهران بعد از نماز ظهر به ایراد سخنرانى و پاسخ به سؤالات حاضران مشغول بود بر اثر انفجار بمبى که در ضبط صوت از سوى تروریستهاى منافق کار گذاشته شده بود، بشدت مجروح شد. با دعاى امام و تلاش بى‌وقفه پزشکان، خوشبختانه ایشان از این سوء قصد جان سالم به در بردند هر چند که بر اثر این حادثه یک دست ایشان سلامتش را باز نیافت.

به همین مناسبت حضرت امام خمینی(س) پیامی محبت آمیز ارسال کردند که در زیر متن این پیام و پاسخ عاطفی به آن قابل مشاهده است:

 

                                       بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

جناب حجت الاسلام آقاى حاج سید على خامنه‌اى- دامت افاضاته.

خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروهها و اشخاص احمق قرار داده است، و خداوند را شکر که از ابتداى انقلاب شکوهمند اسلامى هر نقشه که کشیدند و هر توطئه که چیدند و هر سخنرانى که کردند ملت فداکار را منسجم‌تر و پیوندها را مستحکم‌تر نمود و مصداق «لا زال یُؤیّدُ هذا الدّین بالرجل الفاجر» تحقق پیدا کرد. اینان هر جا سخن گفتند خود را رسواتر کردند و هر چه مقاله نوشتند ملت را بیدارتر نمودند و هر چه شخصیتها را ترور نمودند قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند. اکنون دشمنان انقلاب با سوء قصد به شما  که از سلاله رسول اکرم و خاندان حسین بن على هستید و جرمى جز خدمت به اسلام و کشور اسلامى ندارید و سربازى فداکار در جبهه جنگ و معلمى آموزنده در محراب و خطیبى توانا در جمعه و جماعات و راهنمایى دلسوز در صحنه انقلاب مى‌باشید، میزان تفکر سیاسى خود و طرفدارى از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند. اینان با سوء قصد به شما عواطف میلیونها انسان متعهد را در سراسر کشور بلکه جهان جریحه‌دار نمودند. اینان آن قدر از بینش سیاسى بى‌نصیبند که بى‌درنگ پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پیشگاه ملت به این جنایات دست زدند، و به کسى سوء قصد کردند که آواى دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین‌انداز است. اینان در این عمل غیر انسانى به جاى برانگیختن و رعب، عزم میلیونها مسلمان را مصمم‌تر و صفوف آنان را فشرده‌تر نمودند. آیا با این اعمال وحشیانه و جرایم ناشیانه وقت آن نرسیده است که جوانان عزیز فریب خورده از دام خیانت اینان رها شوند و پدران و مادران، جوانان عزیز خود را فداى امیال جنایتکاران نکنند و آنان را از شرکت در جنایات آنان بر حذر دارند؟ آیا نمى‌دانند که دست زدن به این جنایات، جوانان آنان را به تباهى کشیده و جان آنان به دنبال خودخواهى مشتى تبهکار از دست مى‌رود؟ ما در پیشگاه خداوند متعال و ولى بر حق او حضرت بقیة اللَّه- ارواحنا فداه- افتخار مى‌کنیم به سربازانى در جبهه و در پشت جبهه که شبها را در محراب عبادت و روزها را در مجاهدت در راه حق تعالى به سر مى‌برند. من‌ به‌ شما خامنه‌اى‌ عزیز، تبریک مى‌گویم که در جبهه‌هاى  نبرد با لباس سربازى و در پشت جبهه با لباس روحانى به این ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالى سلامت شما را براى ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم. و السلام علیکم  و رحمة اللَّه و برکاته.

روح اللَّه الموسوی الخمینى*

***

آقاى خامنه‌اى در واکنش به پیام محبت‌آمیز امام خمینى، با صدور پیامى اظهار داشتند:

« بسم اللَّه الرحمن الرحیم

بعد از چهار روز که از این حادثه بر من مى‌گذرد به فضل الهى و به کمک و تلاش بیدریغ کارکنان عزیز این بیمارستان خودم را در وضع بسیار مناسب و خوبى مى‌بینم. هر وقت به یاد این مى‌افتم که این حادثه موجب شده امام عظیم الشأن ما اظهار لطف کنند و در پیامشان اظهار دلسوزى بکنند و ملت بزرگ و قهرمان ما دست به دعا بردارد و دعا کنند، در خودم احساس شرمندگى مى‌کنم. در راه انجام وظیفه این گونه حوادث، حوادثى نیست که این همه لطف و محبت و بزرگوارى را چه از سوى امام، چه از سوى امت و همچنین از سوى کارکنان، کارمندان این واحدهاى پزشکى که واقعاً شب و روزشان را در این کار گذاشته‌اند، این همه اظهار شد ... من بدین وسیله از همین جا عرض سلام و ارادت بى‌پایان خودم را خدمت امام امت مى‌کنم و به ایشان عرض مى‌کنم که در مقابل حوادث این چنین ما هیچ انتظار نداریم و توقعى نداریم که کمترین رنجشى به خاطر ایشان بنشیند. ما معتقدیم که، سر خُم مى به سلامت، شکند اگر سبویى، ...»**

 

*( صحیفه امام، ج‌14، ص503و504 )

**(مسند احمد، ج 2، ص 309؛ کنز العمال، ج 1، ص 45، ح 115)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.