رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تأکید امام خمینی(س) بر اجرای عدالت، گفت: رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه، صدور احکام متقن و توجه به مردم و حقوق مردم مورد تأکید دستگاه قضایی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در تجدید میثاق مسئولین عالی قضایی با آرمان های امام خمینی(س) با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی، گفت: در آغاز هفته قوه قضائیه میثاق با امام فرصت مغتنمی است که یک بار دیگر دیدگاه ها و نظرات بلند امام در جهت تشکیل نظام مبتنی بر دین و آموزه های دینی، اجرای عدالت و تشکیل جامعه مبتنی بر ارزش های الهی را مرور کنیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را بر افراشت، افزود: 40 سال قبل، امام به قصد گسترش معروف ها و بایدهای الهی و نفی همه پلشتی ها و زشتی ها این پرچم را بلند کرد.

وی با اشاره به سخنان امام در 10 سال پس از پیروزی انقلاب و وصیت نامه ایشان، اظهار داشت: اجرای عدالت، نفوذناپذیری و دیدن خدا در همه شرایط از جمله مهمترین تأکیدات امام به همه مسئولین و به خصوص مسئولین قضایی است. امروز از روح بلند ایشان استمداد می طلبیم و که ما را دعا کنند و از خدا بخواهند که در اجرای اهداف بلند ایشان و تحقق ارزش های الهی تلاش کنیم.

 

* گزارش تصویری>>> تجدید میثاق رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام خمینی(س)

* گزارش تصویری>>> حاشیه های تجدید میثاق رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام خمینی(س)

 

رئیسی یادآور شد: در مکتب سیاسی ایشان، توجه به خدا و نگاه به مردم موج می زند. امام محور اخلاص و از جهت دلدادگی به خدا و خداباوری الگو بودند. در عین حال توجه به مردم و گره گشایی از مردم داشتند. ان شاء الله ما هم در این میدان بتوانیم توجه به مردم داشته باشیم.

وی در خصوص مهمترین برنامه های تحول قضایی در دوره جدید گفت: رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه، صدور احکام متقن و توجه به مردم و حقوق مردم مورد تأکید دستگاه قضایی خواهد بود. در سیره و روش امام توجه به حق الناس بسیار مورد توجه بوده است. همه مسئولین اجرایی، تقنینی و قضایی توجه امام به حق الناس و حقوق عامه را ببینیم. از مسائل مورد تأکید در این دوره توجه به حقوق عامه خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه در پایان تأکید کرد: حق مردم به هیچ عنوان نباید ضایع و دچار آسیب شود. لذا مبارزه با تبعیض و فساد و اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.