نماینده مجلس تونس تصریح کرد: درس ایران به جهان این است که با جمع شدن عقیده سیاسی ملی قوی و رهبری سیاسی محکم و چشم انداز واضح و حمایت مردمی وسیع و عزم آهنین و علم و عمل و صبر استراتژیک می توان موفق شد.

به گزارش جماران؛ صبحی بن فرج نماینده مجلس تونس در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت:

«مردم ایران مردمی هستند که بر علیه یکی از سرسخت ترین و وحشی ترین دیکتاتورهای تاریخ انقلاب کردند و اگر کسی نمی داند که ساواک پلیس سیاسی شاه چه بود باید به تاریخ مراجعه کند. ایران کشوری است که از نقش عمله آمریکا و خدمت برای منافع آمریکا و همپیمانی استراتژیک با اسراییل خارج شده و کسی چه می داند، شاید ایران پلیس خلیج فارس شود! 

ایران کشوری است که از به رسمیت شناختن اسراییل عقب نشینی کرد و سفارت صهیونیسم در تهران را به یاسر عرفات تحویل داد و نام سفارت فلسطین را بر آن گذاشت. 

ایران با تحریک کشورهای خلیج فارس و آمریکا و دیگر کشورهای غربی مجبور شد تا به جنگ با عراق تن دهد و در این جنگ پیروز شد. این کشور مقاومت اسلامی(حزب الله) لبنان را پایه گذاری کرد و از حرکت مقاومت فلسطین و خصوصا غزه حمایت کرد. 

همچنین جنگی نیابتی بر علیه حضور آمریکا در عراق را به پیش برد و در حال حاضر شریک سوریه است در جنگی برای بقاء حاکمیت این کشور و شریک پیروزی استراتژیک  بزرگ در سوریه است. 

زمانی که اسراییل تعدادی از نیروهای ایرانی در سوریه را کشت ، ایران عمق اسراییل را با موشک های بالستیک بمباران کرد و اسراییل ضربه ای خورد و اهانتی را پذیرفت که در طول تاریخ سابقه نداشت. 

از لحاظ اقتصادی ایران 30 سال است که در محاصره کامل و خصوصا در زمینه نفتی به خاطر تصمیمات دولت آمریکا در زمینه مقابله با برنامه اتمی این کشور است. اما ایران امروز قدرتی اقتصادی و علمی و استراتژیک بزرگی است که می تواند پهباد امریکا در ارتفاع 14 هزار متری را با موشک دارای تلکنولوژی ایرانی(ناشناخته تا کنون) مورد هدف قرار دهد. و دولت ترامپ به رغم تهدیدات در سه روز گذشته نتوانسته است کاری در مقابل آن انجام دهد. 

خلاصه درس ایران به جهان این است که با جمع شدن عقیده سیاسی ملی قوی و رهبری سیاسی محکم و چشم انداز واضح و حمایت مردمی وسیع و عزم آهنین و علم و عمل و صبر استراتژیک می توان موفق شد. 

دونالد ترامپ اخیرا در توئیتی از آمادگی خود برای مذاکره بدون شرط با ایران خبر داده است. مشکل این است که ایران امروز کشوری است که مذاکره را رد می کند و شرط آغاز مذاکره را بازگشت و التزام دولت آمریکا به توافق اتمی نقض شده توسط ترامپ می داند!»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.